02-27-2017, 12:18 PM
Stel:
- wij verliezen v Lokeren --> 48 (5)
- Charleroi wint v Kortrijk --> 50 (4)
- Mechelen wint v Anderlecht --> 48 (6)
- Gent wint v Beveren --> 47 (7)
- Genk wint v Brugge --> 45 (8)
Tussen () de stand, rekening houdend met normale scores.
Om dan uit de top6 te vallen, moeten wij ook verliezen van Standard, en 1 vd 3 scenario's:
1) Charleroi, Mechelen en Genk moeten winnen.
2) Charleroi winnen, Mechelen en Gent gelijk (en ev Genk winnen)
3) Charleroi, Gent en Genk winnen.
Alleen: om voorbij ons te raken, moet Genk qua doelpuntensaldo beter doen dan ons. Wij staan op +15, zij op 0...
In scenario 2) geldt dat ook voor Gent, maar zij staan op +12. Ons inhalen (als wij 2 keer verliezen) is dus iets realistischer.
Georges Leekens zou zeggen "mathematisch kan het nog", maar het lijkt me toch wel enorm onwaarschijnlijk. Met 1 puntje zijn we er altijd bij, en volgens mij halen we er nog 4 of 6...
- wij verliezen v Lokeren --> 48 (5)
- Charleroi wint v Kortrijk --> 50 (4)
- Mechelen wint v Anderlecht --> 48 (6)
- Gent wint v Beveren --> 47 (7)
- Genk wint v Brugge --> 45 (8)
Tussen () de stand, rekening houdend met normale scores.
Om dan uit de top6 te vallen, moeten wij ook verliezen van Standard, en 1 vd 3 scenario's:
1) Charleroi, Mechelen en Genk moeten winnen.
2) Charleroi winnen, Mechelen en Gent gelijk (en ev Genk winnen)
3) Charleroi, Gent en Genk winnen.
Alleen: om voorbij ons te raken, moet Genk qua doelpuntensaldo beter doen dan ons. Wij staan op +15, zij op 0...
In scenario 2) geldt dat ook voor Gent, maar zij staan op +12. Ons inhalen (als wij 2 keer verliezen) is dus iets realistischer.
Georges Leekens zou zeggen "mathematisch kan het nog", maar het lijkt me toch wel enorm onwaarschijnlijk. Met 1 puntje zijn we er altijd bij, en volgens mij halen we er nog 4 of 6...