MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



KVO, Internet en krantenknipsels - Ward - 12-19-2016

Hartverwarmend kerstverhaal: Coucke bezorgt werkloze job met 1 tweet :

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/hartverwarmend-kerstverhaal-coucke-bezorgt-werkloze-job-met-1-tweet/ar-AAlJiBC?ocid=iehp

Bij deze wens ik Marc Coucke prettige eindejaarsfeesten vanuit het diepste van mijn hart.


KVO, Internet en krantenknipsels - dirkoost - 01-13-2017

Artikel in De Standaard van vandaag :
ALGORFA
In Algorfa ging Marc Coucke gisteren padel spelen met zijn spelers. De KVO-voorzitter vormde een duo met trainer Yves Vanderhaeghe. ‘Naast mijn gezinsvakanties zijn dit voor mij mijn mooiste dagen’, aldus Coucke. ‘Ik sportte in 2017 al meer dan in 2016. Toen liet ik me wat gaan qua lichaamsbouw, maar hier beweeg ik. Ik vind het zelfs leutig dat ik een blessure kan laten behandelen door onze kinesisten, want zoals altijd overdrijf ik een beetje. Talent voor sport heb ik nooit gehad. Als er vroeger gevoetbald werd op school, werd ik uitgespeeld als cornervlag, want ik was meer een denksportfanaat. Schaken, ja. En Belgisch kampioen vier op een rij.’ (lacht)
En nu beheert u een voetbalclub.
‘Er is het schaakspel van de transfers, hè. Daarover praat ik met sportief directeur Luc Devroe. Maar Luc beslist voor 90 procent wie we halen. Ik duw nooit zelf een transfer door en ik denk dat we het goed doen. Betaalden we al voor één speler te veel? Nog niet. Integendeel, veel jongens willen naar Oostende komen omdat wij spelers beter maken.’
Met uw vermogen zou het toch makkelijker zijn om zomaar 5 miljoen te betalen voor pakweg Lombaerts?
‘Dat zou ik kunnen, maar zou het leuker zijn? Talenten à la Dimata ontdekken is plezanter dan miljoenen betalen voor een speler. Devroe moet bij mij niet afkomen met Messi, ik feliciteer hem liever voor Dimata of Jordan Lukaku. Sowieso proberen we KVO bedrijfsmatig goed te runnen. Natuurlijk moesten we zware investeringen doen om de club op dit niveau te krijgen, maar de basis is er nu. Een nieuwe tribune, een goeie medische, commerciële en communicatiecel, een budget dat van 4 naar 19 miljoen steeg... Ze hadden mij nodig om de fabriek te zetten, maar nu draait de fabriek.’
Toch heeft de club 23,4 miljoen euro schulden. Volgens uw algemeen directeur Patrick Orlans is de tijd van investeren voorbij.
‘Talent voor sport heb ik nooit gehad. Als er vroeger gevoetbald werd op school, werd ik uitgespeeld als cornervlag’
‘Maar wie zegt dat ik moet bezuinigen? Onlangs las ik een tweet: Als KVO een bedrijf was geweest dan was het allang failliet. Sorry, die mens kent er niets van. Waren we een bedrijf dan had iedereen gezegd: Wow, wat een goeie investeerders. Ik stak er pakweg 25 miljoen in, maar we hebben al veel meer waarde gecreëerd. Sommige spelers zijn nu al klaar voor aflevering bij een grote club. Zo krijgen we ook nog twee betalingen (van 1 miljoen, red.) voor Lukaku.’
Maar een tweede nieuwe tribune zal u deze zomer niet zetten?
‘Dat weet ik nog niet. Ik zal nu geen oefencomplex laten zetten zoals Anderlecht er eentje heeft. Ooit wel, maar op korte termijn levert dat niets op. Maar over twee jaar een tribune om 1.500 goedkope volkse plaatsen extra te creëren: waarom niet? Op KVO heb je de fantastische combinatie van businessplaatsen en goedkope zitjes. Die businessgemeenschap is uniek. Vanuit heel België komen zakenmensen tot bij ons. De vrouwen zijn gelukkig omdat hun man een weekendje naar zee wil en de mannen zijn gelukkig omdat hun vrouw meegaat naar het voetbal. Dat spelen we uit. Maar de volkse plaatsen worden allemaal ingepalmd door abonnees. We lokken te weinig nieuwe fans.’
Wilt u op termijn winst maken met KVO?
‘Ik heb geïnvesteerd in tien bedrijven, maar bij KV Oostende heb ik heel bewust gezegd dat ik daar geen winst hoef te maken. Misschien over enkele jaren? Dat kan, maar de emoties in de sport zijn het leukst. Als we met Pairi Daiza alle records breken, staan we niet met duizenden mensen te juichen. Hier wel als we winnen.’
Dus u maalt er niet om dat uw toptransfer Jali van 1 miljoen euro niet rendeert.
‘Van mij mag Yves Vanderhaeghe hier lang blijven, maar ik ga hem ook geen contract van tien jaar geven zoals Dury bij Waregem’
‘Natuurlijk wel. Jali is één van de twee spelers die ik hier op stage bij mij riep. Ook omdat hij onze duurste transfer ooit is en in zijn eerste anderhalve seizoen bewees een topper te zijn. Daarna zakte hij weg, maar nu traint hij gelukkig weer scherp. Tegen Schalke was Jali de beste.’
Wat als u KVO ooit verlaat? Dan kunnen de boeken hier toch dicht?
‘Fout. Als iemand overneemt, begint hij niet negatief maar positief. De structuur staat er, maar ik ben niet van plan om ooit weg te gaan bij Oostende. Net zoals ik geen afstand zal doen van Pairi Daiza. In tegenstelling tot veel anderen investeer ik niet om ergens weer uit te stappen. Laat mijn tien bedrijven maar groeien.’
Maar welke invloed heeft de schadeclaim van de Amerikaanse farmareus Perrigo die u boven het hoofd hangt? Na de verkoop van Omega Pharma eisen ze tientallen miljoenen van u.
‘In de totaliteit moet ik een beetje voorzichtiger zijn. Het zal 99 procent zeker niet nodig zijn, maar we hebben toch een grote som opzijgezet voor het geval dat. Dat zal een paar jaar ambetant zijn, want anders was ik in plaats van tien naar vijftien bedrijven gegaan.’
Het is toch niet daarom dat u stopt als investeerder bij het Franse Lille?
‘Neen, ik had daar vijf procent aandelen gekocht om eens te proeven van zo’n topclub. Ik dacht eraan om ooit naar 30 of 100 procent aandelen te gaan, maar twee ploegen combineren, is moeilijk. Morgen (vandaag, red.) stap ik er officieel uit. Enerzijds zie ik mijn gezin te graag om aanwezig te zijn op twee matchen per weekend, anderzijds staan ook de Uefa-regels in de weg. Je mag niet met twee ploegen Europees spelen.’
Voor Europees voetbal moet Oostende wel Play-off 1 halen of de beker winnen.
‘Toen we eind december verloren van Eupen, liep heel Oostende drie dagen slechtgezind rond. Als we toen hadden gewonnen, was Play-off 1 zo goed als binnen. Nu niet. Natuurlijk zou het een ontgoocheling zijn als we straks in Play-off 2 moeten spelen met ook clubs uit 1B. Maar we moeten beseffen dat dat kan gebeuren, want het blijft sport. Dan zal ik ook twee dagen vies rondlopen, maar daarna bel ik de coach en zeg: Yves godverdorie, zorg nu dat je Play-off 2 wint, hé. Of de beker.’ (lacht)
Vanderhaeghe zei al dat hij heel lang bij Oostende wil blijven. U sprak hier een uur met hem.
‘Net zoals al mijn topmensen, krijgt hij twee keer per jaar feedback. Dan zeg ik wat zijn sterke punten zijn, maar ook wat beter kan. Van mij mag Yves hier lang blijven, maar ik ga hem ook geen contract van tien jaar geven zoals Dury bij Waregem. Daarvoor kennen we elkaar nog niet goed genoeg en over drie jaar heeft hij misschien spijt. Yves is iemand die zich constant wil verbeteren. Momenteel lukt dat bij KVO, want onze coach en spelers krijgen telkens een transfer naar een sterkere ploeg zonder te moeten verhuizen. Vanderhaeghe is klaar om volgend jaar een club te coachen die Europees speelt. Oostende. Dat moeten we volhouden.’
Een voetbalclub of een bedrijf runnen: dat moet toch een groot verschil zijn?
‘Goh, voor mij is een woord een woord. Eender waar. En in het voetbal kwam ik nog maar één keer tegen dat een speler woordbreuk pleegde. Mijn grootste ontgoocheling, maar achteraf ben ik blij dat die speler nooit voor ons speelde.’
De Camargo in 2015?
‘Je bent goed geïnformeerd’
Tja, trouwe spelers zoals Olivier Deschacht vind je niet gemakkelijk meer.
‘Laat me één ding zeggen over Deschacht en dat is niet omdat ik hem naar Oostende wil halen. Wat de mensen nu een gokschandaal noemen, dat is zever. Hij of zijn broer of wie dan ook amuseerden zich met voetbalspelletjes voor 20 of 50 euro. De echte gokmaffia lacht ons nu uit omdat wij daarmee bezig zijn. Dat is hetzelfde als iemand flitsen aan 125 per uur. Geef hem een boete en laat hem in schoonheid eindigen bij Anderlecht.’


KVO, Internet en krantenknipsels - Ward - 01-13-2017

dirkoost Wrote:Artikel in De Standaard van vandaag :
ALGORFA
Tja, trouwe spelers zoals Olivier Deschacht vind je niet gemakkelijk meer.
‘Laat me één ding zeggen over Deschacht en dat is niet omdat ik hem naar Oostende wil halen. Wat de mensen nu een gokschandaal noemen, dat is zever. Hij of zijn broer of wie dan ook amuseerden zich met voetbalspelletjes voor 20 of 50 euro. De echte gokmaffia lacht ons nu uit omdat wij daarmee bezig zijn. Dat is hetzelfde als iemand flitsen aan 125 per uur. Geef hem een boete en laat hem in schoonheid eindigen bij Anderlecht.’

Onze voorzitter heeft een hart, dat wisten we al. Ook hier toont hij dat zijn hart op de juiste plaats zit.


KVO, Internet en krantenknipsels - Strangeloaper - 01-13-2017

Oefenwedstrijd: Chinese eersteklasser Yanbiang - KV: 0-1. Doelpunt Akpala. Overwinning zonder glans.


KVO, Internet en krantenknipsels - santafab - 01-14-2017

Strangeloaper Wrote:Oefenwedstrijd: Chinese eersteklasser Yanbiang - KV: 0-1. Doelpunt Akpala. Overwinning zonder glans.

Had ook niet anders verwacht.
Spelers gaan 4 dagen voor een heel belangrijke match ook niet voluit gaan hé ;-)


KVO, Internet en krantenknipsels - carlo - 01-26-2017

https://www.voetbalprimeur.be/videos/718816/gabon-aanvoerder-ovono-moet-zich-verontschuldigen-bij-president.html


KVO, Internet en krantenknipsels - *4got* - 01-27-2017

Wat ik wel vreemd vind is dat er op de off. site van KVO met geen woord gerept wordt over het overlijden van Ovono's vader. Bij deze dan innige deelneming aan Didier en zijn familie bij het overlijden van zijn vader.


KVO, Internet en krantenknipsels - pinanti - 01-27-2017

*4got* Wrote:Wat ik wel vreemd vind is dat er op de off. site van KVO met geen woord gerept wordt over het overlijden van Ovono's vader. Bij deze dan innige deelneming aan Didier en zijn familie bij het overlijden van zijn vader.
Toch wel : staat bij "nieuws" op de site van KVO.


KVO, Internet en krantenknipsels - oostendenaar - 01-27-2017

carlo Wrote:https://www.voetbalprimeur.be/videos/718816/gabon-aanvoerder-ovono-moet-zich-verontschuldigen-bij-president.html
Dat is toch wel zeer boertig. Die mens is juist z'n vader verloren en moet zich dan gaan verontschuldigen omdat hij een voetbalwedstrijd heeft verloren. Ridicuul.


KVO, Internet en krantenknipsels - santafab - 01-28-2017

oostendenaar Wrote:
carlo Wrote:https://www.voetbalprimeur.be/videos/718816/gabon-aanvoerder-ovono-moet-zich-verontschuldigen-bij-president.html
Dat is toch wel zeer boertig. Die mens is juist z'n vader verloren en moet zich dan gaan verontschuldigen omdat hij een voetbalwedstrijd heeft verloren. Ridicuul.

Dit was wel voor het overlijden van zijn vader !