Het is geleden van de competitiematch tegen uitgerekend Genk dat wij nog dominant waren. Voetballend liggen wij steeds onder en wij creëren geen kansen meer. Eens te meer hing de ploeg na de winterpauze als los zand aan mekaar. Ik vrees dat indien wij het duo Siani/Jali niet meer in stelling kunnen brengen wij dit jaar niet voor de prijzen zullen spelen. Middenveld tegen Genk compleet onder de voet gelopen. Het is een mirakel dat wij nog niet helemaal uitgeteld zijn voor de beker .
Jonckheere en Vandendriessche is gewoon te veel van hetzelfde. Jonckheere/Vandendriessche en Siani zijn veel meer complementair. Dusja, tijd aan Jali om te tonen dat ie écht zin heeft en laat hem dan maar naast Kevin of Michiel spelen.
Ik kan trouwens niemand opnoemen die goed was behalve Dutoit (al moest ie de goal hebben), Marusic en bij momenten Rozehnal/Milic. Rest ondermaats.
Zeer matige wedstrijd zowel op als naast het veld was het precies meer een oefenmatch.
Nog een geluk dat Genk z'n vele kansen niet heeft afgewerkt of het was een totale afstraffing. Middenveld was weeral veel te zwak, Jali zal rap in de ploeg staan hoop ik. En dan binnen een paar weken gewoon met Jali en Siani spelen, met veel voorsprong ons beste middenveld.
Wat een ontgoocheling, we mogen van geluk spreken dat de terugmatch nog van belang is...
Benieuwd of kvo een actie gaat plannen om de 'trouwe' supporters (die het gisteren wel de moeite vonden om te komen) mee te krijgen naar Genk.
Het was een heel zwakke wedstrijd van KVO en het is een wonder dat we er nog niet uitliggen maar we hebben zekers nog een kans
a) bij onze laatste halve finale hebben we ook eerst 1-1 gespeeld op verplaatsing maar uiteindelijk zijn we niet in de finale geraakt.
b) zelf al gaat de trainer bij genk daarop inpraten toch zullen misschien een aantal genk spelers met iets te veel vertrouwen aan de match beginnen.
c) men zag duidelijk dat canessin aan match ritme ontbrak maar dat zal voor de terugmatch niet meer het geval zijn .
d) spijtig dat marusic geschorst is maar aan tomasevic dan om te bewijzen waarom we hem genomen hebben
e) boven alles vermoed ik dat de KVO spelers als 1 ploeg "revenge" zullen willen nemen voor deze wanprestatie en met een heel ander gevoel het terrein zullen opgaan .
Het is zekers nog niet gedaan en ik zal er zekers staan op GENK .
MAAR centraal met jonckheere en VDD gaan we het nooit redden tegen genk .Zij stonden tegen 3 spelers van Genk waardoor verdedigers niet rustig naar het middenveld konden spelen en als die uiteindelijk toch de bal hadden konden ze niet echt weg om spits of vleugels aan te spelen . .Volgens mijn bescheiden mening moet Berrier, voor die match ,absoluut een lijn achteruit naar het midden en spelen we daar met jonckheer(of jali)/berrier/VDD zodat we een middenveld hebben die dominant kan zijn en dan om beurt kan infiltreren in samenspel met de vleugels en dimata .
P.S. 1) conte zou ik echt niet meer oproepen voor zo een harde bekermatch want die mist absoluut duel kracht en dat is essentieel.
2) als het niet draait toch absoluut sneller vervangingen doen zou ik denken
Ik denk dat iedereen zich wel heeft geërgerd aan meerdere dingen gisterenavond?
- YEG die het tot vijfmaal toe vertikt om de bal af te geven en dan kwaad is dat hij geen pas meer krijgt...
- Canesin die zich om de haverklap doodliep
- Berrier zijn corners. ( al waren die van YEG nog veel erger)
- Uitverdedigen lukte, maar eens in het middenveld was het "stampweg"
Zullen toch eens die winterstage in Spanje moeten herbekijken denk ik. Dat is nu al drie jaar op rij dat men, na een zogezegd goede stage, de eerste wedstrijden na de winterstop collectief door de mand valt. Kansen op kwalificatie 5%.