09-26-2016, 08:30 PM (This post was last modified: 09-26-2016, 08:37 PM by carlo.)
Strangeloaper Wrote:Vorig jaar een super start en daarna heel wat minder. Je kunt als ploeg niet een volledig jaar op hetzelfde super niveau spelen. Er zijn voorbeelden genoeg van ploegen die dit ervaren in de Jupiler-ligue. Er is heel wat kritiek op YVH. Dit vind ik onterecht. Er is een groot verschil tussen thuis spelen en op verplaatsing. We moeten ons vloeiend spel terugvinden en er moeten een aantal spelers in vorm geraken. Thuis kun je steeds iets meer. Mijn idee is dat ons middenveld niet genoeg duelkracht heeft en niet dominant kan spelen. Ook missen we een aanspeelpunt in de aanval. De competitie is nog lang en er kan nog veel gebeuren. Soms hangt het af van details. De strijd voor POI zal hevig zijn. Er zijn meer dan 6 ploegen kandidaat.
Ja maar: vergelijk de bank van vorig jaar met die van nu !!! Wij hadden 22 titularissen. Zijn er dan 11 uit vorm? Dan stel ik mij nog meer vragen ....
Ja er is een groot verschil tussen thuis en op verplaatsing. Op verplaatsing is het nog slechter dan thuis want wees eerlijk, ook thuis is het, in vergelijking met vorig jaar, ook veel minder vlot en mooi. Wat hebben wij vorig jaar kunnen genieten van die splijtende uitbraken en mooie assists, en nu .... pfff , ja, blij zijn met de punten maar niet met wat er op de grasmat te zien is.
JA wij missen een aanspeelpunt vooraan maar Akpala is fit, hij trainde volop mee, maar hem zelfs geen 20 min inbrengen ... als aanspeelpunt voor Berrier want naar wie moest die in godsnaam een bal versturen ???
Niet genoeg duelkracht ? Als Jonckheere dat niet brengt wie dan wel. Maar natuurlijk moet er dan iemand zijn met spelinzicht maar die speelde te goed in Antwerpen en moest niet langs de dokter ... maar zat toch op de bank.
Niet alleen moeten wij winnen tegen STVV maar moet er opnieuw met plezier gevoetbald worden. Dat samba/fiesta schwung is er dit jaar nog geen enkele keer geweest. Dat komt pas terug als je doet wat je zegt: wie goed gespeeld heeft en wie hard werkt op training speelt. Als een speler langs de dokter langs moet omdat er twijfels zijn dan stel je een speler op die niet met de handrem op loopt te spelen.