Quote:Goed er dienen lessen te worden getrokken uit deze ervaring. Een goed gestructureerde scoutingscel moet dringend terug operationeel worden. Dit puike werk bracht zelfs voor een groot deel de promotie naar 1ste klasse met zich mee. Het is niet omdat Mijnheer Coucke de nodige financiële slagkracht heeft dat we gewoon namen moeten aantrekken om de bank te vullen.
Inderdaad, in tweede klas haalden we voor nul euro Siani, Jonckheere, Depoitre, de schutter, moreels, van Steenbrugge, kudimbana, schmisser, brillant, ... Gevolg van goede scouting en gerichte visie. Nu halen we voor geld godeau, blazevic, Milic, Saviour, locigno, Akpala, Berrier, ... Is dat dan zoveel beter ?
04-17-2016, 02:03 AM (This post was last modified: 04-17-2016, 02:04 AM by pinanti.)
Turbof Wrote:
Erudict Wrote:Bij spelers als Jonckheere, Godeau, Vandendriessche ontbreekt individuele klasse, zie je erg goed wanneer ze in mindere vorm zijn. Manier hoe ze lopen, er ontbreekt voetbal intelligentie.
Jonckheere en Vandendriessche zijn dan misschien geen 'fiene' voetballers zoals we in Oostende zeggen, maar leggen er hun kop voor, hebben loopvermogen en passen perfect bij KVO in tegenstelling tot enkele andere salonvoetballers die misschien meer 'individuele klasse' hebben zoals jij het zo mooi zegt !
Jonckheere en Vandendriessche hebben inderdaad loopvermogen en leggen er hun kop voor en met die gasten kan je naar " den oorlog ". Alle lof hiervoor.
Op PO 1 niveau is dit niet voldoende en heb je een tikkeltje meer nodig.
Heb je de passing van Vandendriesshe gezien ? Zwak. Dit is niet in 1 match maar al langer een probleem. Pas op : hij is niet alleen hoor ! : ik kan er hier nog een paar noemen die een simpele pas niet meer kunnen geven of in het algemeen te slordig zijn.
Ons spel was voor de winterstop veel zuiverder.
Dus : ze kunnen eigenlijk beter.
Jonckheere was vorig seizoen de beste man na Nieuwjaar en is volgens mij ook alles behalve onze zwakste speler in de play-offs. Tegen Gent thuis was ie trouwens man van de match. Ook vdd bewees al meermaals zijn waarde. Met elf techniekers kom je er niet hoor. En daarbij, elk jaar playoff 1 hoeft niet hoor voor mij, zolang ik een ploeg zie waar ik me kan vereenzelvigen.
Er zijn hier mensen met een heel kort geheugen. Weten jullie niet meer hoe het was 2 seizoen geleden met Kudimbana, Brillant,Schmisser, Deschutter,Brouckaert, Dessaert, Jonckheere, Luissint ....
Allemaal vechters, allemaal toffe gasten.... Voetballend vermogen ...?
Weten jullie nog hoeveel goals wij binnen gekregen hebben en hoeveel wij gescoord hebben tijdens de 10 eerste speeldagen ?
Zonder vedetten als Berrier, Lukaku, Canessin waren wij direct terug naar 2de klasse gezakt.
Met alleen type spelers als Jonckheere en Vdd speel je voor de 15de plaats, niet voor de 4de.
In de eerste helft van het seizoen heb ik alleen maar lof over het transfer beleid van kvo mogen lezen of horen in de pers, in de media, op fb of hier op dit forum. Nu zijn het dezelfde mensen die alles slecht vinden en LD ombekwaam vinden ...
04-17-2016, 10:06 AM (This post was last modified: 04-17-2016, 10:12 AM by Turbof.)
Socrates ben jij Luc Devroe zelf of iemand vh bestuur misschien ?
Ondanks onze goeie start en de herfsttitel had ik toen al dezelfde mening over ons (gebrek aan) gezond transferbeleid.
Ik zeg toch ook nergens dat we alleen maar werkers moeten hebben? Natuurlijk moet er extra kwaliteit aanwezig zijn. En dan denk ik aan Canesin, die een ideale mix heeft van techniek, werklust, snelheid en loopvermogen. Daarom is ie ook zo geliefd bij de fans. Omdat ie naast een uitstekende voetballer ook een werker is. Maar nu helt het allemaal teveel over naar de andere kant.
Ik vroeg je trouwens om alle puntjes die ik zei te weerleggen, maar je hebt er nog geen respons op gegeven. Of vind jij het gezond dat we de duurste bank van eerste klas hebben? Het lijkt me dat jij een supporter van de nieuwe generatie bent. Niets mis mee maar het valt wel op dat die mensen niet weten waarvoor Kvo staat.
Met Jonckheere en anderen spelen we voor 15de plaats? Jonckheere speelde al meer goeie matchen voor Kvo dan uw vriend Berrier. O en voor welke plaats spelen we met toptalenten blazevic, locigno, saviour, loemba, Cornet, Milic, ... En ervaren Rotten coulibaly, Ruytinckx en hoefkens ? Met het geld van Coucke kunnen we veel maar wil daarom nog niet zeggen dat er goed werk wordt geleverd. Ik ben niet kortzichtig en kijk niet enkel naar onze prestaties. Ik kijk naar het grotere plaatje en daarvoor Verwijs ik naar de achttal puntjes die ik in een vorig bericht aanhaalde.
Wat er in de eerste ronde was is voorbij , het is nu dat telt nu moet je er staan voor de transfers tonen wat je kan dus niemand .
Er kunnen zeker min.vijf spelers weg die niet mee kunnen voor de top zes .
Volgend jaar moet er bevestigd worden als we dit aankunnen .
Voetbal wordt gespeeld op dit moment niet in één ronde maar in twee , en dat noemen ze volhouden tot de laatste speeldag.
04-17-2016, 11:49 AM (This post was last modified: 04-17-2016, 11:54 AM by pinanti.)
Socrates Wrote:Er zijn hier mensen met een heel kort geheugen. Weten jullie niet meer hoe het was 2 seizoen geleden met Kudimbana, Brillant,Schmisser, Deschutter,Brouckaert, Dessaert, Jonckheere, Luissint ....
Allemaal vechters, allemaal toffe gasten.... Voetballend vermogen ...?
Weten jullie nog hoeveel goals wij binnen gekregen hebben en hoeveel wij gescoord hebben tijdens de 10 eerste speeldagen ?
Vind ik ook : tweede klasse was zeer dichtbij: de "vedetten" waren nodig.
Zonder vedetten als Berrier, Lukaku, Canesin waren wij terug naar 2de klasse gezakt.
Kudimbana : goede lijnkeper , maar te statisch in zijn 16 meter
Schmisser : teveel fouten voor eerste
Brouckaert : niet voor eerste
Luissint : idem
En zoals je zegt : te weinig voetballend vermogen. Lukaku en Canesin hebben dit wel , Berrier ook nog maar minder dan zijn eerste seizoen bij ons.
Als je zijn kostenplaatje bekijkt heeft Berrier in drie seizoenen gewoon veel te weinig gebracht. Tien uitstekende matchen op drie seizoenen en de rest matig tot slecht. Veel te weinig. Ook nooit geliefd geweest bij de fans. Komt nog niet aan de tenen van Canesin en Lukaku qua meerwaarde.
Ik beweer trouwens nergens dat er in ons eerste jaar geen versterking bij moest. Er wordt hier wel wat naast de kwestie gesproken.
Feit is dat er zonder visie werd gekocht om te kopen ..... In de winterstop laat 2 centrale verdedigers vertrekken voor 1 halve
Devroe is hier de grote schuldige volgens mij .... overal gaat het eens minder maar dan zet je andere in hun plaats .... maar nu weten ze dat ze toch zeker zijn van hun plaats en dan krijg je spelers die niet veel zin hebben in trainen enz....
Dus scouting versterken en niet alle match in Devroe ze handen geven ..... want een dure bank op termijn is niet gezond voor je ploeg