Koene Wrote:@kavéé : de oplossing is mijn inziens toch makkelijker te maken ivm die tribunes. Ik ken er heel wat die maar wat graag mee ambiance willen komen maken in onze C. Alleen... daar is geen plaats meer. Uitverkocht in abo's (wat toe te juichen is natuurlijk ).
Alleen, waar ik me wel aan erger is dat er nog veel te veel mensen zitten in die C die echt niet los te krijgen zijn van hunne stoel. en dan spreek ik niet over een minderheid he.
Deze mensen krijg je daar ook niet weg, want alle andere plaatsen zijn te duur. Dus zorg dat deze mensen, desnoods met een goeie campagne, ergens in de hoofdtribune kunnen plaats nemen (bij voorkeur de B blokken) en dat aan sterk verminderde prijzen voor hun eerste seizoen.
De vrijgekomen abonnementen kunnen dan gaan naar die grote groep jonge en minder jonge mensen die klaar staan om WEL de ambiance te maken. En daar zijn er ook genoeg van , maar als die enkel in de E of A/B kunnen, dan komen die niet !
Doe een actie voor t seizoen , laat deze eerst verhuizen en vraag dan aan de mensen in de C om een "breng een ambiancevriend mee"-actie in te vullen. Zo ben je min of meer zeker dat iemand die zingt en springt, ook wel zo een meebrengt.
Deze mensen zullen ook niet komen als ze 30/35 euro per match gaan betalen of 500 euro abonnement he. Dat zijn veel jonge gasten. Zorg dat die in de C kunnen en ban de zitters uit C !! (maar voorzie een alternatief)
Dan is dat de eerste onderbouwde oplossing die ik lees :-) Hopelijk wordt dit gelezen door KVO!
Een ouderwetse vollédige sfeertribune in de C zou super zijn. Maar met de huidige infrastructeer is dit natuurlijk erg moeilijk. Idee kan zijn dat je de 'koppige zitters' kan 'wegjagen' door vb in de C te werken met losse abonnementen: Je koopt een abo in de C (1,2,3), maar je hebt geen recht op een vaste stoel. Dus voor de sfeermakers makkelijker om occasionele vrienden mee te brengen en voor de 'zitters' is dat een reden om weg te gaan naar een betaalbaar abonnement met vaste plaats in de B .
Persoonlijk zou ik ook geregeld mensen kunnen meebrengen: die zouden met plezier 20 EUR geven als ze bij mij in de C kunnen zitten/staan, maar ik krijg ze niet mee als ze apart in de hoofdtribune moeten zitten voor 30EUR per match.
Hopelijk sturen ze na dit seizoen bij, want het is duidelijk dat we de hoofdtribune niet kunnen uitverkopen met KV supporters aan 30 EUR/plaats.
Er wordt echter aan enkele zaken niet gedacht , namelijk :
- Er zijn VEEL " zitters " in de C die al jaren supporter zijn , ook toen er minder dan 1000 toeschouwers waren en houden van hun plaats .
- Er zijn " zitters " die hun vrouw en kinderen ( die ze een goede opvoeding willen geven ) meebrengen en nu eenmaal niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om een duurder abonnement te betalen .
Dat snap ik. Maar soms moet een mens ook eens openstaan voor verandering met het oog op een betere algemene situatie, nl méér sfeer in het stadion, minder ergernis tussen zitters en sfeermakers en mogelijk meer (occasionele) KVO supporters dus minder 'indringers'. Voor mensen die zittend de match op een comfortabele manier willen bijwonen is een plaats op één van de laterale tribunes dan toch geen slechte oplossing? Wel helemaal akkoord dat er dan een betaalbare oplossing voor die mensen moet komen.