@ dee van de zee: hoewel ik zelf nostalgisch van aard ben en het voetbal vroeger inderdaad meer charme had, heeft het weinig zin om eraan vast te klampen. Voetbal is deels een economisch gegeven geworden waar je niet van onderuit kan. Hoe kan bvb. een Dessel nog overleven in tweede klasse, waar je x aantal semiprofs moet hebben, waar je in orde moet zijn met veiligheid, infrastructuur, ... maar waar er amper 500 man ih stadion zit? Dus ofwel moet je dan inkrimpen, ofwel die eisen minder streng leggen. Maar zoals ik zei, de economie speelt meer en meer mee, hoe jammer dat soms ook mag zijn.
Ik ben trouwens ook voorstander van een inperking van het aantal buitenlanders (of toch zeker aantal niet-EU spelers). Taferelen zoals Moeskroen dat met elf Fransen speelt, vind ik persoonlijk schandalig. Een ploeg moet nog altijd spelen met spelers die een band hebben met de club en liefst met X aantal streekspelers.
Hoe mooi was het niet vroeger dat die ploegen over een periode van vijf jaar bleven spelen met zeven, acht dezelfde spelers in het elftal. Hoe lang speelden wij hier niet met Renty, Lycke, Bonomi, De Waele, Cuffez, Nierynck, Obi, ... in de ploeg ? Allemaal spelers die ofwel uit de streek kwamen, ofwel een band ontwikkelden met de club. Maar tijden veranderen nu eenmaal, hoe jammer het soms ook is.