MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



RE: KVO, Internet en krantenknipsels - jantje - 03-10-2019

(03-09-2019, 03:44 PM)Lucje Wrote: Als ik zo de persartikelen allemaal lees, zijn er donkere wolken boven KVO.
Niets van positief nieuws valt er te rapen behalve het aantrekken van nog een sponsor.
Er is geen geld, we zoeken dringend een rijke messias, een dreigt een leegloop van spelers, verlies aan kwaliteit, volgend seizoen zijn we een vogel voor de kat, enzovoort, enzovoort. Probeer nu maar eens een trainer en spelers te motiveren om naar KVO te komen.
Vraag me af wat er allemaal van waar is, maar ik wil niet pessimistisch zijn, ik vrees voor de toekomst.

de enige uitweg zal het buitenland worden
Callant zat al in Newcastle en Valencia
de nieuwe voorzitter  Frank Dierckens heeft vestigingen in China
zelfs KVO is bekend in China, want onze Zivkovic werd door een tweede klasser overgenomen

Trump is bang van China, ik zou ze verwelkomen  Angel


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Strangeloaper - 03-13-2019

HLN 13/3/2019

Hard geschrokken van voetbalwereld"
EX-VOORZITTER KV OOSTENDE PETER CALLANT SPREEKT

Was hij vandaag nog voorzitter van KV Oostende geweest, dan gaf hij zijn spelers zondag tegen Anderlecht een dubbele premie: "Om nog eens te benadrukken dat er geen verbondenheid met Coucke meer is", blikt Peter Callant terug op een bewogen jaar.
TOMAS TAECKE
Tussen een familietrip in Dubai en een zakenreis naar Cannes in nam Peter Callant deze week de tijd om zijn hart te luchten. Eén jaar na zijn ophefmakende overname van KV Oostende, waar hij eind vorige maand alweer de fakkel doorgaf aan Frank Dierckens. "Frank heeft beloofd extra te investeren. Dan zet ik graag een stap opzij voor onze medewerkers, sponsors en supporters. 't Lijkt een eigenaardige beslissing, dit terwijl er vooral in vzw's flink gevochten wordt voor het voorzitterschap van een voetbalclub. Ik was heel blij toen ik de club kon overnemen van Coucke, maar het was geen cadeau. De vele wurgcontracten, de druk om sportief te presteren... De aanwezigheid en ambitie van Frank was één reden om ermee te stoppen, maar daarnaast heb ik mijn eigen bedrijf het voorbije jaar in de steek gelaten. Voorzitter zijn van een eersteklasser én een bedrijf runnen, dat kun je niet combineren voor de volle honderd procent. Frank kende de werking en alle dossiers als ondervoorzitter en op enkele dagen tijd was de overname rond. Hij heeft meer tijd dan ik en zal dat goed doen."
Dikke zever
Callant legde zijn ziel en zijn zaligheid in KV Oostende, dit terwijl hij op felle tegenkanting stuitte. De overname was weinig transparant, aan het kapitaal van Callant werd flink getwijfeld: "Nu nog hoor ik analisten op televisie lacherig doen over ons budget of de banden met Coucke. Dat er geen geld was, is dikke zever. Ondoa, Guri, Faes, Sakala, Coopman... Daar hebben we allemaal voor betaald. En voor 1 miljoen euro waren we er niet van af. Sportief was het niet goed, maar dat heeft alles te maken met de tegenvallende transfers. Faes en Milovic zijn geslaagd en daar stopt het. De acht andere aankopen of huurlingen vallen zwaar tegen. Dat is de enige reden waarom we een slecht seizoen doormaken."

Grootste frustratie van Callant is het feit dat hij als een marionet van Marc Coucke bekeken werd. "Mocht ik nog voorzitter zijn, dan zou ik mijn spelers zondag tegen Anderlecht een dubbele premie beloven. 't Is een win-winsituatie. Bij winst schuif je nog één of twee plaatsjes op in het klassement, wat meer tv-geld met zich meebrengt. Bovendien kan je nog eens benadrukken dat Coucke geen invloed meer heeft op KV Oostende, ook al is het stadion nog gedeeltelijk van hem. Ik hoor links en rechts dat hij de match, mocht die nog van belang zijn geweest voor play-off 1, had beïnvloed. Hoe zou hij dat in godsnaam gedaan hebben? Marc heeft daar niets meer te zeggen. Jongens als Lombaerts, denk je dat die zich zondag niet zullen dubbelplooien?"
Bijdragen, niet vergaren
De gewezen voorzitter heeft het hart op de juiste plaats. Callant was naar eigen zeggen té goed, te braaf en te eerlijk voor de voetbalwereld die hij leerde kennen. "Ik ben hard geschrokken van die wereld, ook al kende ik ze al gedeeltelijk via onze sponsoring bij onder meer STVV en Cercle Brugge. Supporters willen elke match winnen, sponsors willen een zo groot mogelijke return. Spelers willen zo snel en zo véél mogelijk verdienen, terwijl ik iemand ben die graag opbouwt. Ik ben niet in het voetbal gestapt om me te verrijken. Bijdragen in plaats van vergaren, daar word je gelukkig van. Ook ik heb een mooi huis, een buitenverblijf en een kasteel om in te werken. Als ik wil, stop ik morgen met werken en hoef ik mij geen zorgen meer te maken. Wél ben ik in de voetballerij gestapt om iets op te bouwen en iets te bereiken, want net dat geeft een mens energie. Als je dan ziet in welke wereld je terechtkomt... Denk maar aan de makelaars - de nieuwe bazen in het voetbal. Eén makelaar verdient bij ons maandelijks meer dan zijn speler in kwestie. Dat is toch niet normaal? Samen met Hugo (Broos, red.) hebben wij geen enkele makelaar meer dan 10% commissie betaald, maar dan mis je automatisch opportuniteiten. Als ik zie wat die gasten voor mijn komst hebben opgestreken in Oostende. Om maar te zwijgen over de spelerslonen... Niemand van onze spelers kan op een ander meer verdienen dan bij KVO. (zucht) Bjelica, Conte, Lombaerts... Probeer er dan maar eens van af te geraken."

"Het is en blijft een aparte wereld. In een bedrijf probeer je tussen je medewerkers te staan, maar in het voetbal ben je succesvoller als je afstand neemt. Door hard te zijn, door iedereen onder druk te zetten en alle spelletjes mee te spelen. In een onderneming wil je bouwen, in een voetbalclub zijn alle contracten tijdelijk en zijn spelers, trainers en zelfs voorzitters passanten. Achteraf bekeken ben ik trots dat het grootste deel is opgekuist. Met uitzondering van Lombaerts, die sportief héél waardevol is, zijn alle wurgcontracten van tafel. 't Is nu aan Frank Dierckens om iets moois op te bouwen."


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Keun - 03-16-2019

Volgens de media en callant..... Zou mc de huurprijs van ons stadion van 800 000 naar 1,2milj getrokken hebben??
Is da onze supporter van kinds af?? Wil hij KVO kapot of wat??


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - ratatouille - 03-16-2019

Wat er vandaag allemaal in de media verschijnt over Coucke en KVO is nauwelijks te geloven. Dat zijn echte maffiapraktijken. De man verdient 0,0 respect. Ik hoop dat het nieuwe bestuur eindelijk de vuile was naar buiten brengt en dat de publieke opinie zich tegen hem keert . Dat is het enige wat hem kan verontrusten.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Turbof - 03-17-2019

Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Keun - 03-17-2019

(03-17-2019, 01:52 AM)Turbof Wrote: Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn  gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?
Tot dat de abo verkoop in een pudding ineen ga zakken

Wat gaan onze nieuwe voorzitter beloven .... Weer playoff 1 weer abo incl play off 1
Kvo met 4.0 nu 

En opeens weer voorzitter dadaaa als er weer veel beloofd werd 
En terug nieuwe man .... Want niemand ging nog de woorden van callant geloven ze budget ging omhoog dicht aan play off 1 maar konden met moeite spelers kopen 

Wat zal volgend seizoen zijn weer budget omhoog maar weer mindere spelers aantrekken 

Of hopen ze mss da mc terug keert orlans en ze bende 

Ze zijn ons belachelijk aan maken meer dan een beetje


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - ratatouille - 03-17-2019

(03-17-2019, 01:52 AM)Turbof Wrote: Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn  gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?

Je hebt gelijk . Was ijdele hoop.

(03-17-2019, 01:52 AM)Turbof Wrote: Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn  gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?

Je hebt gelijk . Was ijdele hoop.

(03-16-2019, 09:16 AM)Keun Wrote: Volgens de media en callant..... Zou mc de huurprijs van ons stadion van 800 000 naar 1,2milj getrokken hebben??
Is da onze supporter van kinds af?? Wil hij KVO kapot of wat??

Callant kan de vraagprijs niet betalen aan MC . Wat doen de heren : in ruil de huurprijs verhogen met 50%. Na amper één jaar bolt Callant het af . Hij recupereert zijn centen en wie zit er met een onbetaalbaar contract : juist! KVO ….


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Keun - 03-17-2019

(03-17-2019, 09:59 AM)ratatouille Wrote:
(03-17-2019, 01:52 AM)Turbof Wrote: Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn  gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?

Je hebt gelijk . Was ijdele hoop.

(03-17-2019, 01:52 AM)Turbof Wrote: Rataoiille alsof dat zal gebeuren. Heb je de kvo site gelezen? Ze nemen coucke openlijk in bescherming, ÔNS bestuur. Maar zij zijn ECHT kvo staat er te lezen. Een kaakslag voor de echte kvo fans. We zijn  gewoon nog altijd een onderdeel van coucke zijn imperium. Wat maken ze ons eigenlijk wijs. Zondag moeten we zwijgen, zeggen ze. Hoe lang duurt deze poppenkast nog voor de kvo supporters in actie schieten ?

Je hebt gelijk . Was ijdele hoop.

(03-16-2019, 09:16 AM)Keun Wrote: Volgens de media en callant..... Zou mc de huurprijs van ons stadion van 800 000 naar 1,2milj getrokken hebben??
Is da onze supporter van kinds af?? Wil hij KVO kapot of wat??

Callant kan de vraagprijs niet betalen aan MC . Wat doen de heren : in ruil de huurprijs verhogen met 50%. Na amper één jaar bolt Callant het af . Hij recupereert zijn centen en wie zit er met een onbetaalbaar contract : juist! KVO ….

MC maakte KVO groot.... Nu breekt hij steen per steen terug af 
Maar je mag hem niets kwalijk nemen als je het bestuur moet geloven 

Had hij niet beter thuis gebleven... Wat gaat hij nu doen nog wa olie op vuur gooien als Anderlecht scoort... Alle camera's zouden op hem gericht zijn nu..... Moja Mr heeft niets liever


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - jantje - 03-20-2019

voetbalmagazine 20 maart

1 KVO sloot de competitie af met 27 punten, de laatste vijf seizoenen won de voorlaatste slechts één keer meer punten. En toch is de perceptie dat het een slecht seizoen was. Zat er meer in?

'Op het einde van de rit is de balans bijna altijd juist. De punten die we haalden, verdienden we, met uitzondering van de 1-2 in Kortrijk - een hold-up. We zijn in een aantal matchen tekortgeschoten: niet goed genoeg en terecht verloren. Had een aantal spelers het niveau gehaald dat we verwachtten, hadden we meer punten gepakt. De helft van de transfers - zonder namen te noemen - haalde te weinig rendement en als technisch directeur is dat voor een deel mijn verantwoordelijkheid. Te streng? Misschien. Volgend seizoen zal het beter zijn. Want, en dat pleit ergens in mijn voordeel, toen ik hier in maart kwam en vroeg of er al spelers waren gescout, bleek dat niet het geval. We waren volledig afhankelijk van makelaars. Daarom hebben we een scoutingapparaat uitgebouwd en beschikken we nu wel over een lijst van spelers - per positie en profiel. En: we houden het onderzoek in het fraudedossier in de gaten. Bij clubs die in de problemen kunnen komen, lopen er misschien ook spelers rond die hier niet zouden misstaan.'

DELEN
We gaan niet meer voor jongens die nog alles moeten bewijzen, wel voor ervaren spelers.' - Hugo Broos

2 In Eupen vierden ze vorig seizoen feest toen de redding een feit was, Gert Verheyen sprak alleen over een doemscenario: 'Zonder versterkingen is KVO volgend seizoen Lokeren.' Akkoord?

'Als we niets doen, ja. Ik had al met Gert besproken dat we ons volgend seizoen zouden versterken, maar misschien geloofde hij het niet of had hij zijn twijfels. We gaan niet meer voor jongens die nog alles moeten bewijzen en misschien goed kunnen worden, wel voor ervaren spelers die al een paar seizoenen op het hoogste niveau spelen. Geen dertigplussers, maar midtwintigers waarop de club ook een meerwaarde kan creëren. Niet in de grootorde van Dimata - van 500.000 euro naar 11,5 miljoen is uitzonderlijk -, maar je kunt spelers wel voor 400.000 euro binnenhalen en ze na twee jaar voor het dubbele verkopen. Door zulke zaken te realiseren, creëren we een steviger basis. Daarom wordt ons scoutingapparaat steeds belangrijker.'

3 Gert Verheyen zei dat hij 'in normale omstandigheden al lang was ontslagen'. Het gebeurde niet omdat hij je vriend is?

'Dat heeft niets te maken met vriendschap, wel met het feit dat Gert een goede trainer is. Op sommige van zijn collega's heeft hij één groot voordeel: hij kan heel goed analyseren en snel oplossingen vinden. Een intelligente gast, die wel conclusies zal trekken uit wat er is misgegaan. Gert is een perfectionist die verwacht dat spelers zijn zoals hij dat was: hard werken, goed verzorgen, inzet... Het was voor hem een ontgoocheling om te ontdekken dat het niet altijd zo was. En als de resultaten dan niet goed zijn, hopen de frustraties zich op. Wie op geen enkel moment afstand kan nemen, wordt gek. Dat emotionele moet eruit, anders zal hij eraan kapot gaan.'

4 Zou het niet ideaal zijn om aan play-off 2 te beginnen met een opvolger?

'Dat is een scenario waar ik heel sterk aan denk. Alleen moet je een trainer vinden die nu vrij is en meteen wíl beginnen. Maar dat zou inderdaad ideaal zijn, want dan leert hij de groep kennen, zonder dat we eisen dat hij play-off 2 wint. Maar: we zullen die play-offs heel serieus aanvatten en niet experimenteren of elf jonge gasten op het veld zetten. We willen een ploeg zien die speelt om te winnen.'

5 Heeft KV Oostende zonder suikernonkel zijn plaats in 1A?

'Absoluut! Maar het positivisme dat vroeger rond de club heerste, is in de media volledig omgeslagen. Geen geld, slechte ploeg, spelers verdienden te veel, trainer is weg... De perceptie is veel te negatief, terwijl ik dat niet lees over Waasland-Beveren of Cercle, die amper meer punten hebben. Gelukkig zijn onze supporters nog positief. Ik heb me in bepaalde matchen, waarin de ploeg als een natte krant voetbalde, ook soms afgevraagd waarom de spelers niet werden uitgefloten. Neen, ze bleven maar zingen... Gelukkig maar. Daar kunnen andere clubs alleen maar van dromen. Deze club heeft genoeg potentieel om gemakkelijk te blijven bestaan in 1A, daar ben ik van overtuigd.'

over Verheyen in VM

Een trainer die zelf opstapt, omdat hij zichzelf en zijn spelers niet meer wil voorliegen. Heel uitzonderlijk in deze voetbaljungle, maar niet verrassend als het om Gert Verheyen gaat. Als je de reacties op de sociale media bekijkt, heeft Verheyen zeker nog geen krediet verloren. Van de supporters mag hij zo aan de slag bij Anderlecht, Club Brugge of Gent. Maar is dit een terechte conclusie? Ik vrees van niet. Als voormalig coach van de nationale U19, kon hij bepaalde jonge spelers verleiden om te tekenen bij KV Oostende. Maar met wisselend succes. Wout Faes was de enige jongere die echt een versterking bleek.

Een goede trainer moet ook spelers beter maken. Dit is niet gelukt, integendeel zelfs. Hij wist vooraf dat, na de hoogdagen met Coucke, het budget een pak beperkter ging zijn. Maar samen met vriend/sportief manager Hugo Broos heeft hij zijn kern zelf wel kunnen samenstellen. Beiden maakten kapitale fouten: matige Kameroense doelman, nog te frêle jeugdspelers, een Albanees die het niveau van de Belgische competitie niet aankan en een aantal Belgische afdankers. Een voorspelde achtste plaats was duidelijk te hoog gegrepen.

Zijn voetbalvisie komt misschien beter tot zijn recht bij grotere clubs, maar dan zal hij weer moeten afrekenen met grotere ego's. En dat is hem in zijn korte trainerscarrière ook nog niet echt gelukt. Je kan respect opbrengen voor de kordate manier waarop hij Svilar (bij de U19) en Bjelica uit de kern heeft verbannen, maar de kunst is natuurlijk om met moeilijke karakters samen te kunnen werken.

Ik vind het vooral spijtig voor Adnan Custovic, die ondanks een heel verdienstelijk jaar, moest opstappen, omdat de voorzitter en de nieuwe staf een ander voetbal wou - lees: meer sprankelend voetbal. Beter voetbal hebben wij slechts éénmaal gezien: in de terugmatch van de halve finale voor de beker tegen KAA Gent.

Hoe uniek de persoon van Gert Verheyen ook is in het Belgisch voetbal; je kan niet anders concluderen dan dat zijn missie bij KVO mislukt is.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - ratatouille - 03-20-2019

Dat stuk in VM over Verheyen slaat wel de nagel op de kop