(12-12-2020, 11:29 PM)pinanti Wrote: Onze spitsen zijn de zwakste schakel in de ploeg.
Verdiende overwinning van KVO , maar tegen dit zwak Cercle moet je toch meer scoren.
Geen gezaag , we hebben 6 op 6.
tussen door toch even vermelden,
dat we dank zij een doelman die de nul kan houden
ook al véél punten gepakt hebben
pinanti Wrote:Onze spitsen zijn de zwakste schakel in de ploeg.
Verdiende overwinning van KVO , maar tegen dit zwak Cercle moet je toch meer scoren.
Geen gezaag , we hebben 6 op 6.
tussen door toch even vermelden,
dat we dank zij een doelman die de nul kan houden
ook al véél punten gepakt hebben
Ja , Hubert doet het goed.
Hij heeft ook een goede verdediging voor hem staan.
Onze spitsen scoren momenteel in 1 op 3 wedstrijden, dat lijkt me toch geen slecht gemiddelde, beide zouden dan op +10 goals uitkomen als ze dit vol houden. Daarnaast zijn ze door hun specifieke kwaliteiten ook nuttig voor het team. Gueye door z'n duelkracht en het kunnen bijhouden van de bal en Sakala door z'n snelheid.
Voor een ploeg van onze financiële slagkracht hebben we m.i. een goede kern. Er zitten enkele ontgoochelingen in, maar dat is onvermijdbaar. En er zijn vele positieve verrassingen, waaronder Hubert die na een aarzelend begin, echt een meerwaarde is geworden. Daar heb ik me serieus in vergist.
We moeten inderdaad onze spitsen wat respijt geven. Zoals gezegd wegen ze sowieso op een verdediging (kracht & snelheid) wat het voor de rest wat makkelijker voetballer maakt. En zowel Gueye als Sakala hebben dit jaar toch al een paar sterke wedstrijden gespeeld. De volgende stap in hun ontwikkeling is eens een paar matchen na elkaar uitblinken. Vooral Sakala vind ik erg onvoorspelbaar: hij kan een verdeding zot dribbelen en heeft ook een goed shot, maar hij ontbreekt nog teveel koelbloedigheid en overzicht.
kavéé Wrote:We moeten inderdaad onze spitsen wat respijt geven. Zoals gezegd wegen ze sowieso op een verdediging (kracht & snelheid) wat het voor de rest wat makkelijker voetballer maakt. En zowel Gueye als Sakala hebben dit jaar toch al een paar sterke wedstrijden gespeeld. De volgende stap in hun ontwikkeling is eens een paar matchen na elkaar uitblinken. Vooral Sakala vind ik erg onvoorspelbaar: hij kan een verdeding zot dribbelen en heeft ook een goed shot, maar hij ontbreekt nog teveel koelbloedigheid en overzicht.
Onze spitsen hebben respijt genoeg gekregen.
Het aantal niet te missen kansen op een goal kan niemand naast kijken.
kavéé Wrote:We moeten inderdaad onze spitsen wat respijt geven. Zoals gezegd wegen ze sowieso op een verdediging (kracht & snelheid) wat het voor de rest wat makkelijker voetballer maakt. En zowel Gueye als Sakala hebben dit jaar toch al een paar sterke wedstrijden gespeeld. De volgende stap in hun ontwikkeling is eens een paar matchen na elkaar uitblinken. Vooral Sakala vind ik erg onvoorspelbaar: hij kan een verdeding zot dribbelen en heeft ook een goed shot, maar hij ontbreekt nog teveel koelbloedigheid en overzicht.
Akkoord...maar is is meer dan het aantal gemiste kansen.
A) gueye
In zijn eerste match was het mij al opgevallen dat hij de bal goed kan bijhouden maar dan probeert hij onmogelijke dribbels te doen met balverlies als gevolg.
We zijn nu al maanden verder en geen enkele verbetering zoals op cercle duidelijk was.Ik vermoed dat onze trainer dat al besproken heeft want goede bal afname en dan bijna systematisch niet kaatsen met medespelers is een probleem.
Hij heeft wel een goed en snel shot maar zijn kopspel is ondanks zijn lengte eerder aan de zwakke kant...Ik ben dus sceptisch maar hier kan hopelijk nog bijgestuurd worden.
B)sakkala
Heeft een paar mooie goals voor ons gemaakt maar ook veel missers.
Dit jaar toch iets beter verdedigen dan ervoor maar zijn grootste probleem is heel zwaar ontbreken van overzicht..Ook spreekt men veel over zijn snelheid maar die is goed zonder meer( in een sprint met deschacht was hij in de match tegen Waregem niet echt sneller).
Hij heeft ook maar 1 passeerbeweging en nood aan meer variatie is een must.
Wat ook spijtig is dat deze 2 in principe complementair moeten zijn maar dat dit niet het geval is.Hoeveel echt goede voorzetten heeft de ene aan de andere gegeven om nog maar te zwijgen over een goed uitgevoerde 1-2.
Akkoord...maar is is meer dan het aantal gemiste kansen.
A) gueye
In zijn eerste match was het mij al opgevallen dat hij de bal goed kan bijhouden maar dan probeert hij onmogelijke dribbels te doen met balverlies als gevolg.
We zijn nu al maanden verder en geen enkele verbetering zoals op cercle duidelijk was.Ik vermoed dat onze trainer dat al besproken heeft want goede bal afname en dan bijna systematisch niet kaatsen met medespelers is een probleem.
Hij heeft wel een goed en snel shot maar zijn kopspel is ondanks zijn lengte eerder aan de zwakke kant...Ik ben dus sceptisch maar hier kan hopelijk nog bijgestuurd worden.
B)sakkala
Heeft een paar mooie goals voor ons gemaakt maar ook veel missers.
Dit jaar toch iets beter verdedigen dan ervoor maar zijn grootste probleem is heel zwaar ontbreken van overzicht..Ook spreekt men veel over zijn snelheid maar die is goed zonder meer( in een sprint met deschacht was hij in de match tegen Waregem niet echt sneller).
Hij heeft ook maar 1 passeerbeweging en nood aan meer variatie is een must.
Wat ook spijtig is dat deze 2 in principe complementair moeten zijn maar dat dit niet het geval is.Hoeveel echt goede voorzetten heeft de ene aan de andere gegeven om nog maar te zwijgen over een goed uitgevoerde 1-2.