Keun Wrote:HLN heeft Antunes een 7 en staat zo aan de kop van de rangschikking als beste verdediger van de jpl !! Ben zelf verschoten van die gast ze uitverdegingen en de rust die hij brengt , blij dat Jordan stevige concurrent heeft !!
Antunes is een ander type van verdediger. Was zeer geliefd in Virton en werd er door de supporters en de voetbalkenners veel hoger ingeschat dan Cornet. Zuiver verdedigend schat ik hem zelfs hoger in dan Lukaku en zie hem hier graag vele jaren spelen. Lukaku kunnen we hier toch niet lang meer houden. Liet al tijdens zijn eerste jaar bij KVO luid horen dat hij veel hoger mikt - terecht of onterecht.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Cornet niets in zijn mars heeft, maar ik denk dat hij iets te licht weegt voor eerste klasse. Ik krijg echter maar al te graag ongelijk...
Eerst en vooral proficiat met deze overwinning. Toch wil ik pleiten voor meer professionaliteit in de groep. Ik grijp het voorbeeld aan die zich voordeed in de blessuretijd.
Standard gooit zowat iedereen naar voor waardoor veel ruimte ontstaat voor de tegenaanval. We komen in balbezit op rechts en er ligt een boulevard open. KVO wil het mooi uitvoeren en probeert er een doelrijpe kans van te maken. Resultaat balverlies aan de goal van Standard die terug een aanval kan opzetten. Dat gebeurde tot tweemaal toe. In mijn ogen ware het beter om de speler in balbezit in de hoek tegen de achterlijn te laten lopen om de extra tijd uit te spelen door zolang mogelijk de bal aan de cornervlag af te schermen. Eventueel er ook nog een ingooi of hoekschop forceren. Wat wel goed was is het feit dat Jali, die bij hoekschoppen tegen ons zijn plaats aan de eerste paal niet verlaat voor de actie volledig voorbij is, resultaat haalde een bal van de lijn, waardoor het 1-1 bleef. Was die bal binnengegaan zag ik ons de achterstand niet meer ophalen.
Cornet heeft een beetje 'de pech' dat hij een ambitieuze ploeg als KVO terecht komt. Om de vergelijking te maken met Depoitre (een beetje zelfde type/verhaal), Depoitre kwam in een KVO terecht waar niets moest en hij alle speelminuten kreeg waardoor hij zich voldoende kon ontwikkelen tot de 'topper' die hij nu is. Maar ik ben zeker dat als Cornet blijft werken, dat hij van Yves wel zijn kans zal krijgen. Maar de plaatsje zijn nu eenmaal heel duur geworden bij KVO.
Antunes is een 'topper' in wording, ben ik zeker van. Heeft de allure en de kalmte van een goeie verdedigende linksback.
Trouwens Lukaku ging deze zomer ook zeker vertrekken ...
markos Wrote:Een prachtoverwinning bij Standard, maar toch is Lukaku zelf niet tevreden. "Het was een pak minder dan vorige week. Het doelpunt van Standard pak ik puur op mij."
Jordan was dan ook de zwakste op het veld. Terechte vervanging. Antunes viel bovendien erg secuur in.
Dit klopt : het was Lukaku zijn dagje niet.
De 2 goals van KVO vond ik zeer mooi.
En Antunes heeft al getoond dat hij dit niveau aankan : is volgens mij een koele kikker.