MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
Stand van zaken van ons wèreldploegsje - Printable Version
Kustboys Forum
Stand van zaken van ons wèreldploegsje - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Sprokkels (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Stand van zaken van ons wèreldploegsje (/showthread.php?tid=6)



Stand van zaken van ons weireldploegsje - Erudict - 04-12-2015

Ach voorzitter, laat ons blij zijn dat het seizoen voorbij is.
Leren uit de fouten die gemaakt zijn in de voorbereiding vorig jaar en gedurende het seizoen. Fouten maken is niet erg als je aan het groeien bent. Leren uit die fouten is veel belangrijker. Maar dat zult u wel weten Wink
Beetje dezelfde malaise bij Rijsel, teveel ups and downs. Hopelijk draaien ook zij een beter seizoen!


Stand van zaken van ons weireldploegsje - kohae - 04-12-2015

Eerst en vooral moeten we niet te negatief terugdenken aan t voorbije seizoen: we zijn nooit echt in de problemen gekomen, en we haalden enkele spraakmakende resultaten tegen oa Standard.

Alleen waren er iets teveel non-matchen en vooral: de ploeg akteerde verschillende keren ongeïnteresseerd. Nogal typisch in "jaar 2": net iets teveel jongens die denken er op talent te komen, net te weinig concentratie, te weinig "over-mijn-lijk".

Zie bv. het belachelijk aantal goals op stilstaande fases & hoge ballen, de vele keren dat we pas na de pauze wakker werden...

Oplossing: niet zo evident. De klassieker is natuurlijk de trainer buiten zetten, maar dan gaan we wel heel snel voorbij aan de enorme verdienste v Fred de voorbije jaren. Alternatief is grote kuis in de kern, maar zo triestig is die groep nu ook weer niet.

Ik zou pleiten voor een gematigde aanpak: de kern ontdoen v die jongens die er met hun hoofd niet meer bij zijn of voor wie het net te snel gaat in eerste. En voor hun vervanging vooral kijken naar wedstrijdmentaliteit, professionalisme en fysieke kracht. Vandendriessche is een goeie aanzet. Maar onze goeie voetballertjes hebben nood a wat meer daadkracht naast hen.


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Keun - 04-12-2015

kohae Wrote:Eerst en vooral moeten we niet te negatief terugdenken aan t voorbije seizoen: we zijn nooit echt in de problemen gekomen, en we haalden enkele spraakmakende resultaten tegen oa Standard.

Alleen waren er iets teveel non-matchen en vooral: de ploeg akteerde verschillende keren ongeïnteresseerd. Nogal typisch in "jaar 2": net iets teveel jongens die denken er op talent te komen, net te weinig concentratie, te weinig "over-mijn-lijk".

Zie bv. het belachelijk aantal goals op stilstaande fases & hoge ballen, de vele keren dat we pas na de pauze wakker werden...

Oplossing: niet zo evident. De klassieker is natuurlijk de trainer buiten zetten, maar dan gaan we wel heel snel voorbij aan de enorme verdienste v Fred de voorbije jaren. Alternatief is grote kuis in de kern, maar zo triestig is die groep nu ook weer niet.

Ik zou pleiten voor een gematigde aanpak: de kern ontdoen v die jongens die er met hun hoofd niet meer bij zijn of voor wie het net te snel gaat in eerste. En voor hun vervanging vooral kijken naar wedstrijdmentaliteit, professionalisme en fysieke kracht. Vandendriessche is een goeie aanzet. Maar onze goeie voetballertjes hebben nood a wat meer daadkracht naast hen.

Idd kohae , vind ook dat we zeker niet de slechtste spelers hebben
Ik zag gisteren Kortrijk spelen met veel mindere " namen " daar zag je ploeg !!! Terwijl iemand tekort schoot sprong ze collega hem direct bij om ze foutje goed te maken
Bij ons kijken ze naar elkaar en wijzen ze naar elkaar en zagen op elkaar

Ook gezien als er iemand op doel schiet en collega stond vrij ...geen gezever onder elkaar en volgende keer beter

Santini en Chevalier zijn ook niet de gemakkelijkste maar ik zag één geheel

Is dat de schuld van de trainer ?? Mss wel mss niet ...als ze niet willen luisteren wat doe je eraan ...zelf opt plein springen
Ik ben fan van onze trainer en ze aanpak en we zijn hem dankbaar waar we nu zijn met ons ploegje

Moet er een trainers wissel komen ??? of doe je 8 spelers van de hand.... Er moet iets gebeuren en liever optie 2 maar in voetbal weten we het wel zeker

Een trainer kan een speler maken maar ook breken ...idem voor heel de ploeg

Het kan idd maand slecht gaan en soms meer ... Maar van begin 2015 tot nu ...daar zit echt iets mis sorry

Mercie voorzitter voor je reactie , wij als kvo supporters respecteren dat echt Wink


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Dee van de Zee - 04-13-2015

Missen we geen leider op het veld? Iemand die collectief denkt, het spel ziet en voldoende gezag heeft om bij te sturen?

Het kan best zijn dat de sfeer in de spelersgroep goed is, maar er staat geen onverzettelijke ploeg op het veld.
Voor een relatief onervaren trainer is het geen cadeau om met dit heterogeen gezelschap te werken.
Een verlengstuk op het veld zou een groot verschil maken. Vandendriesche zal best wel een nuttige speler zijn, maar ik vrees dat hij niet de natuurlijke leider van deze groep kan worden.
Vargas wordt genoemd, maar gaat die brengen wat Canesin en Berrier niet blijken te kunnen? Of is dat gewoon meer van hetzelfde?

Er wordt nogal eens naar kortrijk gewezen. Die mannen zitten momenteel op een wolk. Alles lukt dan.
Misschien moeten we kwalitatief niet veel voor hen onder doen. Maar hun kern is veel evenwichtiger samengesteld.
De leuke voetballers worden gedragen door onverzettelijke verdedigers en leiderschap (Poulain, Pavlovic).

Bij ons zijn het allemaal leuke voetballers en dat werkt niet, tenzij je de allerbeste leuke voetballers hebt.


Stand van zaken van ons weireldploegsje - jantje - 04-13-2015

etixxxx Wrote:Conclusie : Stand van zaken van ons weireldploegsje : ik weet het zelf even niet meer. Effe bezinnen.


KVO4ever,

Marc

misschien een beetje investeren ,
maar dan in spelers die al iets kunnen, onmiddellijk inzetbare versterkingen...
..... geen bankzitters of toekomstige...... zoals Blazevic-Milic ,
meer het genre Locigno-Vandendriesche -Biebauw Wink ,

en ergens een analist aantrekken, zoals een Boskamp bijvoorbeeld
die een beetje kan bijsturen waar het scheef loopt , eentje die de trainer en spelers beter maakt door zijn ervaring


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Erudict - 04-13-2015

jantje Wrote:..... geen bankzitters of toekomstige...... zoals Blazevic-Milic ,
meer het genre Locigno-Vandendriesche -Biebauw Wink ,
Locigno is voor mij ook een toekomstige hoor.
Dankzij zijn slecht positiespel pakken we 2 a 3 goals in 2 wedstrijden.


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Keun - 04-13-2015

jantje Wrote:
etixxxx Wrote:Conclusie : Stand van zaken van ons weireldploegsje : ik weet het zelf even niet meer. Effe bezinnen.


KVO4ever,

Marc

misschien een beetje investeren ,
maar dan in spelers die al iets kunnen, onmiddellijk inzetbare versterkingen...
..... geen bankzitters of toekomstige...... zoals Blazevic-Milic ,
meer het genre Locigno-Vandendriesche -Biebauw Wink ,

en ergens een analist aantrekken, zoals een Boskamp bijvoorbeeld
die een beetje kan bijsturen waar het scheef loopt , eentje die de trainer en spelers beter maakt door zijn ervaring

Ben het met je eens jantje , maar dan maak je in principe piwie t2 hé , de vraag is zou hij dat kunnen aanvaarden iemand die hem of ze spelers terecht wijst ?

Wat locigno betreft is er idd nog werk aan , vind hem eerder aanvallend in gesteld dan verdediger
Denk dat er gewoon sleet op de groep zit en dat ze het een beetje al te gemakkelijk opnemen , het is begonnen met hun langdurige en verbeterde contracten

Heb je dumisil zien spelen ! Das geen toeval hé das vertrouwen krijgen van je trainers
Kijk naar Vasques kon jaren geleden geen 3 deftige passen geven , bekijk hem nu is de draaischijf van club
Dat is ...al zeg ik het niet graag te danken aan ze trainer en ze vertrouwen

Kortrijk beter dan ons denk het niet want wij gingen daar winnen
Kijk eens naar de namen en (lonen) van ons en van Kortrijk Wink
Ze hebben idd een aanval uit de 1000 en daar zit hun scouting voor veel tss , niet zomaar spelers kopen en samen gooien en hopen op het beste

las artikel dat piwie gaat maatregelen treffen ? gaat hij hun vroegde vakantie intrekken Smile

Er staat heel veel werk opt spel zowel met spelers als met trainers en liever morgen al starten dan overmorgen zou ik zeggen Wink


Stand van zaken van ons weireldploegsje - gintonic - 04-13-2015

beste marc, bedankt voor alles wat je voor kvo gedaan en zal blijven doen!


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Vakantieman - 04-13-2015

Je kunt maar roeien met de middelen die je hebt hé.
Wij hebben geen ploeg om play off 1 te spelen of de linker kolom.
Wij hebben geen ploeg om tegen de grote te gaan stunten.
Waarom speelden we dan vorig seizoen's einde dan zo sterk en wonnen we PO2?
Simpel: onze trainer kreeg het zover om bepaalde spelers over hun limieten te laten spelen. Dat is zijn verdienste en is volgens mij zijn sterkste kwaliteit. Spelers beter maken. Tactisch kan onze jonge en relatief onervaren trainer nog bijleren en ben ervan overtuigd dat dat het geval is.
Helaas maakt diezelfde kwaliteit hem dit seizoen het aanwijspunt voor kritiek. Waarom kunnen we diezelfde prestaties nu niet herhalen? Antwoord is te lezen in de eerste zin van deze post.

Wat ondertussen ook duidelijk is geworden, is dat VDB, zoals iedereen weet, voorstander is van "de Oostendse over-mijn-lijk mentaliteit". Dat daar dit jaar geen bal van te merken was? Logisch toch, kijk eens wat voor transfers we gedaan hebben. Daar heeft VDB helemaal niets mee te maken, ik kan maar moeilijk geloven dat spelers zoals Couli, die geen 30cm per wedstrijd loopt, op aanbevelen van VDB naar hier kwamen. Enkel voor het geval Ruytinx kan hij daar misschien tussen zitten.

Devroe haalt spelers binnen die helemaal niets te maken hebben met voor wat onze club staat en wat wij graag zien: vechtersmentaliteit.
Oké, bij spelers zoals Jali en Ruiz waar het talent zo overduidelijk aanwezig is, is dat geen probleem, sterker nog daar heeft Fred vechters van gemaakt! Hoe speelde Ruiz in 2de bij Moeskroen? Liep achter elke bal zoals nu?
Maar je gaat me niet zeggen dat Fred tegen Devroe vertelde "ik wil liever een kleine technische spits dan een goede targetspits" en Devroe met Musona afkwam. Neen zo zit het niet in elkaar.
Devroe heeft maar keuze uit wat voor marchandise in de pro-sport international en de star-factory supermarkten aan geboden wordt. Zo simpel is het. Heeft helemaal niets met scouting en dergelijke te maken, is gewoon het vieze wereldje van de makelaars.
Of is dat niet dezelfde reden waarom hij moest opstappen bij Roeselare en Club?!

Tijdens de zomertransferperiode zijn er 3 simpele regels waar je er 2 van mag kiezen:
1) Weinig geld uitgeven
2) Veel tijd om de ploeg te kneden
3) Kwaliteit

Laat ons duidelijk zijn dat vorig seizoen er is gekozen voor optie 1 & 2. Dan praat ik niet over de wintermercato hé!

Wel als de ambitie is om ECHT die linkerkolom te halen dan stel ik voor om voor optie 2 & 3 te gaan. Dan heb je een 10 inkomende transfers nodig en een 6-8tal uitgaande. Maar dan moet er niet worden afgekomen met spelers zoals die Loemba hoor. Dan mag je al gaan hopen om een Vanakentje te doen maar anders loopt het PO1 materiaal niet zomaar om het grijpen in de Belgische 2de klasse hoor.
Iedereen die nu wijst naar VDB, wel hou de ploeg exact zoals die is en haal Pep Guardiola of dergelijk binnen en wees blij als je 5 punten meer haalt dan we nu hebben gehaald. Ik herhaal: herlees de eerste zin van deze post.

Wat is het eerste dat er volgens mij nu moet gebeuren? Onze voorzitter moet aan tafel gaan zitten met de technische staf en het volledige transferbeleid herbekijken. Het kan niet zijn dat de ene vraagt om krijgers en de andere afkomst met technische spelers. Er moet een oplossing bestaan waarbij een goede mix van beiden kan gemaakt worden zonder dat er koppen moeten gaan rollen binnen de technische staf. Als het lukt bij ploegen zoals Atletico Madrid, Dortmund of dichterbij: KV Kortrijk waarom zou het dan niet bij ons lukken?
Bij deze Praeses: Ik vraag u om eens een volledige dag meeting in te plannen met de volledige technische staf om het transferbeleid te herbekijken want hoe het nu zit zie ik het niet goed komen.

Vakantieman


Stand van zaken van ons weireldploegsje - Erudict - 04-13-2015

Wie ben je of vanwaar haal je die informatie?
Zal sowieso wel wat waarheid in staan.
Al krijgt Loemba sowieso het voordeel van de twijfel.
Het moet gezegd worden: de transfers komen niet echt overeen met piwie zijn stijl behalve vandendriessche en toro dan.
Hopelijk kan dit uitgeklaard worden!