MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



RE: KVO, Internet en krantenknipsels - fonzie - 10-10-2020

In the Yorkshire Post staat een interview met MacGeehan : 

Belgium move can help former Barnsley star Cameron McGeehan achieve his goal
AS Cameron McGeehan acknowledges, there are far worse places to live than Bruges.
There are far worse places to play football than Belgium as well with the former Barnsley midfielder embracing his time at Belgian First Division A side KV Oostende – which he hopes will provide him with a route back to the big time in England.
After falling out of favour at Oakwell under Gerhard Struber and joining Portsmouth on loan in January, McGeehan took the plunge and headed across the Channel in August. Things have worked out swimmingly.
On his move to Oostende, owned by the Pacific Media Group, who are the majority shareholders at Barnsley, he told The Yorkshire Post: “I spoke to Gauthier (Ganaye) about it and it was something I was not really considering seriously at first. I had another year left at Barnsley, so I was not in a mad rush. I had a couple of interested clubs in England and thought I would sit and wait for them.
“But the more I thought about it and then after the disappointment of the play-offs (at Portsmouth) and how it ended at Barnsley when I got booted out by (Gerhard) Struber, it was an exciting opportunity to go and do something different and fresh.
“Belgium is the most scouted league in Europe and a lot of players get moves from there. I I have always had a really good relationship with Gauthier (former Barnsley ceo and Oostende president) and decided to come out here and try something different.
“I didn’t know what was happening in England and had an opportunity to come out here and have just gone for it. Going aborad was something I was always interested in.
“In England, it can be a bit of a merry-go-round. It was a good time at my age to find a new experience. But my goal is to come back to England, for sure and play at a big club.
“I am a highly ambitious player and want to play as high as I can. I felt I was banging my head against a wall a little bit after getting promoted at Barnsley. Part of that is because it is tough for Barnsley in the Championship. They have not got the budget or level that other teams have.
“I wanted to come here and bring my game on a bit and learn new things. Another thing was the position because I had never played in that high goal-scoring position which I was known for at Luton and came for initially.”
Resident in Bruges, 25 miles inland from Ostend, McGeehan said that he took soundings from former Leeds United player Kemar Roofe before heading out.
McGeehan’s brother Freddie, a leading tennis player in his youth who studied at a US university – helped him settle in.
He added: “I have found a really cool apartment in Bruges. It is a beautiful, historic city and the club set-up is very good with very modern facilities. It is fresh, new and exciting.
“The funny thing is that it is probably the same distance from Barnsley and Leeds to where I used to live (in London).
“I spoke to Kemar Roofe and reached out to him on Instagram as he played at Anderlecht. I played against him when he was at Oxford and I was at Luton.
“He said it was a really good opportunity. We had a really good chat and it helped a lot and I did as much research as I could.
“It is a new team and manager. Similar to Barnsley, they buy young players and try and sell them on. I came in straight off my holidays and was a bit unfit, but have built my way into the team and we are getting better and the standard is very good. There are some Champions League teams out here.
“Games are allowed to have a thirty-five per cent capacity at the minute and it has been pretty good. I just don’t know why it is taking so long in England.”
McGeehan insists he has moved on after the disappointment of what happened at the end of his time at Barnsley under Struber, who quickly decided that he was not in his plans late last year.
He continued: “It was very disappointing. I played my part in the promotion season and was one of the captains coming into the Championship season. I got on really well with (Daniel) Stendel, but then he got sacked and that is football.
“Struber came in and was not having me one bit. It is just how it goes and these things happen. I know what it is like by now.”“Games are allowed to have a thirty-five per cent capacity at the minute and it has been pretty good. I just don’t know why it is taking so long in England.”
McGeehan insists he has moved on after the disappointment of what happened at the end of his time at Barnsley under Struber, who quickly decided that he was not in his plans late last year.
He continued: “It was very disappointing. I played my part in the promotion season and was one of the captains coming into the Championship season. I got on really well with (Daniel) Stendel, but then he got sacked and that is football.
“Struber came in and was not having me one bit. It is just how it goes and these things happen. I know what it is like by now.”


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Strangeloaper - 10-24-2020

HLN: 23/10/2020

Jarige Sindrit Guri kan bij KVO eindelijk weer voluit trainen
[Image: a322650972i0005_max1024x.jpg]
ONDER GOEDKEUREND OOG VAN ASSISTENT MATTIAS GROTE LEGT DE 27-JARIGE ALBANEES AAN TIJDENS DE TRAINING VAN KVO. FOTO TVA

Feest ten huize Sindrit Guri. De Albanees wordt vrijdag niet alleen 27 jaar, maar kan voor het eerst sinds lang weer pijnvrij trainen. Na twee vervelende blessures kan hij het tempo op het oefenveld van KV Oostende weer opkrikken. "Ik heb een heel moeilijke periode achter de rug. Zoveel blessureleed heb ik nog nooit gehad."
EERSTE KLASSE A
Guri is bezig aan zijn derde seizoen bij KV Oostende. In 38 matchen lukte hij vier goals en twee assists. Opvallend was dat de aanvaller de voorbije twee seizoenen steeds prima begon, maar daarna tevreden moest zijn met een plekje op de bank. De voorbereiding begon ook aardig, met begin juli een goal tegen Varsenare (0-7-winst). Daarna belandde Guri in het fysieke sukkelstraatje.

"Ach, ik heb een heel moeilijke periode achter de rug", zucht Guri diep. "Ik had vroeger wel eens een enkelblessure die me een week aan de kant hield, maar dit was van een heel andere orde. Eerst ging mijn schouder uit de kom en kreeg ik er een fractuur bovenop. Anderhalve maand moest ik revalideren. Daarna brak ik mijn kleine teen en kon ik amper op m'n voet staan. Erg pijnlijk. Ik had krukken nodig. Ik lag er nochtans op gebrand om me te tonen aan de nieuwe sportieve staf. Nu kan ik eindelijk weer voluit trainen. Voor of na de training doe ik extra oefeningen om sterker dan ooit terug te keren. Akkoord, de spelerskern deed heel wat meer matchritme op, maar coach Blessin geeft aan nog altijd in mijn kunnen te geloven."

"Het spel dat we nu brengen, ligt me nochtans goed: veel kansen creëren en vooruit verdedigen. Het plaatje klopt. Ik hoop oprecht over enkele weken speelminuten te maken. Wat ik wens voor mijn verjaardag? Gewoonweg fit en gezond blijven. Pas dan zal ik aan spelen toekomen en krijg ik de kans om weer goals te maken. De afgelopen seizoenen kende ik inderdaad een goeie start, maar moest ik gaandeweg mijn basisplek afstaan. (grapt) Laat ons zeggen dat het seizoen voor mij nu slecht is begonnen, maar alsnog een mooi vervolg kan krijgen."

Het contract van Guri loopt op het einde van dit seizoen af. Blijft hij - aan zee? "Ik kom net uit blessure terug, ik weet niet hoe het zal lopen. Als ik goed presteer, kan ik mijn contract misschien verlengen. Laat me eerst weer op niveau komen. Alle opties liggen straks open. Ik ben nog maar 27 jaar, hé - (lacht) al voel ik me vrij oud tussen m'n teammaats in hun prille twintiger jaren." (TVA)

*


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 11-06-2020

06*11*20

Stukje van een interview met Gertje;

Wel geknipt voor KV Oostende: Alexander Blessin?

“Ze pakken veel minder goals. Na Charleroi beschikt KVO over de beste defensie. En het krijgt ook heel weinig kansen tegen. Hun energie in balverlies is zeer goed. Ze hebben een uitstekende wedstrijdmentaliteit. Daar kan je het al ver mee brengen.”

Vooraf was je sceptisch over de Amerikaanse overnemers.

“Ze gingen meer uit spelers halen die elders minder gewaardeerd werden. Dat hebben ze wel gedaan. Met D’Arpino, hun Björn Vleminckx (dubbelganger Cameron McGeehan, nvdr.). Gueye is een goeie spits. Van Anton Tanghe, achterin met Arthur Theate, had ik gedacht dat ze te mager zouden uitvallen. Niet dus. Dat valt heel goed mee. Het is een andere ploeg dan vorig jaar, hè. Uit mijn tijd daar spelen alleen Vandendriessche en Sakala nog mee. En Jelle Bataille, nu twee jaar ouder.”

“De financiële problemen bleken een zegen voor KV Oostende”
Jelle Bataille FOTO: BELGA
En de geblesseerde Robbie D’Haese. Jij riep hen voor het eerst op bij de nationale jeugd, hè?

“Waar ze tussen jongens van Club en Anderlecht zitten. Zij kwamen ‘maar’ van Oostende. De eerste keer durfden ze niets zeggen. De derde keer waren zij het groot lawaai. Omdat het toffe gasten zijn. Als speler moet je ook bewust worden dat je eigenlijk wel goed bent. Het waren altijd al goeie jongens voor KVO. Jelle gaat het zelfs verder brengen dan Oostende.”

Is dat een rechtsachter voor de top in België?

“Misschien wel hoger. Omdat hij fysieke kwaliteiten heeft waarmee je in Duitsland of Italië mee terecht kan. Niet bij Juventus maar wat pakweg Marusic doet bij Lazio, kan Jelle in de toekomst ook. Eigenlijk moet je besluiten dat de financiële problemen bij KVO een zegen bleken. Daardoor kwam er een overnemer en heeft die ineens alles opgekuist. Waardoor er nu ook weer in een positieve sfeer kan worden gewerkt. Na het vertrek van Marc Coucke werd er vooral gepraat over wat er aan de gang was in de bestuurskamer. Dan komt het nooit goed op het veld.

Niet de komst van Blessin was dan een zegen?

“Hij levert prima werk en heeft zeker zijn aandeel. Maar laten we het nog even afwachten. Misschien zitten ze in hun honeymoon-periode.” (lacht)


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Strangeloaper - 11-11-2020

HLN: 11/11/2020

Gegenpressing levert KV Oostende ook naast het veld resultaat op: club haalt eerste slag in makelaarstwist thuis
OOSTENDEKV Oostende heeft een tweede veldslag in haar strijd tegen makelaars Patrick De Koster en Didier Frenay gewonnen. De beslagrechter besliste dinsdag namelijk dat de geblokkeerde rekening van KVO met daarop 2,4 miljoen euro weer moet worden vrijgegeven. Bovendien moeten ze de club een schadevergoeding betalen.

De nieuwe Amerikaanse investeerders weigerden namelijk makelaarsvergoedingen te betalen omdat ze twijfels hadden bij bepaalde dubieuze handelingen. Hierop lieten De Koster en Frenay afgelopen september niet alleen de bankrekeningen van de kustploeg blokkeren, maar ook haar tegoed van bijna 2,4 miljoen euro aan televisiegelden bij de Pro League werd geblokkeerd. KV Oostende verzette zich al eerder tegen het ‘dubbel’ blokkeren, de twist gaat namelijk over 2 miljoen euro terwijl ruim het dubbel onbruikbaar werd gemaakt. De rechter besliste een aantal weken geleden reeds dat de helft diende te worden vrijgegeven. KV Oostende klaagde vervolgens de legaliteit aan van het beslag op haar rekeningen en werd ook hier in het gelijk gesteld.

Concreet oordeelde de beslagrechter dat de voorwaarden niet werden vervuld om de bankrekening en de tegoeden te bevriezen. Belangrijk in dergelijke procedure is de hoogdringendheid en het bestaan van een legitieme vordering. De makelaars vonden dat er sprake was van hoogdringendheid gezien volgens hen KV Oostende op de rand stond van faillissement - hetgeen door de kustjongens met succes werd weerlegd. Dat er tussen partijen een dispuut bestaat omtrent nog niet betaalde makelaarsvergoedingen werd niet ontkend, immers heeft KV Oostende enige tijd terug klacht met burgerlijke partijstelling neergelegd bij de onderzoeksrechter van Brugge. Het dossier werd ondertussen overgenomen door het federaal parket en samen te voegen met de zaken van De Bruyne en Dimata tegen dezelfde makelaars.
Daarmee is de kous nog niet af. Zo oordeelde de rechtbank daarenboven dat de eisende partij misbruik heeft gemaakt van haar recht om de rekening vast te zetten. Daardoor moeten de makelaars nu een schadevergoeding van 20.000 euro betalen aan KV Oostende. COO Thorsten Theys: “KV Oostende is verheugd met de vooruitgang in het dossier en heeft alle vertrouwen in de goede afloop. Ondertussen wordt in alle sereniteit hard samengewerkt met het legal team om zo maximaal mogelijk de belangen van de club te verdedigen.”

Volgende week houdt het BAS een eerste zitting omtrent het dispuut tussen beide. Normaal gezien zal het BAS de zaak evenwel moeten uitstellen tot er uitspraak is door de strafrechter. Ook naast het veld wijkt KV Oostende dus niet af van haar intussen bekende ‘Gegenpressing’. Wordt ongetwijfeld vervolgd.



RE: KVO, Internet en krantenknipsels - jantje - 11-14-2020

>  De geur van fish and chips op de bus Volgend weekend komen de sterren uit de Premier League naar Leuven, voor een duel tegen de Rode Duivels. Maar hoe is het leven in de lower leagues, waar zelden de spots op staan? Drie KVO-Britten, Engelsman Toby Sibbick, Noord-Ier Cameron McGeehan en Schot Jack Hendry getuigen.
 
Londen is drie uur met de auto en Glasgow een uurtje vliegen, maar veel mogelijkheden hebben Toby Sibbick (21), Cameron McGeehan (25) en Jack Hendry (ook 25) nog niet gehad om naar huis te gaan. Corona en quarantaineverplichtingen bemoeilijken het reizen binnen Europa. Sibbick, rechtsachter, wacht nog op zijn eerste speelminuten in de Jupiler Pro League, de twee anderen konden zich wél reeds tonen op het hoogste niveau. Allebei scoorden ze al. En alle drie hebben ze dit gemeen - de reden dat we ze rond de tafel brachten: ze spendeerden tijd in de lagere afdelingen van het Britse voetbal. Hoe is het leven daar, weg van de spots in de Premier League en de samenvattingen van Match of the Day.
Ik ben een beetje de vreemde eend in het voetbal; ik heb nog nooit een volledig seizoen gespeeld.' Toby Sibbick
Cameron McGeehan: 'Wat geldt voor Belgische jongeren, geldt ook voor Britse: het is zeer moeilijk om bij een topteam door te breken. Daarom leende Norwich me uit aan Luton Town, dat op dat moment in de Conference League zat; vijfde klasse... Toen we promoveerden werd mijn transfer definitief. Die overgang was best brutaal, ja. Het ene moment werk je in comfortabele omstandigheden tussen alleen jongeren en plots voetbal je een compleet ander spel, met veel lange ballen, duels, heel fysiek en tussen mannen die de eindjes aan mekaar knopen en praten over het afbetalen van hun hypotheek. Noem het een wekker die vroeg afgaat, het maakt je harder. Ik vond wel geregeld goeie voetballers op mijn pad, jongens die hoger gespeeld hadden, maar om een of andere reden waren afgezakt. De sfeer was evenmin slecht, soms voetbalden we voor 10.000 man. De ervaringen die ik had, waren bij 'traditieclubs.' Luton bestaat al jaren, en daarna trok ik naar Portsmouth met ook een harde kern van fans. Dat helpt je over de moeilijke momenten.'
 
 
Jack Hendry: ' Man's football vraagt meer van je, ondervond ik, toen Wigan Athletic me overnam van Partick Thistle uit Schotland. Ik had toen de keuze tussen Wigan en Everton, waar ze me wilden onderbrengen bij de U23, maar koos bewust voor Wigan en spelen bij de eerste ploeg. Achteraf bekeken moet ik toegeven dat ik mezelf toen wat overschatte, ik was fysiek niet klaar voor die stap. Maar dat weet je pas eens je er bent. Mijn doel was proberen via Engeland in de Premier League te raken. In Schotland heb je twee groten, Celtic en Rangers, en die hadden toen geen belangstelling. Wigan bekeek me, evalueerde me en leende me uit aan Shrewsbury Town en daarna de Milton Keynes Dons. Zoals Cameron zegt: een goeie leerschool. Als centrale verdediger kwam ik daar tegenover fysiek sterke gasten te staan.'
Teleurstelling
Hoe reageer je als een club je meedeelt, dat je on loan moet?
Hendry: 'Als je mentaal sterk bent, zie je het als een kans om ervaring op te doen; je kunt er beter van worden. Je mag je zelfvertrouwen daardoor niet laten ondermijnen. Voetbal is ook gewoon een zaak van meningen, in mijn ogen. De ene coach ziet niks in je, maar een andere wel. Naar zulke mensen moet je op zoek. Ik heb later nog bij Celtic gevoetbald en daar topmatchen gehad, maar als je me nu vraagt wat mijn moeilijkste wedstrijden waren, zou ik er toch die in League One ( derde klasse, nvdr) uit pikken. Ik moest toen nog veel leren en ook op dat niveau heb je uitgekookte teams, die veel werken met de lange bal en hopen op de tweede, om daar wat uit te puren. Ik was nog jong en niet sterk genoeg voor Wigan, vermoed ik, niet zo stevig in de duels en werd te vaak geklopt. Het zijn hobbels die je neemt, maar voor mijn carrière was het een goeie stap.'
Wie in Engeland op zijn achttiende niet in de A-ploeg staat, wíl uitgeleend worden.' Cameron McGeehan
Voor een verdediger een betere leerschool dan voor een middenvelder? Wat heb je aan ballen die over je hoofd vliegen?
McGeehan: 'Dat zou ik niet durven zeggen. Ik ben ook wel op ploegen gebotst die wel over de grond voetbalden en waar je wél tussen kwam. Zoals Jack zegt is het vooral een zaak van mentaliteit; overeind blijven. Nu ik van diverse afdelingen heb geproefd, heb ik wel het gevoel dat je, wanneer je hogerop gaat, meer ruimte krijgt om écht te voetballen. Iets meer tijd aan de bal ook zelfs, om aanvallen op te zetten.'
Hendry: 'Voor een verdediger is leeftijd een probleem, ook op dat niveau. Veel kansen krijg je niet; het is sink or swim. In het Championship of League One opteren ze ook sneller voor iemand met meer ervaring. Volgens mij zullen ze een jonge middenvelder sneller een kans geven omdat je nog altijd de 'zekerheid' van de verdediging achter je hebt. Als je als jonge verdediger een fout maakt, gaan ze snel naar je leeftijd kijken. Mentaal sterk zijn en vooral blijven, is de sleutel tot je succes.'
McGeehan: 'De druk is groot hoor, vergis je niet. Je zit bij een goeie club, maar komt er niet aan de bak. Dan lenen ze je uit, aan een ploeg uit lagere afdelingen. Daar zal hij wel minuten maken, denkt iedereen. Maar stel, je slaagt ook daar niet? Wat ook de reden is, jeugd, concurrentie, de ideeën van de manager... Wat dan? Gaan ze dan zeggen: 'Die kan het zelfs daar niet.' Moet je dan nog een reeks lager? Dat is veel druk voor jonge schouders.'
Hendry: ' Andy Townsend ( twee WK's voor Ierland en jaren op het hoogste niveau, nvdr) gaf ooit een interview waarin hij zei: 'De moeilijkste wedstrijden uit mijn carrière waren die op lager niveau. Vanwege de fysieke inzet, en het voetbal dat alle kanten uitschoot.' Hoe hoger, hoe meer structuur, daar heeft Cameron gelijk in. Voetbal in de lagere afdelingen is vaak ruwer. Maar iedereen is het erover eens: het maakt je wel een betere speler.'
 
 
Mee eens, Toby?
Toby Sibbick: 'Ja. Ik heb tot dusver een vreemde carrière achter de rug, in die zin dat ik tot mijn zestiende nooit op een officiële jeugdopleiding zat. Vaak getest, nooit binnen geraakt. Toen kwam Wimbledon, waar ik een jaar later al mocht debuteren. Ik vond het leven in de lower leagues ruw. Ik ben een verdediger en vond ook dat de manager altijd de voorkeur gaf aan oudere spelers, ook al waren de jongeren in mijn ogen niet minder. Uiteindelijk raakte ik toch in de ploeg en van eind januari tot de zomer speelde ik elke match mee. Zo viel ik op bij Barnsley. Ik begon daar het seizoen, in het Championship, viel dan uit de gratie van de manager, werd uitgeleend aan Hearts in Schotland, maar daar werd ik na een paar weken ziek en toen kwam corona... En nu zit ik hier... Ik ben een beetje de vreemde eend in het voetbal, in die zin dat ik al een paar reeksjes wedstrijden heb gehad, maar nog nooit een volledig seizoen speelde. Dat maakt dat ik het ritme van man's football nog niet te pakken heb.'
Hier zien we uitgeleend worden nog vaak als afgeschreven worden: je komt zelden terug.
McGeehan: 'Echt? In Engeland is dat helemaal anders. Wie op zijn achttiende niet in de A-ploeg staat, wíl uitgeleend worden. Voetballen bij de reserven is niks, dat is leven in een bubbel waar je uit wil breken.'
Hendry: 'Is het probleem bij jullie niet dat er geen grote piramide is? Hier heb je nog een tweede afdeling en dan is het amateurvoetbal? Dat is het goeie aan Engeland, dat we veel uitwijkmogelijkheden hebben.'
Carlisle uit
Op het internet circuleren veel foto's van de stadions in League One en Two. Op het eerste gezicht valt dat wel mee.
McGeehan: ( knikt) 'Klopt. Sunderland en zijn Stadium of Light, Fratton Park in Portsmouth. Dat is top. Zelfs ploegen waar je amper wat van hoorde, hebben stadions met tienduizend plaatsen die er behoorlijk uit zien. Maar daarnaast heb je ook Accrington. Daar moet je eens heen!'
Hendry: 'Weinig landen hebben een vergelijkbare infrastructuur, tenzij misschien Duitsland.'
McGeehan: 'Het fijne op dat niveau is de sfeer. Kleine stadions, veel volk, fans dichtbij en allemaal zeer gepassioneerd.'
Dat zagen we in de documentaire over Sunderland. Voetbal tot je er bij doodvalt!
In koor: 'Fantastisch. Dat bedoelen we.'
Hoe zijn de verplaatsingen?
Sibbick: 'Mijn ex-ploeg, Wimbledon, wordt gerund door de fans, die de club niet willen verkopen. Het is een ploeg met veel geschiedenis maar weinig geld. Wij gingen vaak met de bus. Bij de verre verplaatsingen reisde je de dag voordien af en logeerde je op hotel. Na de wedstrijd keerde je wel 's nachts nog terug.'
McGeehan: 'Toen ik voor Portsmouth voetbalde, deden we veel verplaatsingen met de trein en de hele verre zelfs met het vliegtuig. Maar het kan duren ja, zo'n trip. Daar hebben we een uitdrukking voor: 'Dinsdagavond, Carlisle uit..' ( blaast) Vijf uur bus... Een mooie.'
Hendry: 'In het noorden was dat: ' Plymouth away!' Ook een mooie!'
McGeehan: ' Grimsby away! Fish and chips op de bus op de terugweg.'
Hendry: 'Kregen wij ook toen we terugkeerden van Southend!'
McGeehan: 'Hier is het wat dat betreft iets gezonder.'
Hoe is het in Schotland? We waren ooit in Peterhead, voor een match van de Rangers. Topervaring.
Hendry: ( verbaasd) 'Vond je dat top? Het ruikt er naar vis, neen! De afstanden in Schotland vallen mee, tenzij naar Aberdeen of Ross County. De variatie is minder. Vier keer per seizoen tegen dezelfde ploeg, en soms vijf keer als je ze ook voor de beker loot. Herkenbare omstandigheden, maar zeer repetitief.'
Lonen
Hoe zit het met de lonen in lagere afdelingen? Zijn het echte profs of moeten ze nog bijklussen?
Sibbick: 'Die lonen zijn heus niet slecht. Jongeren krijgen uiteraard niet vet betaald, maar senior pro's kunnen wat verdienen. Zelfs op Conferenceniveau. Dan hebben we het over 2.000 pond (2.200 euro) per week.'
Hendry: 'Wigan was net gezakt en kreeg nog parachute payments ( betalingen om de degradatiezorgen wat te verlichten, nvdr). Daar zaten jongens die enkele tienduizenden ponden per week verdienden. Voor dat niveau zeer veel geld. Je hebt in de lagere afdelingen wat wij noemen 'slapende reuzen' waar je zeer goed de kost kan verdienen. Sunderland, Ipswich... Er is nu wel een salarisplafond ingevoerd. Hoe dat werkt, weet ik niet precies.'
Voetbal is ook gewoon een zaak van meningen. De ene coach ziet niks in je en een andere weer wel.' Jack Hendry
McGeehan: 'Wie op Conferenceniveau speelt, kan een goeie 1.000 pond (1100 euro) per week krijgen. Bruto. In League Two zal dat schommelen tussen 1.600 en 2.200 euro per week, League One zit met lonen tussen de 2.200 euro en 5.500 euro per week, met uitzonderingen. Vergeleken met lonen in de Premier League is dat niks, maar vergeleken met wat anderen in het gewone leven verdienen, is dat veel geld.'
Hendry: 'Wie lang kan meedraaien in tweede klasse, heeft ook een flinke duit verdiend. Wellicht meer dan in andere landen in de eerste klasse.'
Maakt dat het verlaten van Engeland moeilijker?
McGeehan: 'Ze moeten ook aan je denken. Ik denk dat weinig Engelse jongens ooit de kans kregen. Had Barnsley deze club niet overgenomen, ze hadden hier aan mij ook niet gedacht.'
Misschien gaan Belgische clubs er wel van uit dat jullie te duur zijn, als ik die sommen hoor.
McGeehan: 'Dat kan een deel van het verhaal zijn, ja. Maar het heeft ook met kansen geven te maken. Volgens mij hebben heel wat Engelse jongeren echt wel interesse om in België te voetballen. Zó ver is het niet.'
Hendry: 'Ik denk dat België mij echt kan verrijken als voetballer en als mens. Ander land, voetbal dat me ligt... Dit kan ook deuren voor me openen. In Engeland had ik het gevoel in een bubbel te zitten en, omdat ik een Schot ben, niet al te veel gerespecteerd te zijn. Als ik het hier goed doe, denk ik meer respect te zullen krijgen. Je leeft maar een keer, dus, waarom niet?'
Sibbick: 'Ik had aanbiedingen uit Engeland, maar hoe vaak krijg je de kans om tegen ploegen te spelen die deelnemen aan de Champions of de Europa League. Ik wacht nog op mijn kans, maar werk hard om voor het einde van het seizoen wat wedstrijden te mogen meepikken. Jadon Sancho heeft ons, jongeren, de weg getoond; hij heeft aangetoond dat je ook buiten Engeland carrière kunt maken.'
Heimwee
Maar: ook hier is het vechten voor jullie plaats.
Sibbick: 'Garanties krijg je nergens. Zelfs niet al kom je uit Engeland.'
Hendry: 'Zo is het overal. Ook in het gewone leven. Het is knokken en er zelf wat van maken.'
Desnoods in Melbourne, zoals jij vorig seizoen.
Hendry: 'Ik voetbalde bij Celtic en dat zorgde voor veel druk. Elke wedstrijd moeten winnen, altijd herkend worden op straat... geen minuut rust. Het was een enorme stap achteruit, aan de andere kant van de wereld voetballen, maar ik had het nodig. Even rust vinden, het hoofd leegmaken, alleen maar concentreren op voetbal, niet herkend worden, het gewicht van de schouders... Ik heb bij Celtic een tijdje naast Boyata gespeeld, en dat was mooi, maar het was er niet altijd mooi. Daar even weggaan, leek me de beste keuze. Ongelukkig genoeg blesseerde ik er vrijwel onmiddellijk mijn knie. En toen zette corona alles op stop. Daardoor zag ik niet zoveel van het land als ik wilde. Maar het was een goede ervaring. Net als dit.'
McGeehan: 'Jullie voetbal valt ook mij echt mee. Minder op en neer dan in Engeland, een beetje meer structuur. Alleen jammer van de lege stadions, daardoor mis je toch iets van de ervaring. Ik hoorde veel goeds over Luik, en dat stadion ziet er prachtig uit, met fans die haast bovenop je zitten.'
Hendry: 'Corona maakt het inderdaad vreemd. Je wil toch in het buitenland het hele verhaal meepikken.'
McGeehan: 'Maar het voordeel is: wie al heimwee zou hebben, weet dat hij thuis niks mist. Ook daar gebeurt niks.' 


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 11-15-2020

(11-11-2020, 05:37 PM)Strangeloaper Wrote: HLN: 11/11/2020

Gegenpressing levert KV Oostende ook naast het veld resultaat op: club haalt eerste slag in makelaarstwist thuis
OOSTENDEKV Oostende heeft een tweede veldslag in haar strijd tegen makelaars Patrick De Koster en Didier Frenay gewonnen. De beslagrechter besliste dinsdag namelijk dat de geblokkeerde rekening van KVO met daarop 2,4 miljoen euro weer moet worden vrijgegeven. Bovendien moeten ze de club een schadevergoeding betalen.

De nieuwe Amerikaanse investeerders weigerden namelijk makelaarsvergoedingen te betalen omdat ze twijfels hadden bij bepaalde dubieuze handelingen. Hierop lieten De Koster en Frenay afgelopen september niet alleen de bankrekeningen van de kustploeg blokkeren, maar ook haar tegoed van bijna 2,4 miljoen euro aan televisiegelden bij de Pro League werd geblokkeerd. KV Oostende verzette zich al eerder tegen het ‘dubbel’ blokkeren, de twist gaat namelijk over 2 miljoen euro terwijl ruim het dubbel onbruikbaar werd gemaakt. De rechter besliste een aantal weken geleden reeds dat de helft diende te worden vrijgegeven. KV Oostende klaagde vervolgens de legaliteit aan van het beslag op haar rekeningen en werd ook hier in het gelijk gesteld.

Concreet oordeelde de beslagrechter dat de voorwaarden niet werden vervuld om de bankrekening en de tegoeden te bevriezen. Belangrijk in dergelijke procedure is de hoogdringendheid en het bestaan van een legitieme vordering. De makelaars vonden dat er sprake was van hoogdringendheid gezien volgens hen KV Oostende op de rand stond van faillissement - hetgeen door de kustjongens met succes werd weerlegd. Dat er tussen partijen een dispuut bestaat omtrent nog niet betaalde makelaarsvergoedingen werd niet ontkend, immers heeft KV Oostende enige tijd terug klacht met burgerlijke partijstelling neergelegd bij de onderzoeksrechter van Brugge. Het dossier werd ondertussen overgenomen door het federaal parket en samen te voegen met de zaken van De Bruyne en Dimata tegen dezelfde makelaars.
Daarmee is de kous nog niet af. Zo oordeelde de rechtbank daarenboven dat de eisende partij misbruik heeft gemaakt van haar recht om de rekening vast te zetten. Daardoor moeten de makelaars nu een schadevergoeding van 20.000 euro betalen aan KV Oostende. COO Thorsten Theys: “KV Oostende is verheugd met de vooruitgang in het dossier en heeft alle vertrouwen in de goede afloop. Ondertussen wordt in alle sereniteit hard samengewerkt met het legal team om zo maximaal mogelijk de belangen van de club te verdedigen.”

Volgende week houdt het BAS een eerste zitting omtrent het dispuut tussen beide. Normaal gezien zal het BAS de zaak evenwel moeten uitstellen tot er uitspraak is door de strafrechter. Ook naast het veld wijkt KV Oostende dus niet af van haar intussen bekende ‘Gegenpressing’. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

J&S onze vroegere huismakelaar heeft nog steeds een goudhaantje in hun zak.
Theate heeft een contract bij hen, hopelijk veranderd hij van makelaar om zijn toekomst niet spel te zetten.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Strangeloaper - 12-14-2020

Voetbalprimeur : 14/12/2020

Antwerp vindt vervanging voor mogelijke vertrekker D’Onofrio in JPL’
Gepubliceerd: Maandag 14 december 2020 om 15:12

Luciano D’Onofrio liet zich uit over zijn toekomst bij Royal Antwerp Football Club en liet uitschijnen dat een vertrek niet uitgesloten is. RMC Sport meldt nu dat The Great Old alvast rekening houdt met een vertrek.

Volgens journalist Sacha Tavolieri zou een Belgische club contact hebben opgenomen met KV Oostende-directeur Gauthier Ganaye. Antwerp zou rondkijken voor een mogelijke vervanger van D’Onofrio en wordt genoemd.
Ganaye is momenteel aldus actief bij KV Oostende dat negende staat met 22 punten. Antwerp staat zevende met 25 punten. The Great Old is ambitieus en D’Onofrio is mede verantwoordelijk voor de opmars van Antwerp.



RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 12-14-2020

Waar is dat feestje?
Zou KVO nu een stok hebben om te slaan?
Ik bedoel daarmee een reden om afscheid te nemen van hem?

https://www.hln.be/oostende/lockdownfeestje-bij-kv-oostende-doelman-fabrice-ondoa-stilgelegd-club-beraadt-zich-over-sancties~a126ecc7/


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - pinanti - 12-14-2020

markos Wrote:Waar is dat feestje?
Zou KVO nu een stok hebben om te slaan?
Ik bedoel daarmee een reden om afscheid te nemen van hem?

https://www.hln.be/oostende/lockdownfeestje-bij-kv-oostende-doelman-fabrice-ondoa-stilgelegd-club-beraadt-zich-over-sancties~a126ecc7/
Als dit waar is : vaarwel Ondoa .
Shame on you ! GVD !


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 12-15-2020

(12-14-2020, 09:02 PM)pinanti Wrote:
markos Wrote:Waar is dat feestje?
Zou KVO nu een stok hebben om te slaan?
Ik bedoel daarmee een reden om afscheid te nemen van hem?

https://www.hln.be/oostende/lockdownfeestje-bij-kv-oostende-doelman-fabrice-ondoa-stilgelegd-club-beraadt-zich-over-sancties~a126ecc7/
Als dit waar is : vaarwel Ondoa .
Shame on you ! GVD !

Is wel een "maatje voor de sfeer" met 3 schaarsgeklede dames in zijn appartement in de Koningstraat(ex flat van Jordan)...
Het mag niet maar het vlees is zwak..zeker in de B ploeg...