MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
geruchten - Printable Version
Kustboys Forum
geruchten - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Transfers (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Thread: geruchten (/showthread.php?tid=38)



geruchten - dirk - 05-05-2017

pinanti Wrote:
Turbof Wrote:Natuurlijk is proto beter, valt zelfs niet over te twijfelen. Ovono is mijn inziens ook beter. Is toch niet omdat je meer de nul houdt dat je betere doelman bent.

Enfin, hopelijk volgend seizoen wat meer Vlamingen en minder grote namen en spelers die de competitie kennen die de juiste mentaliteit hebben en niet zomaar geld komen pakken om op de bank te zitten.
Dimata en marusic zijn goede voorbeelden. Namen die al genoemd zijn zoals rajsel en Peeters kan ik alleen maar toejuichen. En waarom niet mannen als Schoofs, Verstraete, Gerkens, , Mechele, Rits of Vanlerberghe ?
Waarom meer Vlamingen ?
Het belangrijkste is dat we een goede ploeg hebben.
Als ze iets in hun mars hebben zijn Walen ook welkom , idem Italianen , Japannners , Ghanezen , Duitsers , Roemenen , Nederlanders , Australiërs , Oostenrijkers , Congolezen , enz ,.........Smile

Voor 1 keer ben ik 100% akkoord met Turbof wat betreft meer Vlamingen . Het zou namelijk niet mogen zijn dat eerst gekeken en gezocht wordt naar Italianen , Japanners , Ghanezen , Duitsers , Roemenen , Australiërs ,Oostenrijkers , Congolezen , Gabonezen , Zuid-Afrkanen , Turken , .................. , om daarna om in orde te zijn met met de regelgeving van de voetbalbond van 6 hier opgeleide spelers op het scheidsrechterblad de gaten met streekspelers opvult . Dat men eerst kiest voor streekspelers met kwaliteit die men dan ook goed wil betalen om daarna de gaten op te vullen met 2de keus buitenlandse spelers die ofwel de weg naar Groot-Britanië zoeken of in hun eigen land niet aan de bak komen omdat ze er niet goed genoeg voor zijn .
Het is al genoeg dat onze nationale ploeg enkel speelt met in het buitenland spelende poenpakkers of spelers die zich laten nationaliseren om in GB met een Europees paspoort aan de bak te geraken , en GEEN ENKELE hier spelende speler opstellen , tenzij misschien een plaatsje in de kern van 23 .
Ik geef maar 1 voorbeeldje ; onze 2de , 3de en 4de keeper zijn buitenlanders , en voor onze verste verplaatsing staat één van de betere Vlaamse keepers er in het doel .


geruchten - Turbof - 05-05-2017

pinanti Wrote:
Turbof Wrote:Natuurlijk is proto beter, valt zelfs niet over te twijfelen. Ovono is mijn inziens ook beter. Is toch niet omdat je meer de nul houdt dat je betere doelman bent.

Enfin, hopelijk volgend seizoen wat meer Vlamingen en minder grote namen en spelers die de competitie kennen die de juiste mentaliteit hebben en niet zomaar geld komen pakken om op de bank te zitten.
Dimata en marusic zijn goede voorbeelden. Namen die al genoemd zijn zoals rajsel en Peeters kan ik alleen maar toejuichen. En waarom niet mannen als Schoofs, Verstraete, Gerkens, , Mechele, Rits of Vanlerberghe ?
Waarom meer Vlamingen ?
Het belangrijkste is dat we een goede ploeg hebben.
Als ze iets in hun mars hebben zijn Walen ook welkom , idem Italianen , Japannners , Ghanezen , Duitsers , Roemenen , Nederlanders , Australiërs , Oostenrijkers , Congolezen , enz ,.........Smile

Sorry ben ik niet mee akkoord. We zijn toch een Belgische ploeg, geen vreemdelingen legioen ? Bovendien zijn Vlaamse spelers belangrijk voor de lokale verankering, ze zijn makkelijker benaderbaar voor supporters, er zal sneller een band zijn met fans en de club, meestal hebben ze voorbeeldige mentaliteit, geen problemen.mer administratie en of ze wel op tijd terug zijn,... Elke ploeg zou verplicht moeten bestaan uit zes Belgen. Daarnaast aangevuld met buitenlanders die een echte meerwaarde geven.
Eigen jeugd in je kern juich je toch ook toe ? Jeugdspelers die doorstromen, toch niets mooier dan dat ?

Mocht KVO a la Beveren met tien Ivorianen spelen , dan zien ze mij niet meer in het stadion, te absurd voor woorden.


geruchten - Socrates - 05-05-2017

Wat zijn jullie toch onrealistisch. Natuurlijk wil iedereen meer Belgen in de ploegen, en ik zeg expliciet meer Belgen want spelers als Lukaku of Dimata zijn ook Belgen (ze hoeven daarvoor niet blank te zijn met een westvlaamse accent). Maar hoeveel Belgen hebben het niveau om de top 6 te spelen? En dan zijn ze meestal heel duur of vertekken ze heel snel naar het buitenland. Kijk naar Dimata, hij speelt pas in de eerste ploeg en iedereen vertelt al dat hij naar Duitsland gaat vertrekken. Alleen clubs als Anderlecht kunnen spelers als Tielemans een paar jaar in België houden.
Ik heb veel sympathie voor Michiel Jonckheere maar het word meer en meer duidelijk dat hij tekort schiet voor de top 6.
Speel je met 5/6 Belgen, dan ga je eindigen tussen de 10de en de 15de plaats, speel je met nog meer Belgen dan speel je in 1B, speel je alleen met Vlamingen dan speel je in 1ste amateur, speel je alleen met West-Vlamingen dan speel je in provinciaal.
En ja, willen jullie voor altijd de naam Birger Vestraete schrapen van uw lijsten, die man geraak amper tot de tribune van de Ghelamco arena...


geruchten - santafab - 05-05-2017

Er zijn er ook die geen geduld hebben, jammer genoeg...
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-05-03/belgisch-toptalent-glenn-verstraete-is-gegeerd-wild-op-de-markt


geruchten - dirk - 05-05-2017

Socrates Wrote:Wat zijn jullie toch onrealistisch. Natuurlijk wil iedereen meer Belgen in de ploegen, en ik zeg expliciet meer Belgen want spelers als Lukaku of Dimata zijn ook Belgen (ze hoeven daarvoor niet blank te zijn met een westvlaamse accent). Maar hoeveel Belgen hebben het niveau om de top 6 te spelen? En dan zijn ze meestal heel duur of vertekken ze heel snel naar het buitenland. Kijk naar Dimata, hij speelt pas in de eerste ploeg en iedereen vertelt al dat hij naar Duitsland gaat vertrekken. Alleen clubs als Anderlecht kunnen spelers als Tielemans een paar jaar in België houden.
Ik heb veel sympathie voor Michiel Jonckheere maar het word meer en meer duidelijk dat hij tekort schiet voor de top 6.
Speel je met 5/6 Belgen, dan ga je eindigen tussen de 10de en de 15de plaats, speel je met nog meer Belgen dan speel je in 1B, speel je alleen met Vlamingen dan speel je in 1ste amateur, speel je alleen met West-Vlamingen dan speel je in provinciaal.
En ja, willen jullie voor altijd de naam Birger Vestraete schrapen van uw lijsten, die man geraak amper tot de tribune van de Ghelamco arena...

Beste Socrates , ge moet lezen wat er staat . Ik zegde klaar en duidelijk " HIER OPGELEIDE SPELERS " . Veel beloftevolle eigen jongeren haken af omdat ze gewoon geen kans krijgen in hun eigen club . Sommigen worden door hun ouders opgehemeld en denken dat een Messi in spe zijn en willen als belofte betaald worden zoals een Thielemans , Dendoncker of Lukaku . Sommigen trekken op 15 - 16 jarige ouderdom reeds naar het buitenland , enkel voor de poen en komen dan enkele jaren later met hangende pootjes terug ( voorbeelden zal ik niet noemen , maar we kennen er allemaal wel enkele ) . Moest de " Belgische " voetbalbond meer investeren in ploegen die meer investeren in de jeugd , en de nationale voetbalploeg voor de helft samenstellen met hier in ons land spelende en opgeleide spelers , die verplicht op het veld zouden moeten staan , zou er al veel veranderen. En het gezever van de UEFA- ranking doet me denken aan een pauw ; buiten mooie veren en veel lawaai , maar eenmaal gebraden denk ik niet dat er veel verschil in smaak is met een gewone kip . Daarbij Europees- of wereldkampioen zullen we toch nooit worden


geruchten - tim2pin - 05-05-2017

2 bedenkingen:

- die tweede en derderangs (met alle respect) buitenlanders moeten eruit, een 27-jarige Afrikaan/Oost-blokker/Amerikaan aantrekken om een gans jaar op de bank te schimmelen, dat kan er bij mij niet in. Je gaat me niet vertellen dat er in je jeugdopleiding geen enkel jonger alternatief is om de bank te vullen, de ervaring die die jeugdspeler opdoet kan zijn waarde/kwaliteiten enorm boosten. Als je de selecties van sommige ploegen bekijkt dan vraag je je in godsnaam af waar ze in godsnaam sommige spelers gehaald hebben ... dit vergt een mentaliteitswijziging van de clubs/bond.

- Maar ook jonge talentvolle spelertjes (lees entourage) moeten ook een realistische carrièreplanning voor ogen hebben, wat is er mis met door te breken in een eerste ploeg op je 22ste? Iedereen die maar wat tegen een bal kan stampen denk op 17 jarige leeftijd dat ze moeten in een A-kern zitten en spelen (en liefst bij een topclub want Waasland-Beveren is niet wel genoeg) ... je hebt uitzonderingen cfr. Tielemans, Dendoncker, R.Lukaku, ... maar dat zijn wereldklasse spelers. Als ik zie dat sommige spelers op hun 19de al voor 4 of 5 verschillende ploegen hebben gespeeld lijkt me dat voor hun ontwikkeling toch niet bevorderlijk? En wees gerust als je gemaakt bent voor de 'top' dan komt talent altijd bovendrijven. Ik ben echt heilig overtuigd dat de mentaliteit van die talentvolle jonge spelertjes hier in dit debat een heel grote rol speelt (en natuurlijk speelt ook de factor geluk en 'on the right time, on the right place' mee é, maar dat is in alles zo in het leven).

Ik zou nu graag eens de beweegreden weten van onze 17-jarige belofte Glenn Verstraete wat hem nu precies voor AA Gent heeft doen kiezen en geen verlengd verblijf bij KV Oostende? Zonder van meer te weten, had hij gedacht om volgend jaar bij de A-kern van Oostende aan te sluiten? Die jongen is 17 (!!!) jaar é ... als we al seizoenen van bij de jeugd gaan beginnen 'verzilveren' we zijn er vet mee, waar eindigt dat? Nu los daarvan ik ken die jongen niet, dus ik wil hier ook niet gaan oordelen maar ik vind het dan jammer om binnen een jaar of 4 te moeten lezen dat dergelijke spelers ergens in de Nederlandse 3de klasse op een zijspoor zitten. Nu begrijp me niet verkeerd I wish him all the best é ! Dit stemt tot nadenken door alle partijen.


geruchten - *4got* - 05-05-2017

Iedere jeugdspeler die veel scoort wordt door scouts gevolgd hoor. Ook jeugdploegen die weinig goals tegenkrijgen worden gescout, want ofwel een klassedoelman of een libero die alles sluit achteraan. Dus normaal dat er interesse is voor Verstraete. Maar men moet zich afvragen in welke jeugdreeksen KVO uitkomt. Niet de elitereeksen in ieder geval. Dat is zo'n beetje zoals Genk thans voor de dag komt in POII. Die blinken ook veel makkelijker uit tegen de mindere ploegen. Hiermee wil ik niets afdoen van de kwaliteiten van betrokkene. Als ze bij KVO rijp zijn krijgen ze heus wel kansen, cfr. D'haese en Bataille.


geruchten - kavéé - 05-05-2017

interessante bedenkingen. Ik denk bij je eerste punt echter niet dat clubs bewust 27 jarigen van 'kweetniewaar' binnenhalen om op de bank te zien wegrotten. Maar bij dat soort spelers is het risico op slagen toch een stuk minder groot dan bij 'bekende' Belgen: je weet vooraf nie hoe ze met de manier van voetballen, taal, mentaliteit, eventuele eenzaamheid in hun privéleven hier zullen omgaan.

Het aantal toegestane buitenlanders op het scheidsrechtersblad reduceren kan zeker helpen om het niveau van (en het aantal kansen voor) jonge Belgen te verhogen. Maar iets zegt me dat veel Belgische clubs hier niet voor te winnen zijn als je ziet hoeveel buitenlandse eigenaars onze clubs gebruiken als stalling voor buitenlanders met het oog op transfers naar betere competities. Meer Belgen --> minder buitenlandse investeerders --> minder geld --> lager niveau van onze competitie?


geruchten - pinanti - 05-05-2017

Socrates Wrote:Wat zijn jullie toch onrealistisch. Natuurlijk wil iedereen meer Belgen in de ploegen, en ik zeg expliciet meer Belgen want spelers als Lukaku of Dimata zijn ook Belgen (ze hoeven daarvoor niet blank te zijn met een westvlaamse accent). Maar hoeveel Belgen hebben het niveau om de top 6 te spelen? En dan zijn ze meestal heel duur of vertekken ze heel snel naar het buitenland. Kijk naar Dimata, hij speelt pas in de eerste ploeg en iedereen vertelt al dat hij naar Duitsland gaat vertrekken. Alleen clubs als Anderlecht kunnen spelers als Tielemans een paar jaar in België houden.
Ik heb veel sympathie voor Michiel Jonckheere maar het word meer en meer duidelijk dat hij tekort schiet voor de top 6.
Speel je met 5/6 Belgen, dan ga je eindigen tussen de 10de en de 15de plaats, speel je met nog meer Belgen dan speel je in 1B, speel je alleen met Vlamingen dan speel je in 1ste amateur, speel je alleen met West-Vlamingen dan speel je in provinciaal.
En ja, willen jullie voor altijd de naam Birger Vestraete schrapen van uw lijsten, die man geraak amper tot de tribune van de Ghelamco arena...
100% akkoord.
Het woord "onrealistisch" dat je post is ook het eerste dat in mij opkwam.

En ivm de nationale ploeg : de beste Belgen spelen nu eenmaal in het buitenland : kwestie van geld.
Wat zou je als PROFvoetballer kiezen : een contract bij Anderlecht of KVO of een andere Belgische ploeg of een mega miljoenencontract bij Napels , Chelsea , Manchester , enz , ........
Dit is nu eenmaal de realiteit.
Overigens interessante discussie met de voorbije post.


geruchten - Turbof - 05-06-2017

tim2pin Wrote:2 bedenkingen:

- die tweede en derderangs (met alle respect) buitenlanders moeten eruit, een 27-jarige Afrikaan/Oost-blokker/Amerikaan aantrekken om een gans jaar op de bank te schimmelen, dat kan er bij mij niet in. Je gaat me niet vertellen dat er in je jeugdopleiding geen enkel jonger alternatief is om de bank te vullen, de ervaring die die jeugdspeler opdoet kan zijn waarde/kwaliteiten enorm boosten. Als je de selecties van sommige ploegen bekijkt dan vraag je je in godsnaam af waar ze in godsnaam sommige spelers gehaald hebben ... dit vergt een mentaliteitswijziging van de clubs/bond.

- Maar ook jonge talentvolle spelertjes (lees entourage) moeten ook een realistische carrièreplanning voor ogen hebben, wat is er mis met door te breken in een eerste ploeg op je 22ste? Iedereen die maar wat tegen een bal kan stampen denk op 17 jarige leeftijd dat ze moeten in een A-kern zitten en spelen (en liefst bij een topclub want Waasland-Beveren is niet wel genoeg) ... je hebt uitzonderingen cfr. Tielemans, Dendoncker, R.Lukaku, ... maar dat zijn wereldklasse spelers. Als ik zie dat sommige spelers op hun 19de al voor 4 of 5 verschillende ploegen hebben gespeeld lijkt me dat voor hun ontwikkeling toch niet bevorderlijk? En wees gerust als je gemaakt bent voor de 'top' dan komt talent altijd bovendrijven. Ik ben echt heilig overtuigd dat de mentaliteit van die talentvolle jonge spelertjes hier in dit debat een heel grote rol speelt (en natuurlijk speelt ook de factor geluk en 'on the right time, on the right place' mee é, maar dat is in alles zo in het leven).

Ik zou nu graag eens de beweegreden weten van onze 17-jarige belofte Glenn Verstraete wat hem nu precies voor AA Gent heeft doen kiezen en geen verlengd verblijf bij KV Oostende? Zonder van meer te weten, had hij gedacht om volgend jaar bij de A-kern van Oostende aan te sluiten? Die jongen is 17 (!!!) jaar é ... als we al seizoenen van bij de jeugd gaan beginnen 'verzilveren' we zijn er vet mee, waar eindigt dat? Nu los daarvan ik ken die jongen niet, dus ik wil hier ook niet gaan oordelen maar ik vind het dan jammer om binnen een jaar of 4 te moeten lezen dat dergelijke spelers ergens in de Nederlandse 3de klasse op een zijspoor zitten. Nu begrijp me niet verkeerd I wish him all the best é ! Dit stemt tot nadenken door alle partijen.

Sterke post en de nagel op de kop. Wat die Verstraete betreft hoop ik (maar ik vrees het wel) dat het niets te maken heeft met het vertrek van Lars Wallaeys en Guy Ghysel bij de jeugd. Enorm bizar dat hier op dit forum nog niets over gezegd werd, maar twee rasechte KVO-iconen die langs de achterdeur vertrekken bij de jeugd om (naar verluidt ?) een kapitaalkrachtige sponsor binnen te halen die tevens jeugdvoorzitter wordt, dat stemt toch tot nadenken, niet?

Trouwens, volgens mij speel je (louter een voorbeeld) met deze ploeg meestal wel play-off 1:

Proto, Capon, Mechele, Lombaerts, Marusic, Schoofs, Jonckheere, Gerkens, Musona, Dimata, Canesin (weliswaar een Canesin in vorm, anders moet je hier een speler X halen, zijnde een buitenlander). Voor een Gerkens wil ik nu nog Berrier plaatsen en voor Jonckheere zelfs nog een buitenlandse zes want misschien iets te weinig duelkracht met dit middenveld, met Schoofs ernaast. Dan zit je met een ploeg met minimaal zes Belgen en maximum acht. En toch speel je mee voor PO 1. Dus onrealistisch? Nee , ik denk het niet hoor. Je kan perfect een PO 1 ploeg zijn, mits goede scouting en het gericht aantrekken van goeie Belgen. Dan heb je zelfs nog gasten als Peeters, Rits, Vanlerberghe, Heylen, ... die een meerwaarde kunnen zijn. En haal dan echt enkele gerichte, buitenlandse toppers.

Siani zie ik vertrekken, net als Milic (anders haal je Lombaerts niet). Wellicht Dimata en El Ghanassy ook.