De wedstrijd op Telenet gevolgd. Studiogasten waren vanzelfsprekend Club fans alsook een trainer en een ex-speler met Club verleden. Goed bezig mannen schoffel het klein clubke van de kust maar lekker uit. Vervolgens de verslaggever die zelfs een doelpunt voor (zijn) Club Brugge erin zou geschreeuwd hebben. Na ons afgebroken en zelfs vernederd te hebben, is hij waarschijnlijk tweemaal klaar gekomen om vervolgens huppelend en springend huiswaarts te trekken. Misschien ligt zijn vliegtuigticket voor Istanbul al klaar waar hij straks de kont van Verhaeghe kan likken. Ook de VAR of moeten we spreken over VARhaeghe, die deed weer behoorlijk zijn duit in het zakje. Rode kaart was natuurlijk niet nodig. De match was toch al gespeeld en een schorsing voor de volgende wedstrijd(en) dat zou voor Club natuurlijk slecht uitkomen. Dus geel geven volstaat maar.
Het artikel in het Het Laatste Nieuws. KVO precies het OCMW voor voetballers is hard maar realiteit. Spelers aantrekken die door hun club medisch afgekeurd zijn of opgebrand, gaan ze hier nog een contract geven. We hebben er zelfs nog een paar in de kern waar je ook totaal niets aan hebt en aan de straatstenen niet kwijt raakt.
Het sportieve beleid heeft gefaald, jammer maar waar zonder te verwijzen naar andere delicate dossiers.
Verschrikkelijk jammer hopelijk kunnen we ons redden en worden er lessen getrokken naar volgend seizoen.
(11-23-2019, 10:39 PM)gintonic Wrote: Tim2Pin rood is rood.. of er nu nog 0.01 seconden te spelen zijn of de 15 andere ploegen staan 1000 punten voor.
Als we dat hier al niet meer mogen zeggen zonder de eigen zwakke prestaties daar op een of andere manier toch maar weeral eens in te betrekken, amai. En nog eens Lombaerts en Coucke op de hoop smijten 2 voor de prijs van 1 goe bezig wi.
Het gaat over een 100% rode kaart.
Natuurlijk was dit 100% een rode kaart.
Dit stinkt.
11-25-2019, 06:43 PM (This post was last modified: 11-25-2019, 06:57 PM by carlo.)
Vargas brol noemen zou ik niet doen. Steek hem in een ploeg met een spits die naam waardig dan kan hij renderen. Er zijn er andere genoeg om brol te noemen zoals Guri en consoorten.
Inderdaad, domme fout maar Denis was zeker ook rood maar dan komt de VAR natuurlijk niet tussen, t'is clup plugge hé meneer Vissers.
Wat ik ook onthouden heb: de invalbeurt van Boone. Hij bracht meteen snelheid en inzet. OK, als je veel aan de bal komt kan je veel de bal verliezen. Wil hem eens zien starten. En als de trainer nog eens Guri opstelt zouden wij beter een een goed fluitconcert geven.
"Het sportieve beleid heeft gefaald"
goedkope uitspraak. Je hebt koeke naar geld en als er geen geld is moet je oude koeken eten. Dat is de realiteit. Je kan enkel hopen dat we overeind blijven en daarom volop de jongeren een kans geven zodat ze tegen volgend jaar basisspeler zijn. Hen op de bank zetten voor oudere spelers die het ook niet doen is dom.
Raar maar ik moest deze keer geen goedkope uitspraken lezen over Duthoit.
Er wordt al snel geroepen van 'breng de jeugd erop', maar ik vrees dat de stap van U21 naar JPL toch wel groter is dan velen denken.
En over het sportieve beleid: als we ons redden zullen we niet moeten klagen, maar je kan onmogelijk beweren dat de binnengebrachte spelers (uitgezonderd Palaversa) van een bepaalde visie getuigen: het stoort me meer en meer dat Vargas en Neto niet in staat zijn van 15 matchen op een jaar te zullen spelen en dat er voor de rest niemand van de transfers als ruwe diamant zich ontwikkelt, dus 0 verkoop met meerwaarde in de toekomst.
Ik denk dat de tijd van Guri erop zit, zeker met het aantrekken van Akpala, jongen heeft zich niet ontwikkeld zoals gehoopt. Denk niet dat die nog veel speelminuten zal maken.
En om even terug te komen op mijn uitspraken: ik vond de fout van Denis minstens even erg of zelfs smeriger dan die van Vargas. Vargas was nog op 'voethoogte' terwijl die van Denis eerder op 'kniehoogte' was ... allebei verdienden ze rood (en evt. schorsing) laat dat duidelijk zijn.
Ik 'ergerde' me vooral aan het feit dat er daar (terecht) weer moord en brand over werd geschreeuwd, maar over de prestatie van KVO an sich niet veel te bespeuren viel, iets wat toch hier op dit forum vaak een meerwaarde is t.o.v. de roepers in de facebookgroep van KVO, mo soit ... allen op naar zondag !!!
Ivm de VAR tussenkomst tijdens FCB-KVO wil ik de vergelijking maken tussen de wedstrijden KVO-KV Mechelen en KV Mechelen - FCB.
Eerste wedstrijd krijgt Schoofs geel voor een overtreding voet vooruit waarbij Palaversa 3 maanden uit is. Geen VAR-tussenkomst nodig .
Tweede wedstrijd begaat diezelfde Schoofs een fout voet vooruit op een Brugge-speler, nu gaat de scheids wel de VAR-beelden raadplegen met als gevolg rood voor Schoofs. Mij maak je niet wijs dat de grote ploegen in deze op wat meer hulp van de fluitenteniers of de man in het busje kunnen rekenen.
(11-25-2019, 04:35 PM)Keun Wrote: Toch in beroep.... Eindelijk ook eens onze tanden laten zien!
Wat mogen we verwachten, een dagje minder geschorst maar nog altijd vanaf 27/11...
Zoals voorspeld;
"Ronald Vargas zal twee wedstrijden missen. Na zijn rode kaart afgelopen vrijdag tegen Club Brugge stelde de bondsprocureur een schorsing van 3 speeldagen voor! KVO tekende beroep aan, met succes, de schorsing werd teruggebracht tot 2 speeldagen."