Wat een match, wat een goals, FENOMENAAL !!!
Scouts kwamen voor de goudhaantjes van Genk... ik denk dat er nu wel een paar op het lijstje van kv staan... volgende match staan ze hier gegarandeerd terug !
De puzzelstukjes vallen in elkaar met als centrale figuur Berrier. Het evenwicht in de ploeg heeft YVH gevonden niettegenstaande gekwetsten in de verdediging. Een aantal spelers zitten in vorm en dat merk je aan de kwaliteit van het voetbal. Het excuus van Genk i.v.m. Europese midweekwedstrijd is niet van tel. Zie resultaten van Club, Gent en Standard. Die speelden ook Europees.
wat.een.match! Onmogelijk om iets negatiefs ervan te zeggen. Het lijkt wel of iedereen zowat in bloedvorm zit. Om er maar 2 uit te halen: - Marusic: wat een complete speler is me dat.. Kracht, techniek, leepheid, die gast heeft het allemaal. En als ik me niet vergis, is hij eigenlijk een rechterback/flankspeler.
- Dimata: in het begin van dit seizoen, was hij goed, maar had wat ongeluk bij het afwerken. Maar nu, wat hij gisteren liet zien, was fenomenaal voor zo'n jonge gast: Altijd aanspeelbaar, duels winnen, slim bewegen én nog eens afwerken ook. Als die stijgende lijn blijft aanhouden, zal hij hier geen jaren meer blijven.
- Ook een pluim voor de invallers, die onbaatzuchtig invielen en direct mee op niveau waren met de ploeg.
Voor mij mogen we deze vorm nog een week of 3 aanhouden, om dan kort na nieuwjaar een dipje te krijgen (maar toch nog genoeg punten te pakken) om dan in PO1 helemaal boven onszelf uit te stijgen... en waar het dan eindigt, daar gaan we nog even over dromen.
Prachtige wedstrijd gezien met mooi combinatievoetbal. Dimata is gewoon een toekomstige PL-speler, wat een klasse op zo'n jonge leeftijd. Marusic ook weer zeer sterk, wat een loopvermogen en technisch beter dan Lukaku. Berrier de laatste weken weer fantastisch. Ook tevreden dat Siani weer z'n vorm te pakken heeft, blijft toch een zeer belangrijke speler en het is mooi dat hij mee groeit met de club.
Titel zal denk ik wel te hoog gegrepen zijn, maar Europees voetbal halen of een bekerfinale moet toch mogelijk zijn.
Hopelijk kunnen we iedereen houden deze winter en eventueel nog wat overbodige spelers verkopen.
11-28-2016, 07:08 PM (This post was last modified: 11-28-2016, 07:08 PM by pinanti.)
Dit was genieten !
Moeilijk om een man van de match aan te duiden : iedereen was top.
Onze derde goal was schitterend : op zijn Braziliaans of op zijn Barcelonas of noem maar op : pure kunst op een voetbalveld.
Het kon gerust 9-0 geworden zijn , dit is niet overdreven.
Genk krijgt dan nog een onterechte vrije trap van Vertenten , en Bailey moest voor die overtreding op Berrier direct rood krijgen van Vertenten : vuile overtreding : zuiver de man : kon ernstige gevolgen hebben.
Deze match komt in de geschiedenisboekjes.