jantje Wrote:verdediging is kaas met grote gaten geworden
Devroe weet wat hij moet zoeken , we hebben niet één maar DRIE verdedigers nodig
én een spelmaker , haal Bostock maar uit Leuven
Zeg wel maar als Devroe weer 3 godaeu's haalt staan we weer even ver .... niet normaal wat een wereld van verschil tss Genk en kvo in de verdediging
Onze winter transfers zijn zeker niet wauw el ghanassy , savior , godeau ..... Devroe gaat veel beter moeten doen !!!
Godeau is goed om te hebben als vierde keuze ofzo, maar voor de basis schiet hij een stuk tekort. Hadden ze bij Zulte en Westerlo ook wel door. Als ploeg met ambitie moet je idd beter halen.
Saviour is niet echt een wintertransfer, zit hier al van de zomer. Is gehuurd, dus als ze hem niet willen, gaat hij gewoon terug naar z'n club. Niet echt een ramp dus.
El Ghanassy was duidelijk een gok, zit hier nu twee maanden dus zou toch stilaan wedstrijdklaar moeten zijn. Hopelijk komt het er nog uit en is hij eindelijk een prof geworden.
Prof ...?? Die indruk gaf el ghanassy me vandaag niet .... Zelfs niet veel zin om in duel te gaan
Het is al weken dat we zeggen dat die godeau veel te traag is ...Zulte wou hem niet meer en mocht gratis weg .... wij met play off 1 ambitie halen hem dan binnen ???
Is geen aanwinst ...brilliant was stukken beter als invaller !!!
Ik vond het eigenlijk qua veldspel geeneens zo slecht. Voor de 1-0 waren we zelfs baas. Maar verdedigend stond het inderdaad andermaal niet goed. En Berrier toonde waarom hij geen basisspeler meer is. 1 supermatch spelen en dan vijf mindere, sorry maar dat is niet goed genoeg voor iemand met zijn status en wellicht ook loon. Al waren ook de andere aanvallende spelers niet bijster geïnspireerd. Het duo Jali-Jonckheere kon me dan weer wel bekoren. Vandendriessche op de rechtsachter is toch ook niet de ideale oplossing.
Het worden moeilijke keuzes voor den entraineur in de playoffs.
Moeten misschien TE aanvallend spelen van ..(???) ten koste van de verdediging ?
Als ik die beelden herbekijk staat de verdediging daar gewoon op sterrenwacht, ....niet te schatten !!!
Van wie,...voor wie zou beter klinken.
Aangenaam aantrekkelijk en aanvallend voetbal kunnen presenteren .
Zo vul je de tribunes maar dan moet de verdediging dit spelpatroon kunnen compenseren !
En inderdaad als je resultaat speelt, verliest het kijkspel punten, zoals Yves meerdere malen zei in Lokeren en Westerlo enz...
Het is een moeilijk compromis en ik denk dat deze ploeg de maturiteit nog niet heeft om over te schakelen van aanvallend naar verdedigen !
Soms zou je denken dat ze het noorden kwijt zijn achteraan .
Gisteren mooie fases gezien in Genk, dat wel maar voor dat je het weet stond er al 2-0 op het scorebord !
Waarom was die gedrevenheid bij Genk groter dan bij KV?
Genk is ook geplaatst in PO1 en toch speelde KV zonder overdreven inzet !
oja, want Yves krijgt de opdracht van bovenaf om vooral aanvallend te denken en de verdedigende opdrachten te verwaarlozen.. tjongejonge, soms lees je hier toch wat hoor. Dat het verdedigend niet altijd goed zit, zal verschillende oorzaken hebben. Maar, het bewust niet focussen van de trainer op het verdedigen, denk zelf nog eens goed na of dit een oorzaak kan zijn.