bartwostyn Wrote:Beste KVO-ers,
Ik hoor hier velen klagen (en zagen) dat het verleden jaar zoveel beter was. Blijkbaar zijn die mensen veel matches na de winterstop vergeten?
Ik heb eens vergeleken met dezelfde matches die we verleden jaar hebben gespeeld en constateer dat we momenteel 7 punten meer hebben dan verleden jaar! Enkel tegen Charleroi hebben we 1 puntje minder... (verleden jaar speelden we daar 1-1). Bij alle andere matchen deden we even goed en tegen Brugge, Mouscron, Zulte Waregem, Waasland Beveren deden we beter... Als we vrijdag winnen tegen St Truiden hebben we 10 punten meer dan verleden jaar (verleden jaar verloren we thuis van St Truiden)
Enfin, Ik weet wel dat dit ook een niet juiste weergave is van de vraag 'Is KVO nu slechter of beter dan verleden jaar?' maar wees toch ook eens positief! Probeer de ploeg en staf te steunen ipv af te breken! Voor hen geeft dat ook een boost! Want reken maar dat sommige spelers en staf de weg naar dit forum ook wel kennen... Leve KVO!!
Heerlijke match gezien in Eupen, prachtvoetbal tegen Gent en in Charleroi waren we weergaloos ... doe zo voort jongens! Voila :D
Geloof me, aan steun aan de ploeg (en staff) ontbreekt het bij 99% van deze forumgebruikers niet, maar dat wil niet zeggen dat we ons gedacht niet mogen zeggen é. Dat hoort er mijn inziens bij, toch?
En eerlijk is eerlijk, oké we pakken hier en daar punten en doen het mathematisch niet slecht (zelfs goed) maar het voetbal van augustus 2015 tot december 2015 hebben we spijtig genoeg (met een 'versterkte' kern) nog niet gezien. Kunnen we dat verwachten? Waarschijnlijk niet (teveel randfactoren: vorm van het moment, geluk op dat moment, tegenstanders in een dip, andere spelers ...) Maar mogen we dat verwachten? Tuurlijk, ik ga naar het stadion in de hoop dat KVO elke keer zijn kop ervoor legt, wint en liefst met schoon voetbal.
Nog één bedenking ivm de transfer en dan vooral ivm die 'toplonen'. Je moet dat zo zien vb. Tomasevic haal je gratis (0€) binnen, zijn transferwaarde is 1,5 miljoen €. D.w.z. dat je in plaats van die transferwaarde + vraagprijs (+- 2 miljoen euro) aan Kortrijk te betalen je dit kapitaal kan aanwenden om iets meer loon aan te bieden en de speler over de streep te trekken. Op zich lijkt me dat niet zo onverantwoord, anders zou zijn mochten we Kortrijk met de rug tegen de muur zetten en 5 miljoen € bieden op Tomasevic en hem dan nog een 1 miljoen € per jaar betalen (want Coucke zou dat financieel kunnen).
De enigste die misschien teveel verdient ifv rendement is waarschijnlijk Pedersen (ook al kennen wij de details niet van zijn contract), maar dat kon evengoed anders zijn uitgedraaid.
Als ik dan toch een klein puntje van 'kritiek' mag geven op het transferbeleid denk ik dat we centraal op het middenveld iets missen, ik zou daar in januari iets bijhalen.
Ik ben eens benieuwd wat er zou gebeurd zijn mocht Jali toch nog vertrokken zijn naar Leeds. Dan zat je daar met Siani - Jonckheere - VDD echt wel heeeeel dun bezaaid in vergelijking met de rest van de kern.