MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



KVO, Internet en krantenknipsels - Keun - 02-10-2018

danny2 Wrote:
Keun Wrote:
ratatouille Wrote:We kennen sedert eregisteren de nieuwe voorzitter ( en dat ziet er niet slecht uit) , nu nog de identiteit van de nieuwe eigenaar (of is er op dat vlak niets nieuws te melden?).

????? calant zou meerderheids aandeelhouder zijn hé nu ( ik zie niet in hoe hij dat kan betalen )
Volgens de geruchten zou de sigarenman toch kvo gekocht hebben maar peter calant naar voor geschoven hebben omdat ze zelf geen voorzitter willen zijn

Denk wel dat calant de juiste keuze is als voorzitter .... als geldschieter dan weer niet , maar als we andere geldschieters hebben
I dont care

Hier moet ik Keun in volgen ,m'n eerste gedachte was bij de persvoorstelling , hoe kan hij dit betalen , voorzitter ja , maar meerderheidsaandeelhouder en of kapitaalkrachtig stel ik me toch vragen bij .

Blijkbaar heel de buitenwereld ....als je die tekst leest van de standard

Mc ga wel juridisch goed op de hoogte zijn wat hij uitspookt ...Alé hoop ik toch en calant weet ook de weg


KVO, Internet en krantenknipsels - tim2pin - 02-10-2018

Ik vraag mij af ... heeft elke andere eerste klasse club een voorzitter die miljardair is? (Zou kunnen maar ik zou eerder denken van niet) Volgens mij is Callant nu de man die een groep investeerders moet zoeken en daar lijkt hij mij op het eerste zicht wel de nodige netwerken te hebben. Als Callant de komende maanden vb. Studio 100 en de City Group kan overtuigen hun centen in KVO te steken zit hij gebeiteld. Trouwens wie zegt dat Coucke zijn geld meteen moet hebben? Afbetalingsplan telkens er fondsen binnen komen? Ik zeg maar zoiets é. Ik vraag me af of journalisten eigenlijk nog nadenken voor ze iets schrijven ...

Trouwens die insinuaties van belangenvermenging die constructie met 'de partner' van Duchatelet leek me in de tijd veel 'dubieuzer' dan de overname nu. Plus Coucke weet wel wat hij doet om juridisch alles in orde te brengen en de 'andere' profclubs zouden beter een beetje aan één zeel trekken ipv mekaar hessan de duvel aan te doen!


KVO, Internet en krantenknipsels - gintonic - 02-10-2018

Devroe mee met Coucke naar Anderlecht

Geen verrassing, nu eindelijk wel bevestigd.


KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 02-10-2018

Wie zal er hem opvolgen?
Patrick Decoster, kan opeens al zijn spelers hier stallen.lol

Alhoewel hij bij AA Gent zit, zou ik graag Patrick Deturcq hier zien.
Met een beperkt budget haalde hij enkele interessante spelers bij KVK.

Of zal het dan toch Johan Plancke worden?


KVO, Internet en krantenknipsels - Turbof - 02-10-2018

Waarom niet gewoon Guy Ghysel weer ?


KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 02-10-2018

Patrick Callant heeft mijn vertrouwen.

Moet enkel wat meer getraind worden voor de media.
Hij moest beseffen dat men hem overal volgt tot bijna in de kleine kamer.
Dat wist Coucke wel.

Het is nu aan Patrick om te netwerken, grote en kleine sponsors.
Met Brugge naast de deur zullen we spijtig genoeg moeten beseffen dat zij een thuismatch spelen in Oostende.
Waar Coucke geen geduld voor had moet Callant wel hebben, nl de jeugd(kust en hinderland) laten proeven van KVO.
Zodat zij hun vrienden en later hun kinderen naar KVO brengt.
Me moeten dan wel aantrekkelijk voetbal brengen. Verliezen neen en als het moet dan 2-3,3-4 of 4-5...

Inzetten op jeugd, eventueel samenwerking met clubs in de Oost, West en Zeeuws vlaanderen.
Samen met goed scouting.
Dat kost veel geld maar minder dan het jaarloon van een vedette.


KVO, Internet en krantenknipsels - dirkoost - 02-13-2018

KV Oostende wordt pas over 5 jaar echt verkocht
Over vijf jaar verkoopt Peter Callant KVO weer

Pas dan zal Marc Coucke effectief cashen

Vraag is of de Voetbalbond dit plan ziet zitten

Veel waarnemers vonden het vorige donderdag, bij de voorstelling van de verkoop van KV Oostende, weinig waarschijnlijk dat de gepresenteerde koper – de West-Vlaamse verzekeringsmakelaar Peter Callant – in staat was de koopsom op te hoesten. Het vermoeden bestond dat er een bijzondere constructie was opgezet. Marc Coucke wilde volgens onze informatie 15 miljoen euro voor de aandelen van de kustploeg, een bedrag dat Callant onmogelijk kon betalen.

Coucke moest – nadat hij Anderlecht had gekocht – zijn KVO-aandelen afstoten omdat hij volgens het reglement van de Belgische Voetbalbond geen eigenaar kan zijn van twee voetbalclubs in eerste klasse. Dit houdt immers een risico op competitievervalsing in.

De tijd die Coucke had om een koper te vinden, was erg beperkt. Daardoor kwam de constructie met zijn oude vriend Peter Callant, een fervente sportfan, tot stand. Coucke vond dat Callant het juiste profiel had om voorzitter van KVO te worden, alleen ontbrak het de verzekeringsmakelaar aan financiële armslag. Het schema dat Coucke en Callant hebben afgesproken, gaat ervan uit dat Callant KVO over vijf jaar verkoopt. Het geld dat dan binnenkomt, komt in de portemonnee van Marc Coucke terecht.

Bankleningen
Ook voor het geld dat Coucke nog te goed heeft van de kustploeg is een oplossing uitgedacht. Het gaat om allerlei uitgaven en investeringen die Coucke betaald heeft voor de club en die een schuld van KVO aan Couckes vennootschappen Alychlo en Mylecke vormen. Het plan is om die schulden te laten omzetten in bankleningen.

Het voordeel van zo’n bank­krediet is dat Coucke tegenover de Belgische Voetbalbond kan stellen dat hij alvast via de kredieten geen druk meer kan uitoefenen als schuldeiser van KV Oostende. De vraag is of de banken bereid zullen zijn om KVO bankleningen te geven zonder stevige waarborg van Coucke zelf. In het verleden is hij ook weleens te optimistisch geweest op dat vlak.

De afgelopen drie tot vier jaar investeerde Coucke, los van het voetbalstadion, zo’n 30 miljoen euro in KVO, voornamelijk in de spelerskern. Op 31 december 2017 was sprake van 26,8 miljoen euro schulden van KVO aan Coucke. Voor transfers had KVO op die datum wel nog 12,2 miljoen euro te goed van andere clubs. Dat betekent dus een nettoschuld van 14,6 miljoen euro. Oostende verwacht vrij snel een groot deel van die spelerstegoeden te kunnen innen, waardoor het bedrag dat in bankkredieten moet worden omgezet beheersbaar is.

Voetbalstadion

Het voetbalstadion ten slotte, een investering van 20 miljoen euro, blijft eigendom van Coucke. Hij verhuurt het aan KV Oostende voor 800.000 euro per jaar.

De vraag is of de Voetbalbond groen licht zal geven voor de tussen Callant en Coucke opgezette verkoopconstructie. Een belangrijke kwestie is wie het financiële risico draagt als de beoogde doorverkoop over vijf jaar weinig oplevert. Coucke hoopt in totaal 30 miljoen euro te vangen, de helft via de aandelen, de andere helft via terugbetaling van schulden. Dat zou hem moeten toelaten om met winst uit KVO te stappen. Op Coucke na geloven weinigen dat dit een haalbare piste is. En Callant? Volgens insiders is zijn rol beperkt ‘tot het spelen van een goede voorzitter’.

bron : De Standaard 13-02-18


KVO, Internet en krantenknipsels - André Van Nieuwenhuysen - 02-13-2018

Afwachten wat de Licentiecommissie van de KBVB zal beslissen.... maar heb er alle vertrouwen in dat MC & P Callant weten wat ze doen.


KVO, Internet en krantenknipsels - MARCO - 02-13-2018

Ben heel sceptisch voor coucke dat de opgezette constructie groen licht zal krijgen...had eigenlijk een betere constructie verwacht maar tijdnood was hier het probleem.

Denk dat coucke in de overname nogal wat zaken onderschat heeft.


KVO, Internet en krantenknipsels - *4got* - 02-13-2018

Nu naar zijn zeggen waren er toch 8 kandidaat-overnemers, niet?