Homer Wrote:"Rug rechten en dinsdag reageren", "dinsdag start alles vanaf nul", ... WAT EEN ZEVER IS DAT ALLEMAAL... Zijn we gisteren niet vanaf nul gestart misschien? Las deze week ook al in de krant dat we onze rug moesten rechten. Hoelang worden wij, supporters, nog voor de gek gehouden? Als dat waar is van Cyriac en VDH, amaai mijn botten... kennen dan geen enkele schaamte. GEEN GAZETTEPRAAT EN PERSCONFERENTIEPRAAT MEER 't is op het veld dat het moet gebeuren. En dan Jonckheere op de site: "Het KAN zijn dat we er dinsdag alles zullen aan doen om een goede prestatie neer te zetten..." Allez, 't is nog niet zeker ook? Misschien moeten we uit protest eens de eerste tien minuten buiten het stadion blijven...
Ik begrijp de onvrede van de fans maar al te goed (ik heb zelf jarenlang in de spionkop gestaan, dat zullen sommigen wel weten). Het is gewoon niet goed op dit moment. Weet wel dat spelers ook niet met opzet slecht spelen hé, ook zij zouden, net als de fans, veel liever winnen.
En weet ook dat persconferenties en tv-interviews verplichte kost zijn (op weigeren staan zware boetes). Dus 'gazettepraat en persconferentiepraat' hoort er nu eenmaal bij, zowel in goede als slechte tijden. Maar weet ook wel dat onze trainer beseft dat woorden het op dit moment niet zullen oplossen, maar dat enkel daden dit kunnen. Zoals Michiel ook terecht aangaf in zijn interview.
En voetbal is emotie en in emotie worden wellicht al eens zaken gezegd die over het randje zijn. Oké, we zijn nu day after, dinsdag staat alweer snel voor de deur. Laat ons met z'n allen hopen dat we dinsdag die reactie OP het veld zien, want dát is inderdaad wat we allemaal willen, spelers, bestuur, medewerkers en zeker de fans.
Groot respect trouwens voor de kleine honderd aanwezigen gisteren !
O ja ivm Rozehnal: zoals hier al stond, speelde gewoon niet door de opeenvolging van wedstrijden en in samenspraak met de speler zelf en de medische staf.
Iedereen weet dat de spelers niet met opzet slecht spelen. Maar dan kun je je nog altijd aan de afspraken houden. Neem nu de 1-0, hoekschop, Jali opgesteld aan de eerste paal. Loopt gewoon weg van de paal zonder ook maar een schijn van kans te hebben om bij de bal te kunnen. Gevolg, zwakke kopbal gaat aan de eerste paal binnen. Tja, als Jali zich houdt aan zijn taak (op zijn plek blijven tot de bal buiten de gevarenzone is) dan haalt hij deze bal gemakkelijk weg. Nu loop je terug achter de feiten aan.
Ik ga er ook vanuit dat Conté toch meekreeg dat het niet verboden is om mee te verdedigen? Tja ... Nu het zijn niet de enige spelers die door de mand zijn gevallen, dat is dan misschien ook leerzaam.
Als iedereen zich aan de opdrachten houdt en de organisatie wordt verzorgd dan sta je al een stuk verder.