MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
[JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Printable Version
Kustboys Forum
[JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wedstrijden (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Thread: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) (/showthread.php?tid=381)

Pages: 1 2 3 4 5

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - *4got* - 11-25-2018

(11-25-2018, 03:47 AM)Turbof Wrote: Ik ga echt niet mee in de negatieve energie hier. We krijgen zes loepzuivere kansen, das echt niet weinig hoor voor match in eerste klasse. Je kunt dus niet zeggen dat we slecht speelden. Je kunt wel zeggen dat we slechte spitsen hebben. Was zivkovic niet beter dan dimata ? Bij de scholieren misschien? Waarom sommigen hier wijzen richting verheyen is me een raadsel.

Ik breng wel enig begrip op voor je stelling dat je niet meegaat in de negatieve energie. Maar, er is een maar.
Was het niet van de (eerder toevallige strafschop) dan hadden we gisteren niet gescoord. Dus het probleem met de niet-scorende spitsen is al het ganse seizoen aan de gang. Daar kan de trainer nu niets meer aan veranderen tot de winterstop, waar dan een paniekaankoop zal volgen. Met De Sutter erbij kan het enkel maar verbeteren , enkel en alleen omdat het niet slechter kan!
Een constante dit seizoen is ook dat we er maar niet in slagen de nul te houden (op 1 wedstrijd na). Wat ligt daar aan de basis. We hebben 2 min of meer gelijkwaardige doelmannen, ze zijn degelijk maar geen "puntenpakkers". Tot zover kan de trainer daar ook niets aan veranderen.
De driemansverdediging dan. Sterkhouder daar is ontegensprekelijk Faes, die zich echter in dat systeem beperkt ziet tot louter verdediger. Maw hij kan niet opkomen met de bal. Hier kan de trainer wel ingrijpen door zijn systeem te veranderen.
Ik weet niet wat de richtlijnen van bovenaf zijn maar ik zou op zijn minst naar een viermansdefensie gaan met als sluitstuk Lombaerts, voor hem Faes die dan wel zou kunnen opdrijven met de bal (hij heeft dat in zich). Absoluut het proberen eens waard volgens mij.
Vergeet niet dat we gisteren een degradatiekandidaat aan het werk zagen (zeker als je al die kansen vakkundig de nek omdraait). Er staat, zoals iedereen kon vaststellen gisteren geen ploeg op het veld. Verschillende keren moest de speler met de bal aan de voet opdrijven tot hij zich vastliep eenvoudigweg omdat er geen afspeelpunten waren, er kwam niemand in steun om de bal te vragen. Ook gezien dat diverse keren 2 KVO-spelers samen in duel gingen voor de bal en uiteindelijk de bezoekende speler toch de bal kon winnen. Bij hoekschoppen voor de tegenpartij trok de volledige KVO-ploeg (alle tien spelers) zich terug tot in de eigen zestien, uiteraard komt iedere weggespeelde bal dan automatisch bij de tegenstrever terecht en blijf je onder druk.
Het is de trainer zijn taak om een "ploeg" te smeden dat schijnt niet te lukken, mogelijk door omstandigheden waaraan hij niet altijd schuld heeft, (hij mag mss Lombaerts niet opstellen, spelers die disciplinair geschorst worden e.d.m.).
Het is ook de bedoeling dat de trainer spelers beter maakt wat ik, eerlijk gezegd, momenteel niet tot uiting zie komen.
Ik herinner me ook dat de trainer ooit eens stelde dat hij geen enkele speler hoort roepen op een andere speler. Maar als dat zo is, zou ik zeggen, geef het voorbeeld dan als trainer. Ik zie alleen maar een "uiterlijke" vorm van gelatenheid bij de trainer en dan stellen dat jij als mens niet zo in elkaar zit, tja, breng dan maar eens over naar de spelersgroep dat ze elkaar scherp moeten houden, elkaar corrigeren!
Breng aub grinta in die ploeg!
Ploegen als Eupen, ZW, Cercle hebben de verbetenheid in zich om te winnen van de topploegen. KVO is daar momenteel niet toe in staat.
Mss kan de trainer de eerste aan zet zijn om de mentaliteit in de ploeg te veranderen. Als er geen verbetenheid genoeg is om tegen de topploegen te winnen dat is het rekenkundig noodzakelijk dat men wint, zeker thuis, van de ploegen die in de rangschikking naar KVO-normen te pakken zijn. Als dat niet gebeurt ... dan ben je degradatiekandidaat, jammer.

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Keun - 11-25-2018

(11-25-2018, 09:19 AM)B*4got* Wrote:
(11-25-2018, 03:47 AM)Turbof Wrote: Ik ga echt niet mee in de negatieve energie hier. We krijgen zes loepzuivere kansen, das echt niet weinig hoor voor match in eerste klasse. Je kunt dus niet zeggen dat we slecht speelden. Je kunt wel zeggen dat we slechte spitsen hebben. Was zivkovic niet beter dan dimata ? Bij de scholieren misschien? Waarom sommigen hier wijzen richting verheyen is me een raadsel.

Ik breng wel enig begrip op voor je stelling dat je niet meegaat in de negatieve energie. Maar, er is een maar.
Was het niet van de (eerder toevallige strafschop) dan hadden we gisteren niet gescoord. Dus het probleem met de niet-scorende spitsen is al het ganse seizoen aan de gang. Daar kan de trainer nu niets meer aan veranderen tot de winterstop, waar dan een paniekaankoop zal volgen. Met De Sutter erbij kan het enkel maar verbeteren , enkel en alleen omdat het niet slechter kan!
Een constante dit seizoen is ook dat we er maar niet in slagen de nul te houden (op 1 wedstrijd na). Wat ligt daar aan de basis. We hebben 2 min of meer gelijkwaardige doelmannen, ze zijn degelijk maar geen "puntenpakkers". Tot zover kan de trainer daar ook niets aan veranderen.
De driemansverdediging dan. Sterkhouder daar is ontegensprekelijk Faes, die zich echter in dat systeem beperkt ziet tot louter verdediger. Maw hij kan niet opkomen met de bal. Hier kan de trainer wel ingrijpen door zijn systeem te veranderen.
Ik weet niet wat de richtlijnen van bovenaf zijn maar ik zou op zijn minst naar een viermansdefensie gaan met als sluitstuk Lombaerts, voor hem Faes die dan wel zou kunnen opdrijven met de bal (hij heeft dat in zich). Absoluut het proberen eens waard volgens mij.
Vergeet niet dat we gisteren een degradatiekandidaat aan het werk zagen (zeker als je al die kansen vakkundig de nek omdraait). Er staat, zoals iedereen kon vaststellen gisteren geen ploeg op het veld. Verschillende keren moest de speler met de bal aan de voet opdrijven tot hij zich vastliep eenvoudigweg omdat er geen afspeelpunten waren, er kwam niemand in steun om de bal te vragen. Ook gezien dat diverse keren 2 KVO-spelers samen in duel gingen voor de bal en uiteindelijk de bezoekende speler toch de bal kon winnen. Bij hoekschoppen voor de tegenpartij trok de volledige KVO-ploeg (alle tien spelers) zich terug tot in de eigen zestien, uiteraard komt iedere weggespeelde bal dan automatisch bij de tegenstrever terecht en blijf je onder druk.
Het is de trainer zijn taak om een "ploeg" te smeden dat schijnt niet te lukken, mogelijk door omstandigheden waaraan hij niet altijd schuld heeft, (hij mag mss Lombaerts niet opstellen, spelers die disciplinair geschorst worden e.d.m.).
Het is ook de bedoeling dat de trainer spelers beter maakt wat ik, eerlijk gezegd, momenteel niet tot uiting zie komen.
Ik herinner me ook dat de trainer ooit eens stelde dat hij geen enkele speler hoort roepen op een andere speler. Maar als dat zo is, zou ik zeggen, geef het voorbeeld dan als trainer. Ik zie alleen maar een "uiterlijke" vorm van gelatenheid bij de trainer en dan stellen dat jij als mens niet zo in elkaar zit, tja, breng dan maar eens over naar de spelersgroep dat ze elkaar scherp moeten houden, elkaar corrigeren!
Breng aub grinta in die ploeg!
Ploegen als Eupen, ZW, Cercle hebben de verbetenheid in zich om te winnen van de topploegen. KVO is daar momenteel niet toe in staat.
Mss kan de trainer de eerste aan zet zijn om de mentaliteit in de ploeg te veranderen. Als er geen verbetenheid genoeg is om tegen de topploegen te winnen dat is het rekenkundig noodzakelijk dat men wint, zeker thuis, van de ploegen die in de rangschikking naar KVO-normen te pakken zijn. Als dat niet gebeurt ... dan ben je degradatiekandidaat, jammer.
B*4got* perfect gezegt ....zo denk ik er ook over

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - ratatouille - 11-25-2018

B*4got* : volledig akkoord met uw stelling . Je kunt niet voor alles de schuld in het verleden blijven zoeken.

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - geertjekvo - 11-25-2018

Laat ons ook eens realistisch en eerlijk zijn, wat hebben de ex FCB 'ers ons al bijgebracht?

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - pinanti - 11-25-2018

Ik ben akkoord met *4got* : gisteren zagen we een degradatiekandidaat.
Voorts mag onze trainer een beetje een Vanderbiest mentaliteit tonen , ik zeg wel "een beetje".

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Keun - 11-25-2018

(11-25-2018, 02:22 PM)pinanti Wrote: Ik ben akkoord met *4got* : gisteren zagen we een degradatiekandidaat.
Voorts mag onze trainer een beetje een Vanderbiest mentaliteit tonen , ik zeg wel "een beetje".

De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - kavéé - 11-26-2018

Naast het gebrek aan voetballend vermogen was bij mij de grootste ergernis zaterdag dat er niemand (maar dan ook écht niemand) op het veld eens opstaat en zijn medespelers wakker schudt. Bij corners, of na een tegendoelpunt lopen ze allemaal als lammetjes naar hun positie. Alsof ze benauwd zijn om hun mond open te trekken. Op die manier mogen we blij zijn dat we nog wat marge hebben, want als je op die manier de degradatiestrijd moet aangaan ben je gezien.

Ik weet niet wat de (loop)statistieken zeggen (want blijkbaar is dat tegenwoordig o zo belangrijk), maar wie herinnert zich nog die halve finale op Genk voor de beker waar we hen geen cm ruimte gaven, de longen uit ons lijf liepen elk duel aangingen als levensbelangrijk... Ik krijg hier ter plekke heimwee.
Tip aan Gertje: Toon deze week eens die match aan de spelers en leg hen uit dat met zo'n mentaliteit die 3 open kansen er ongetwijfeld wel zouden ingaan. Met meer vertrouwen ramt Zivko er wel een paar in. (ik blijf een believer ;-) )

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Gaston - 11-26-2018

(11-25-2018, 02:33 PM)Keun Wrote: De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta

Bijna zo tam als de toeschouwers in de tribunes bedoel je?

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Keun - 11-26-2018

(11-26-2018, 10:45 AM)TGaston Wrote:
(11-25-2018, 02:33 PM)Keun Wrote: De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta

Eerste helft was idd zwak van support maar 2de helft vond ik na achterstand niet slecht
En trouwens altijd de schuld op de supporters steken is niet terecht ....wij betalen voor voetbal te zien , zij worden er dik voor betaald !!  

Deze winter in de koude dagen zal het nog minder worden als het zo verder ga , vele gaan roepen voor hun tv ....de schuld van de supporters zeker ?

RE: [JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018) - Gaston - 11-26-2018

(11-26-2018, 11:06 AM)Keun Wrote:
(11-26-2018, 10:45 AM)Gaston Wrote:

Eerste helft was idd zwak van support maar 2de helft vond ik na achterstand niet slecht
En trouwens altijd de schuld op de supporters steken is niet terecht ....wij betalen voor voetbal te zien , zij worden er dik voor betaald !!  

Wat betreft het aanwijzen van wie "alle schuld" treft, wil ik allleen een spiegel voorhouden.
De support was volgens jou "niet slecht" na de achterstand?
Daar toon je dat je mild kunt zijn.
Voor mij moet het een heksenketel zijn als we bij achterstand naar de "kop" spelen.
De spelers moeten spelen, de coach moet coachen en de supporters moeten supporteren.
Persoonlijk vind ik niet dat de spelers te weinig inzet tonen en van mij moet de coach niet langs de lijn staan misbaar maken.
Als de supporters vinden dat het allemaal wat feller kan, dan moeten ze maar het goede voorbeeld geven.
Aanwezig zijn en mopperen bij een slechte pass of gemiste kans en je verstoppen achter die luttele 199 euro die je betaalde, dat vind ik flauw.

(11-26-2018, 11:06 AM)Keun Wrote: Deze winter in de koude dagen zal het nog minder worden als het zo verder ga , vele gaan roepen voor hun tv ....de schuld van de supporters zeker ?

Voor mij hoeft het niet zo nodig op tv, maar je kunt niet ontkennnen dat het zo zijn voordelen heeft.
Het grote verschil tussen de tribune en de woonkamer zit hem toch in de beleving en daar spelen supporters inderdaad een grote rol.
Als de supporters daadwerkelijk een belangrijke rol gaan spelen in de positieve ommekeer van een wedstrijd, dan krijg je pas echt waar voetbal in essentie om gaat. Samen iets bereiken om trots op te zijn.
Als ik ooit weg blijf zal het niet zijn omdat het spel niet mooi is, maar omdat de sfeer benedenmaats is.