MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occurred. Please contact your administrator for assistance.
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version
Kustboys Forum
KVO, Internet en krantenknipsels - Printable Version

+- Kustboys Forum (https://forum.kustboys.be)
+-- Forum: KV Oostende (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Wat zegt de media? (https://forum.kustboys.be/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: KVO, Internet en krantenknipsels (/showthread.php?tid=9)



RE: KVO, Internet en krantenknipsels - fonzie - 07-21-2021

De site Voetbalprimeur heeft in haar glazen bol gekeken en één ploeg genomineerd als “tegenvaller van dit seizoen “ de winnaar is …. KVO. Alé hoe komen ze daar nu bij ? Of zijn de supporters niet de enige die het somber inzien. Zou het kunnen dat wij niet zomaar negatief zijn ingesteld maar gewoon realistisch ? 

Ondanks enkele ‘rivalen’ sleept KVO de bedenkelijke eretitel in de wacht van ‘Grootste tegenvaller in 2021-2022’. In de eerste plaats dreigen de kustjongens uiteraard slachtoffer te worden van hun eigen succes. Vorig seizoen was immers een onverwachte voltreffer, met dank aan de geweldige Alexander Blessin en een half dozijn jeugdige revelaties. Terwijl die eerste nog steeds rondloopt aan zee, zijn die laatste stilaan allemaal met de noorderzon verdwenen. Jelle Bataille, Andrew Hjulsager, Fashion Sakala en straks waarschijnlijk ook Arthur Théate: het ballonetje liep wel heel snel leeg daar in Oostende.
Dankzij de Amerikaanse overnemers beschikt KVO wel over de slagkracht om terug te slaan op de transfermarkt, maar voorlopig vielen er nog niet al te veel rijpe appels uit de kast. Met Alfons Amade (Hoffenheim), Zech Medley (Arsenal FC) en Kenny Rocha Santos (AS Nancy) meerden weliswaar drie gelijkaardige profielen aan in de Oostendse haven, de vraag is of Blessin ook dit seizoen een hecht elftal weet te smeden, nu hij toch weer vanaf nul dreigt te moeten herbeginnen. Hoogstwaarschijnlijk heeft de Duitser zich zijn tweede jaar in Oostende zelf ook wat anders voorgesteld, te meer omdat hij enkele aantrekkelijke aanbiedingen naast zich had neergelegd. KVO past toch maar beter op haar tellen opdat het niet prompt vergooit wat het de voorbije maanden heeft opgebouwd …


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 07-22-2021

Stukje uit HLN.be

Noot: Hendry is weg tegen eind Augustus...
Het EK is verteerd. De Belgische competitie start op 23 juli. Uw krant trapt het nieuwe voetbalseizoen af. Met elke dag een analyse van onze journalisten over dé hamvraag die de supporter bezighoudt. En een interview met een smaakmaker die voor peper en zout zal zorgen. Vandaag: Eupen en STVV

KV OOSTENDE
Kan KV Oostende de exodus van sterkhouders opvangen?
Met alle sterkhouders die zijn vertrokken of vertrekkend zijn, wordt het quasi onmogelijk voor KV Oostende om het sterke seizoen te repeteren. Of wat dacht u van de 12 goals en 5 assists van Hjulsager, de 16 goals en 5 assists van Sakala en de waarde van Bataille, Vandendriessche, Theate en Hendry voor KVO? Die laatste tekende een contractverlenging, maar enkel met de belofte dat hij voor eind augustus aan een grotere club verkocht kan worden. Theate is dan weer op weg naar Bologna. Van alle sterkhouders bleef enkel D’Arpino aan wal, al gaf die intern eerder ook aan te willen vertrekken.

Op inkomend vlak bleef het nagenoeg stil: veel wordt verwacht van Rocha, die Hjulsager moet vervangen, maar verder haalde Oostende nauwelijks iets binnen. Twee aanwinsten werden meteen bij zusterclub Nancy gebracht, één van de ploegen die momenteel meer aandacht geniet dan Oostende van eigenaars Pacific Media Group. Gelukkig kan de kustploeg nog steeds een beroep doen op Coach van het Jaar Alexander Blessin. Hij moet de kustploeg zo snel mogelijk naar veilige oorden leiden, grotere doelstellingen mag KVO bij aanvang van dit seizoen voorlopig niet koesteren.

Kan coach Alexander Blessin ook met een totaal nieuwe kern hetzelfde uit KVO halen?
Kan coach Alexander Blessin ook met een totaal nieuwe kern hetzelfde uit KVO halen? © Photo News
Smaakmaker Kenny Rocha Santos: “Waarom zou ik druk voelen?”
De Kaapverdische international Kenny Rocha Santos (21) moet als fourier Andrew Hjulsager doen vergeten. De Deen, die naar Gent is vertrokken, was vorig jaar goed voor 7 goals en 12 assists. Gezien Rocha rugnummer 10 krijgt, wordt meteen zijn rol in het elftal duidelijk. “Of ik druk voel? Ach nee, helemaal niet. Waarom zou ik mezelf dat aandoen? Ik wil graag Hjulsagers statistieken verbeteren, maar het is niet omdat hij zus of zo speelt, dat ik precies hetzelfde zal doen. Ik ben ik, hij is hij”, knipoogt zeer relaxte middenvelder, die overkwam van KVO’s zusterclub Nancy.

“Ik ben goed ontvangen in Oostende. Makhtar Gueye bijvoorbeeld ken ik nog van bij Nancy, we speelden daarvoor ook samen bij Saint-Étienne. Tegen Maxime D’Arpino en Theo Ndicka heb ik eveneens nog gespeeld. Enfin, het zijn die banden die het makkelijk maken om je in een ploeg te integreren. (lacht) Nu moet ik wel nog Engels en wat Nederlands leren.” Rocha heeft nog veel progressiemarge en beseft dat ook. “Ik hoop op een dag Champions League te kunnen spelen. Dat heb ik zelf in de hand. Alleen door goed te spelen en keihard te werken, kan ik er geraken. In januari hoop ik er alvast bij te zijn als Kaapverdië naar de Africa Cup trekt.”

Verder is het bij KVO uitkijken naar de kloeke Engelse verdediger Zech Medley (21, Arsenal), die Arthur Theate moet doen vergeten. Met de Duitse belofteninternational Alfons Amade (21, Hoffenheim) krijgt het middenveld nog wat extra zuurstof, na het wegvallen van de geblesseerde Cameron McGeehan.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - fonzie - 07-31-2021

Interessante, maar heel juiste visie van de trainer omtrent de afgelopen match 

Dankzij goals van Marko Kvasina, Makhtar Gueye, Thierry Ambrose en Frederik Jäkel zet KVO de misstap van vorige week thuis tegen Charleroi (0-3 verlies) recht bij titelpretendent Genk. “Met zeven doelpunten was dit een ware spektakelmatch”, blaast trainer Blessin na de match. “Maar ‘lucky number seven’ viel gelukkig aan onze kant. We maakten veel defensieve fouten, vooral in de eerste helft. We hadden te weinig controle, Ito en Bongonda brachten ons te vaak in de problemen door goed te bewegen en we toonden de weinig courage, lef om vooruit te verdedigen.”

‘Sh*t start’

“Eerlijk, toen we na een half uur 2-0 achter stonden, dacht ik: ‘Ow, dit wordt een ‘sh*t start of the season’, een barslechte seizoensstart. De 2-1 van Kvasina bracht het geloof terug in de ploeg en in de tweede helft deden we het ietsje beter, vooral op stilstaande fases. Als je naar de uitslag kijkt en ziet dat we drie tegengoals slikten, zou je het niet meteen denken, maar we hadden een écht goeie keeper tussen de palen staan. ‘Guy’ Hubert pakte twee, drie prima schoten op cruciale momenten.”

Als Kvasina scoort...

Terloops een opvallend statistiekje: als Kvasina scoort, verliest Oostende niét. Dat was bij z’n vier goals vorig seizoen al zo - tegen Eupen, Antwerp, Beerschot en Cercle leverden z'n goals acht punten op - en nu zette hij mee de remonte in. Harde werker, die Oostenrijker. Niet verwonderlijk dat hij mocht blijven staan en Gueye werd gewisseld voor Ambrose, wat achteraf een gouden wissel zou blijken. 

Geen druk

“Of we met dit team hetzelfde kunnen bereiken als vorig jaar (een vijfde plaats, red.)? Goh, ik wil niet vergelijken noch praten over een plaats in het klassement. We moeten onze job doen, match na match en zo min mogelijk druk op het jonge team leggen. Vijf belangrijke spelers van vorig jaar zijn vertrokken, zoals de snelle doelpuntenmaker Fashion Sakala en Andrew Hjulsager, die ook scoorde én assists gaf. Da’s niet zo simpel. Er ligt nog veel werk op de plank en iedereen moet stappen zetten. Je kan en mag fouten maken, zo lang je er maar uit leert en vooruitgang boekt.”


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - markos - 08-11-2021

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210811_95700037


Het Clearing Department van de Belgische voetbalbond controleert sinds vorig seizoen alle transfers in het Belgisch voetbal, dit om malafide praktijken met makelaars te voorkomen. Het vehikel werd in de nasleep van Operatie Propere Handen in het leven geroepen. Clubs moeten er goedkeuring krijgen voor nagenoeg elke transfertransactie. Het clearinghouse gaat gepaard met een reeks van andere regels tegen malafide tussenpersonen die in 2019 ingevoerd zijn.

Het Clearing Department neemt ook grondig de verslagen van de licentiecommissies door. KVO viel bij zo’n controle door de mand, wegens een betaling in het seizoen 2020-2021 van 33.660 euro aan het Franse makelaarsbureau Agence 442, waarbij onder meer Kevin Vandendriessche, Thibault Peyre en Gaëtan Hendrickx zijn aangesloten. “Het gaat om een transactie aan een geregistreerde makelaar zonder voorafgaande goedkeuring van het Clearing Department”, concludeert de bondsprocureur. Die vroeg een boete van 10 procent van dat bedrag.

KVO betwistte de fout niet. Volgens de kustploeg was er onenigheid over het totaalbedrag - Agence 442 zou initieel 900 euro te veel gevraagd hebben, maar was de makelaar bereid een aanpassing te doen en de betwisting in der minne te regelen. Daarop betaalde Oostende de 33.660 euro versneld uit, zonder goedkeuring van het clearinghouse. “De voorschriften van het nieuwe reglement rond tussenpersonen werd kennelijk doelbewust niet nageleefd”, luidde het verdict van de Disciplinaire Raad.

Graag commentaar waarom we dit bedrag moesten betalen aan Agence 442? Zullen we wel niet krijgen maar ik stel me gewoon de vraag waarom betalen aan een makelaar...
Vdd is natuurlijk een transfer uit de "Coucke periode".


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Keun - 08-27-2021

Alè Mr de boer coo heeft weer eens ze ware aard getoond

Na de match zou hij via WhatsApp iemand beledigd hebben van de bond

Ze eisen 6 maand schorsing voor hem 3maand voorwaardelijk
Ik ben het ook oneens met de uitslag maar die mens is echt de pédalen kwijt en past echt niet in een familie club 

Van mij part als de beschuldigingen terecht zijn mogen ze hem een paar jaar schorsen

Van onder welke steen hebben ze die pippo eigenlijk gehaald!


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - MARCO - 08-27-2021

(08-27-2021, 08:02 PM)Keun Wrote: Alè Mr de boer coo heeft weer eens ze ware aard getoond

Na de match zou hij via WhatsApp iemand beledigd hebben van de bond

Ze eisen 6 maand schorsing voor hem 3maand voorwaardelijk
Ik ben het ook oneens met de uitslag maar die mens is echt de pédalen kwijt en past echt niet in een familie club 

Van mij part als de beschuldigingen terecht zijn mogen ze hem een paar jaar schorsen

Van onder welke steen hebben ze die pippo eigenlijk gehaald!
Iedereen mag zijn eigen mening hebben en onze KVO werd inderdaad bestolen maar een COO moet absoluut professioneel blijven en dit is nu absoluut niet het geval


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - oostendenaar - 08-28-2021

(08-27-2021, 08:02 PM)Keun Wrote: Alè Mr de boer coo heeft weer eens ze ware aard getoond

Na de match zou hij via WhatsApp iemand beledigd hebben van de bond

Ze eisen 6 maand schorsing voor hem 3maand voorwaardelijk
Ik ben het ook oneens met de uitslag maar die mens is echt de pédalen kwijt en past echt niet in een familie club 

Van mij part als de beschuldigingen terecht zijn mogen ze hem een paar jaar schorsen

Van onder welke steen hebben ze die pippo eigenlijk gehaald!
Helemaal akkoord, van iemand met zo’n positie verwacht je meer verstand.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - pinanti - 08-28-2021

(08-27-2021, 09:08 PM)MARCO Wrote:
(08-27-2021, 08:02 PM)Keun Wrote: Alè Mr de boer coo heeft weer eens ze ware aard getoond

Na de match zou hij via WhatsApp iemand beledigd hebben van de bond

Ze eisen 6 maand schorsing voor hem 3maand voorwaardelijk
Ik ben het ook oneens met de uitslag maar die mens is echt de pédalen kwijt en past echt niet in een familie club 

Van mij part als de beschuldigingen terecht zijn mogen ze hem een paar jaar schorsen

Van onder welke steen hebben ze die pippo eigenlijk gehaald!
Iedereen mag zijn eigen mening hebben en onze KVO werd inderdaad bestolen maar een COO moet absoluut professioneel blijven en dit is nu absoluut niet het geval
Dan moet KVO eindelijk eens maatregelen nemen !


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - Turbof - 08-29-2021

Blijkbaar krijgt onze COO veel steun van onze supporters. Ook ik vind de arbitrage zwak en dat clubbericht mocht ook wel eens maar onze COO roept het toch vooral over zichzelf af met zijn uitspraken in Kustboys en nu kennelijk ook priveberichten. Als bestuurslid moet je nog steeds zekere klasse en waardigheid behouden. Hoewel, ook in de politiek zie je dat minder en minder, we leven precies in een cowboywereld.


RE: KVO, Internet en krantenknipsels - pinanti - 08-29-2021

(08-29-2021, 08:28 AM)Turbof Wrote: Blijkbaar krijgt onze COO veel steun van onze supporters. Ook ik vind de arbitrage zwak en dat clubbericht mocht ook wel eens maar onze COO roept het toch vooral over zichzelf af met zijn uitspraken in Kustboys en nu kennelijk ook priveberichten. Als bestuurslid moet je nog steeds zekere klasse en waardigheid behouden. Hoewel, ook in de politiek zie je dat minder en minder, we leven precies in een cowboywereld.
Klopt , ze noemen dat " Trumpisme".