MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



KVO, Internet en krantenknipsels - ratatouille - 01-03-2018

MARCO Wrote:Denk niet dat coucke zich nu kan veroorloven om al de goede spelers te verkopen en geen vervangers te vinden..Hij is nog steeds de actieve voorzitter.

Denk dat zijn reputatie globaal in voetbalmilieu een ernstige deuk zou krijgen en dat gaat hij volgens mij vermijden.

Fingers crossed.
Men kan natuurlijk ook redeneren dat het min of meer schuldenvrij overlaten van de club zijn reputatie ook ten goede zou kunnen komen .


KVO, Internet en krantenknipsels - MARCO - 01-03-2018

ratatouille Wrote:
MARCO Wrote:Denk niet dat coucke zich nu kan veroorloven om al de goede spelers te verkopen en geen vervangers te vinden..Hij is nog steeds de actieve voorzitter.

Denk dat zijn reputatie globaal in voetbalmilieu een ernstige deuk zou krijgen en dat gaat hij volgens mij vermijden.

Fingers crossed.
Men kan natuurlijk ook redeneren dat het min of meer schuldenvrij overlaten van de club zijn reputatie ook ten goede zou kunnen komen .

Ja dat is ook een mogelijke redenering van MC maar is volgens mij meer iets voor op het einde van een voetbalseizoen en niet middenin jou ploeg niet meer echt competitief maken maar inderdaad "fingers crossed "


KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 01-09-2018

Nieuwsblad 9-1-18

Breed lachen doet hij niet, maar Franck Berrier (33) is wel blij dat hij weer bij de ­A-kern van Oostende zit. Nadat de Fransman met dreigende berichten een gratis transfer probeerde te forceren naar Thailand plaatste KVO hem bij de reserven. Voor eeuwig leek het, tot Marc Coucke hem nog een kans gaf. Berrier geeft nu voor het eerst zijn versie van de feiten.
In het hotel van KVO is Franck Berrier alweer geïntegreerd in de A-ploeg. “Ik dacht dat mijn ­retour moeilijker zou zijn, maar zeker 80 procent van de ploegmaats is tevreden”, zegt hij. “Ook onze trainer Custovic, want het is ook goed voor hem dat hij er een goeie speler bij heeft.”

Berrier-tapes

Twee maanden geleden sprak Berrier intern nochtans andere taal. Toen wilde hij gratis naar de Thaise club Ratchaburi, waar hij een topsalaris kon verdienen. “Op mijn 33ste zag ik een laatste kans op een sportieve uitdaging in een mooi land met mijn gezin. Het ging mij niet eens om het ­financiële, want het klopt niet dat ik er 1 miljoen per jaar kon verdienen. Helaas hebben zowel ik als Oostende de zaak slecht aangepakt. Er waren communicatieproblemen. Ik was ervan overtuigd dat ik na vier jaar bij KVO gratis weg mocht, maar de voorzitter wou een transferprijs. Dat botste en in het heetst van de strijd besliste de club om me naar de B-kern te sturen.”

Daarbij moet vermeld worden dat Berrier beledigende voicemails had ingesproken waarin hij zei dat KVO zonder hem niets was. De Berrier-tapes. Die belediging kregen Coucke en zelfs de spelersgroep te horen. “Dat was eigenlijk een bericht naar mijn makelaar Jacques Liechtenstein. ­Elke speler belt kwaad naar zijn manager als hij niet weg mag. Jacques maakte echter de professionele fout dat bericht door te sturen naar Marc Coucke en zo kwam het in de kleedkamer. Niet dat ik mijn teamgenoten daarin beledigde, hè. Ik sprak over mezelf en de ploegmaats lagen er niet wakker van. Maar als mijn manager niets had doorgestuurd, was het nooit zo fout gelopen.”

Bij de B-kern gedroeg Berrier zich wel erg professioneel. Hij speelde mee in twee matchen en dirigeerde de U21 naar Play-off 1. “Die jonge gasten en trainer Andy Vervenne toonden veel respect. En eender bij welke ploeg: ik voetbal gewoon graag. Alleen is het zo dat je leven verandert als je plots bij de B-ploeg zit. Zo zag ik mijn kinderen nog amper omdat we altijd ’s avonds moesten trainen en mijn vrouw verloor haar job door deze affaire. Vroeger kon ik ’s avonds babysitten terwijl zij tot 19 uur telefonisch abonnementen verkocht voor telecombedrijf Orange, nu was ik altijd vanaf 16 uur weg. Daarnaast verloor ik natuurlijk ook conditie. De beloften werken toch minder intensief en de laatste maand trainde ik amper met de groep omdat de velden onbespeelbaar waren. Dan ging ik in mijn eentje trainen, maar ik heb even nodig om weer op niveau te komen.”

Duidelijkheid

Uiteindelijk was het Marc Coucke die net voor Nieuwjaar het initiatief nam om Berrier weer in de armen te sluiten. “De president belde me en na een kwartier waren we verzoend. Dat deed deugd, want de eerste dagen na mijn verbanning mocht ik niet eens meer in de kleed­kamer. Terwijl ik niet weg wou omdat ik KVO beu was, hè – nooit eerder verbleef ik vier jaar bij een club – maar wel omdat Thailand een uitdaging was. Nu hoop ik dat we met KVO nog Play-off 1 halen.”

Vraag is alleen of de zaken nu duidelijk zijn als er straks weer een club aanklopt. “Dan gaan alle partijen alleszins nauwer overleggen. In het groeiproces van Oostende is communicatie nog een werkpunt, maar straks vertrekt Marc Coucke naar Anderlecht en komt hier een nieuwe baas. Dan zien we wel wat de plannen zijn. Ik heb het alleszins ook bijgelegd met mijn manager Jacques Liechtenstein.”


KVO, Internet en krantenknipsels - Gaston - 01-10-2018

Luc Devroe over mogelijke overgang naar Anderlecht: "Topclub schrikt mij niet af" (DM d.d. 10-01-18)

De sportieve baas van KVO lijkt klaar om Coucke te volgen richting Brussel

Zijn overgang naar Anderlecht bevestigen doet hij niet, speculaties de kop indrukken evenmin. Luc Devroe heeft wel degelijk oren naar een functie bij paars-wit, waar zijn huidige baas Marc Coucke weldra de plak zwaait. "Over tien jaar moet ik het niet meer doen."

Het was een opvallend beeld, maandag op stage in het Spaanse La Manga. Op het hoofdterrein speelde KV Oostende tegen Stuttgart, daarnaast vond een training van Anderlecht plaats. Tussenin Hein Vanhaezebrouck, turend over de groene vlakte, verzonken in gedachten toen hij bovenaan in de tribune Marc Coucke en Luc Devroe waarnam. Die eerste wordt straks zijn overste, maar krijgt hij er straks ook nog die tweede bij?

"Afwachten." Devroe houdt het gezicht strak wanneer we hem een dag later spreken, in het La Torre Golf Resort in Murcia, ver weg van La Manga en - voorlopig - Anderlecht: "Ik was de enige die wist wat Marc van plan was. Zo zie je maar dat, als je in het voetbal de juiste mensen in vertrouwen neemt, iets stilgehouden kan worden." (grijnst)

Schrok u toen u werd opgebeld?

Luc Devroe: "Niet echt, neen. (grijnst) Toen ik las dat die Rus (Usmanov, red.) en Paul Gheysens kandidaat waren, dacht ik meteen: dit zal Marc sowieso op ideeën brengen. Toen hij mij belde, wist ik dat het zover was."

Wat zei Coucke?

"Hij vroeg me wat ik ervan vond. En hij gaf me meteen de opdracht om alles te inventariseren. Wat onze spelersgroep waard is voor een potentiële overnemer. Een realistische weergave. Stellen dat Berrier nog 750.000 euro of Bossaerts zeven miljoen waard is, heeft geen zin. Hoe sneller alles klaar is in functie van de overname, zowel sportief als economisch, hoe beter. Dat de mensen weten wat ze overnemen."

Wat een klap voor KV Oostende.

"Dat hoeft niet per se zo te zijn. Het allerbelangrijkste is dat er snel duidelijkheid komt. Voor de sponsors, supporters, spelers en medewerkers. Want die zitten toch met twijfels. (stilte) Vooral die laatsten. Jongens die nog drie jaar onder contract liggen, moeten niet palaveren. Zij zullen ook volgend jaar kunnen sjotten en honderdduizenden euro's verdienen. Maar iemand die bij ons op den bureau 1.800 of 2.000 euro verdient en net een huis heeft gekocht of gaat trouwen... Ik kan mij inbeelden dat zij zich zorgen maken, al hebben we er alle vertrouwen in en doen we er alles aan opdat dit niet nodig is."

KVO heeft schulden en het vertrek van Coucke zal ongetwijfeld een impact hebben.

"Goh, ik ben ervan overtuigd dat dit een mooi project is. Wie KVO koopt, zal niet bedrogen worden. Het is geen kat in een zak, hé. Als je alleen al naar die spelersgroep kijkt... Dan kan er weinig sprake zijn van schulden. (windt zich lichtjes op) KV Oostende heeft een uppercut gekregen, maar is niet knock-out geslagen, hé.

"Nu is het zaak om de toekomst van de club, waar ik al 15 jaar ben, te garanderen. We moeten een eigenaar vinden en dan kan er over cijfers gesproken worden. Marc zal daarin het eerste en het laatste woord hebben."

En daarna volgt u hem richting Anderlecht.

"Dat is al gesuggereerd, maar daar kan ik nu geen antwoord op geven.De toekomst zal dit moeten uitwijzen. Ik heb op dit moment geen enkele onderhandeling gevoerd met Anderlecht. Daarnaast heb ik een contract van onbepaalde duur bij KV Oostende."

Charmeert het u, sportieve baas worden bij Anderlecht?

"Ik ben geen 38 meer, hé. En ik heb het al meegemaakt. Je weet dat het een ander leven en een andere benadering is. Er wordt anders naar je gekeken. Als het daar crisis is, zoals dat bij ons was of is, dan staat het kot in brand."

U ziet het zitten.

(aarzelt) "Over tien jaar moet ik het niet meer doen. Het is helemaal anders dan bij een subtopper, maar het schrikt mij niet af. Er is veel meer druk, belangstelling en media-aandacht, maar ik weet hoe ermee om te gaan. Of ik probeer dat toch te doen. (lacht)

"Bij een topclub sta je in het oog van de storm, het is part of the job. Om in de boekjes te komen hoef ik het niet te doen. Het is zo al erg genoeg. Als ik in Knokke iets ga eten, vragen ze nog altijd of ik die van Brugge ben." (lacht)

Marc Coucke kennende heeft hij maar één opvolger van Herman Van Holsbeeck in gedachten.

"Wie zegt er dat Herman stopt? Bij mijn weten heeft hij de intentie om door te gaan tot 2020. Hij heeft me alleszins niet gebeld om te vragen of ik zijn job wil doen. En op dit moment doe ik enkel en alleen de transfers van Oostende."

Voor de laatste keer dan toch?

(grijnst) "Eind februari zal alles duidelijk worden."


KVO, Internet en krantenknipsels - *4got* - 01-10-2018

"Goh, ik ben ervan overtuigd dat dit een mooi project is. Wie KVO koopt, zal niet bedrogen worden. Het is geen kat in een zak, hé. Als je alleen al naar die spelersgroep kijkt... Dan kan er weinig sprake zijn van schulden. (windt zich lichtjes op) KV Oostende heeft een uppercut gekregen, maar is niet knock-out geslagen, hé."

"Ik ben geen 38 meer, hé. En ik heb het al meegemaakt. Je weet dat het een ander leven en een andere benadering is. Er wordt anders naar je gekeken. Als het daar crisis is, zoals dat bij ons was of is, dan staat het kot in brand."

Er is dus toch een crisis.


KVO, Internet en krantenknipsels - tim2pin - 01-10-2018

Jah ... als dat niet duidelijk is dat Devroe, Coucke naar Anderlecht volgt dan weet ik het ook niet meer.


KVO, Internet en krantenknipsels - pinanti - 01-10-2018

tim2pin Wrote:Jah ... als dat niet duidelijk is dat Devroe, Coucke naar Anderlecht volgt dan weet ik het ook niet meer.
We zijn geen onnozele kinderen.


KVO, Internet en krantenknipsels - 4genKVO - 01-10-2018

Wel degenen die hier met plezier op zijn kap zaten, zullen wel blij zijn zeker !!!


KVO, Internet en krantenknipsels - kavéé - 01-10-2018

pinanti Wrote:
tim2pin Wrote:Jah ... als dat niet duidelijk is dat Devroe, Coucke naar Anderlecht volgt dan weet ik het ook niet meer.
We zijn geen onnozele kinderen.
inderdaad. Hij zou beter gewoon zeggen waar het op staat. Zoals hij nu communiceert klinkt het als een klein kind die hoopt op een mooi verjaardagscadeau. Het werd hem al beloofd, maar hij mag het nog tegen niemand zeggen. Voor mijn part zwijgt hij dan beter tegen de pers, want nu wéét iedereen wat zijn bedoeling is en de blabla over de volgende wedstrijden en nog geen transfers doen is pure camerapraat. De realiteit is dat er nog niet wordt geanticipeerd op het vertrek van enkele sterkhouders en dat Devroe al met zijn kop in de hoofdstad is.

Ik ben lang believer geweest "dat het allemaal wel goedkomt" en misschien dus té optimistisch, maar ik hou mijn hart vast over wat we nog tussen nu en eind februari allemaal zullen mogen horen van marketingpraat. Zelfs een paar weken na het nieuws kan ik er met mn kop niet bij dat de eigenaar van een club midden in het seizoen eigenaar wordt van een andere club in dezelfde competitie! En 95% zeker dat de sportieve baas volgt.. Ongezien toch?

Enfin, wij staan er maar bij en kijken ernaar zeker? Ik hoop eerlijk gezegd de komende maanden zo weinig mogelijk beloftes en commerciële praatjes te horen, maar puur sportieve daden, zowel op het veld als op transfervlak.


KVO, Internet en krantenknipsels - 4genKVO - 01-10-2018

Geen 95%, maar 100% dat hij zijn vriend volgt ! Ook Luc presteert hier ondermaats volgens enkelen hier, maar ik moet verdomd nog zien als het zoveel beter zal zijn met iemand anders. Enkele grote monden op dit forum kunnen misschien hun aanvraag doen...in plaats van afbreken misschien iets opbouwen !!!