pinanti Wrote:Wie laat Marin zoveel ruimte om te trappen ?
Wie laat Emond helemaal alleen in de 16 ?
Wie laat Sa zomaar binnenkoppen ?
Dit dus. Daar kan die arbiter niks aan doen. Ook het feit dat ze nog lopen te zagen en zo hun verdedigende taken niet opnemen bij de 1-1... ik was er redelijk kwaad voor in elk geval. Als je dan een goeie eerste helft speelt verwacht je minstens dezelfde ingesteldheid in de tweede helft. Maar alweer geen druk op de bal. Vooral Jali leek mij heel erg koud te hebben, en liep geen meter. Je komt meteen 1-2 achter en je doet gewoon geen moeite. De lange bal ja, maar dan moet hij zuiverder gespeeld worden.
En dat is nu net het probleem de laatste tijd : zuiverder spelen. Die passing mannen, wat is dat?
Verder heb ik er ook op gelet dat de interactie tussen vanhamel en de verdediging helemaal NIET goed zit. Hij blijft te vaak staan als een Lombaerts of Tomasevic hem verwachten te helpen. Daardoor moesten deze laatste twee veel te vaak een bal nog snel ontzetten in hoekschop of inworp. Hij wil ook te veel uitvoetballen met risico als een bal naar voor gewoon beter is.
Zo kom ik meteen aan het volgende heikel punt : naar voor voetballen. Jali en Siani (die verder een heel goeie match speelde, dat wel) passen al te vaak terug naar achter. Breien breien breien maar geen diepgang. (ik wil het nu niet over die assist hebben, hij had er drie meer kunnen steken). Ook de flanken : lopen naar voor, pas vragen, terugspelen. En weg aanval. En als je dan laag al onder druk komt, dan wordt t heel lastig.
Nu ja, t is over, en eigenlijk verdienen ze niet beter.
Om t met een cliche te zeggen : in de competitie kan het mathematisch nog, maar er zal toch wel wat moeten veranderen in spelstijl (niet in opstelling, die vind ik dan wel geslaagd, maar iedereen moet zijn job doen)