Wat is er aan de hand bij KV Oostende? Coach Yves Vanderhaeghe moet al na één speeldag in play-off I aan de alarmbel trekken.
“De ploeg die 200 procent gemotiveerd is in play-off I zal het verste raken”, luidt het bij Vanderhaeghe in Het Nieuwsblad. Maar laat dat nu net het probleem zijn bij Oostende.
De spelers van Oostende hebben geen goesting meer in play-off I. “Maar waar komt dat gebrek aan goesting vandaag?”, vraagt de coach zich af.
“Als de motivatie nu al weg is, dan is dat wel heel vroeg. Nee, ze zijn niet met transfers bezig. Sommigen denken dat we niets te zoeken hebben in play-off I, maar zelfs als je tien keer op achterstand komt, moet je de elfde keer nog harder door de muur gaan.”
Ik denk dat de motivatie te maken heeft met de centjes , en als de premie de reden is verdienen ze dan ook geen enkel respect vanwege de supporters .
Een supporter die tegen zijn goesting , zich niet inzet en niet gemotiveerd op zijn werk komt mag dan ook niet verwonderd zijn dat hij geen resect krijgt van diegene(n) die hem betalen .
04-10-2016, 10:54 AM (This post was last modified: 04-10-2016, 10:55 AM by Ward.)
Ach, laat dat knappe shot van Berrier niet op de lat eindigen, maar een goal zijn - een prachtige goal hadden we dan allemaal gejubeld - en we zien een totaal andere match.
Verdedigend is er inderdaad een probleem, maar het is niet alleen de fout van Rozehnal en Milic. Bij bijv. de tegenprik na dat shot van Berrier stonden plots onze 2 centrale verdedigers tegenover 3 spelers van Genk. Zowel Lukaku als Capon waren mee opgerukt en in zo'n situatie moeten één of meer (verdedigende) middenvelders steeds terug vallen.
In PO I speelt KVO thans tegen de top van de Belgische competitie en blijkt dat elke fout afgestraft wordt en dat we zeker verdedigend - wat ook betekent mee verdedigen van zeker de middenvelders - nog veel te leren hebben.
En als men luistert naar wat trainer Maes van Genk wist te vertellen na de match, dan weet iedereen dat die 4-0 cijfers geen echte, geen juiste weergave waren van het spelbeeld. Wat sommige journalisten en KVO-supporters ook mogen beweren...
Ik blijf erbij, dankzij het geld van Coucke spelen we nu Po 1 maar niet dankzij onze uitmuntende transferpolitiek.
1. Van de onbekende spelers die we haalden voor weinig geld brak niemand door: cornet, Loemba, Saviour, locigno, blazevic. Kortrijk slaagt er met Mercier Bvb wel in om zo iemand binnen te halen.
2. Vorig seizoen halen we drie oude spelers die passé waren: Hoefkens, Ruytinckx, Coulibaly.
3. Bedoeling was dat we enkele goudhaantjes halen voor max 1 miljoen en die met vette winst verkopen: Milic en Jali. Ik moet het nog zien dat we ze voor zoveel geld zullen verkopen. Zei Marc Coucke niet dat Jali de beste speler ooit bij KVO ging zijn ? Milic vind ik amper beter dan brillant of schmisser.
4. Waarom altij Afrikanen halen ? Precies een vreemdelingen legioen soms hier. Laat ons eens goede Belgen halen aub.
5. De twee spelers die we wellicht met meerwaarde zullen verkopen zijn canesin en Lukaku. Twee spelers die gehaald werden voor Devroe hier zat.
6. Een speler als Cyriac is goed maar kunnen we enkel halen door geld. Heeft weinig te maken met goede scouting want iedereen kent Cyriac.
7. We halen te veel namen. El Ghanassy, pedersen, Berrier, Akpala, ... Puur aankopen op naam.
8. We hebben de duurste bank van eerste klasse. Toch geen teken van gezond beleid ?
Milic kostte geen miljoen maar slechts 0,5 mio euro.
Volgens Het Nieuwsblad bedroeg de totale waarde (=optelsom van alle transferbedragen) van de ploeg die herfstkampioen werd, 4,2 mio euro en met de bank erbij 4,7 mio euro. Een peulschil vergeleken met de topploegen
Wij werden toen door vriend en vijand geprezen voor de goede transfers...
Nu deugt er niets meer van. Het is nochtans nog altijd dezelfde ploeg die op het veld staat.
ratatouille Wrote:Milic kostte geen miljoen maar slechts 0,5 mio euro.
Volgens Het Nieuwsblad bedroeg de totale waarde (=optelsom van alle transferbedragen) van de ploeg die herfstkampioen werd, 4,2 mio euro en met de bank erbij 4,7 mio euro. Een peulschil vergeleken met de topploegen
Wij werden toen door vriend en vijand geprezen voor de goede transfers...
Nu deugt er niets meer van. Het is nochtans nog altijd dezelfde ploeg die op het veld staat.
weerleg eens alle bovenstaande puntjes die ik hier zei. En niet enkel transferbedragen tellen, ook lonen.
Ik volg je redenering ergens wel, en zou zelf niet liever hebben dan dat we jonge, onbekende (Belgische) spelers kunnen zien ontbolsteren. De echte waarde van een scoutingscel en TD zit inderdaad veel meer daar, dan in het halen van bekende koppen.
Alleen zijn er hier die elke nederlaag op de nek van Devroe willen schuiven, en dat vind ik er toch wel over. Ik kan onvoldoende oordelen omdat ik niet alles weet, alleen is het wel zo dat "zijn transfers" eerder dit seizoen het beste voetbal ooit in het Albertpark op de mat legden...
Dus de goeie matchen = verdienste spelers & YVDH en de slechte = de schuld van Devroe. Die retoriek volg ik niet.