(10-27-2019, 06:42 PM)kohae Wrote: Op zich verleg je natuurlijk gewoon je schulden van de ene partij naar een deel van je supporters.
Als er een probleem is qua liquiditeiten, zou dit nog geen slecht idee zijn. Ik weet wel niet of daar effectief een probleem mee is.
Als t probleem elders ligt, is t minder zinvol.
Maar sowieso wel een creatief idee. Moest t effectief nuttig zijn voor KVO, zou ik t zeker overwegen, en ‘t zou voor mij zelfs iets duurder per seizoen mogen uitkomen dan 166€.
Alternatief dat ten tijde van de (potentiële) verkoop aan Decuyper al werd geopperd: aandelen verkopen aan supporters. Voor mij nog steeds waardevol, maar vorige keer weinig mensen bereid gevonden...
Mensen geven niet graag geld uit wanneer er geen directe retour is en voor zaken waar ze niet mee vertrouwd zijn. Maar hier zijn er geen aandelen die verkocht worden, het zijn dus abo's voor, in casu, 6 seizoenen. Er wordt zelfs nog voordeel gedaan voor de inschrijvende sups want ze krijgen hun abo tegen het voordeeltarief van €166,66 per seizoen. Ik doel hier mee op abo's voor de C-tribune.
Maw de schulden worden niet verlegd naar de sups, zij krijgen een abonnement voor 6 seizoenen.
Gezien de ticketing en abo's toch maar een klein percentage vertegenwoordigen van het budget kan KVO gerust rekening houden met een mindere inkomst voor 6 seizoenen van de C-tribune. Intussen verdwijnen de "Coucke-contracten" en kan er ook voor gezorgd worden dat de nieuwe spelers, weliswaar nog goed hun brood verdienen, maar tegen een vergoeding die te dragen valt.
Voor de tribunes die onder een ander tarief vallen kunnen andere regels uitgewerkt worden voor een ander (minder) aantal jaren, kwestie van geen volledig inkomstenverlies te genereren voor de komende 6 seizoenen.
Er moet wel gezorgd worden dat de te betalen som haalbaar is voor de modale supporter.
Als er een liquiditeitsprobleem is van €2.000.000 dan kan er al mogelijk de helft opgehaald worden.
Om nieuwe sponsors binnen te halen en oude sponsors te behouden kunnen de abo-nemers mss ook toestemming geven aan KVO om hun gegevens, in overeenstemming met de GDPR-regels, door te geven aan sponsors. Deze database kan interessant zijn voor sponsors en hen mogelijk over de lijn trekken om iets in retour te doen voor KVO.
Het is een feit dat men creatief gaat moeten zijn en de ideeën zullen goed moeten uitgewerkt worden.